Iemand help baby huilt altijd overdag tot wel 11uur huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Mijn ouders hebben momenteel geen tijd om hier te komen slapen, daarbij kan mijn moeder nu niet autorijden. Ze is zelf net ontslagen uit het ziekenhuis en aan het herstellen van borstkanker en een grote operatie (borst afgezet en via buikvet gereconstrueerd).

Zijn ouders zitten ook te sukkelen, hartproblemen en zijn opa en oma zijn ziek, daar zit zijn moeder dus onderhand de hele week ook in en uit het ziekenhuis.

Hierdoor durf ik niet te vragen of ze een weekend komen oppassen.
    De zorg voor Joris komt helaas enkel en alleen bij mij uit, zeker overdag. In de avond en nacht doen mijn man en ik zoveel mogelijk samen. De voeding van 23.00 uur doet hij zoveel mogelijk alleen.

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Vraag hulp aan het CB!
    Zij kunnen kijken met video home training hoe het thuis gaat.
    Daarbij tips en adviezen geven over hoe jij met hem om kunt gaan!

Sterkte.

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    daar heb ik het inderdaad al met cb over gehad, dinsdag heb ik een afspraak aan huis, waar ik het zou kunnen aankaarten.
    wordt hij dan gewoon 24 uur per dag bekeken?

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    pfff klote man! sterkte met dat kleintje :(

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vervelend, maar begrijpelijk dat je ouders je nu niet kunnen helpen.... :( En je schoonouders? Een goede vriendin? Een zus/broer of schoonzus? De meeste mensen zullen heus wel iets willen doen, als je het maar vraagt. Blijf hulp zoeken, professioneel of in de vrienden/familie-kring. Iedereen zal begrijpen dat je hulp nodig hebt.

De kleine probeert je niet te pesten, maar kan wel jouw spanning aanvoelen. Dat is begrijpelijk.

6. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    mijn schoonouders durf ik niet te vragen omdat die mijn schoonvader hartproblemen heeft en ook in en uit het ziekenhuis gaat. daarnaast hebben de ouders van mijn schoonmoeder al helemaal gezondheidsproblemen, daarvoor rijdt ze elke dag naar het ziekenhuis, opa is ook opgenomen etc.

vriendinnen die willen helpen heb ik wel, maar dan zou ik de kleine mee naar limburg moeten nemen. daar wonen mijn vriendinnen. en ik wil juist dat hij het thuis beter gaat doen.

7. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ik heb hier een schoonzus, maar ze heeft een kleine van 2 maanden en daarnaast nog een kleine van 2 jaar. en die heeft aangegeven best op joris te willen passen, maar dat moet hij niet meer zoveel huilen. haha dus daar heb ik nu niks aan.

zelf heb ik 2 broertjes die nog op school zitten dus ja. ik heb op dat gebied gewoon pech. ik ben voor de liefde naar brabant verhuisd. vanaf september heeft mijn man veel meer tijd, hij studeert nu af als architect.

nu heb ik wel via marktplaats een oppas gevonden voor in de avonduren, maar ook hier heb ik nog mijn twijfels bij, vind het niet prettig joris bij iemand achter te laten die ik niet ken. dus of ik hier gebruik van ga maken weet ik nog niet.

ik wou gewoon dat ik iemand had die me overdag af en toe een paar uurtjes kon helpen. maar dat zal niet komen.
    is ook lastig nu om hier vriendinnen te maken, ik hoop dat als joris straks naar het kdv gaat ik daar contacten op doe

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    lastig zeg....als je hier in de buurt zou wonen, zou ik je graag willen helpen omdat ik als geen ander weet hoe je je moet voelen....ik ben juist vanuit Brabant naar Gelderland verhuisd voor de liefde en mijn familie en vrienden wonen ook allemaal nog in Brabant (zo'n 100 km van ons af). Ik heb destijds die moeilijke periode ook veelal zelf moeten doen....

Heel veel sterkte, een dikke knuf voor jou!

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte meid, hier ook zo'n kleine die slaapt zodra papa thuis is :(

Hou je taai...

10. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Kun je niet regelen dat je vriendinnen zo af en toe een nachtje blijven slapen?
    Hier kwamen mijn ouders een keer in de twee weken een weekend slapen. Ze sliepen dan met de kleine in de woonkamer terwijl wij in onze eigen slaapkamer sliepen. Ook hielpen ze dan even goed in het huishouden zodat ik mij daar in elk geval niet druk om hoefde te maken. Het bleef alsnog zwaar, ook omdat ik niemand in de buurt had die direct kon helpen, maar alles kleine beetje bij elkaar hielpen toch wel wat.
    Het CB constateerde bij ons al snel reflux terwijl het ziekenhuis dat niet direct door had (maar de verpleegsters stopten er dan ook voortdurend een speen in die ze met doekjes ervoor vasthielden en keken er dan lang niet meer naar om). Hij spuugde wel, maar niet enorm. Wel was hij voortdurend aan het slikken en ook had hij veel uitslag. Uiteindelijk heeft de medicatie tegen reflux (na zo'n twee weken) er voor gezorgd dat zijn klachten verdwenen, dus het bleek toch reflux.

11. nie82

nie82 Niet meer actief

hoi,hoi!!
    wat een verhaal zeg, en zo herkenbaar. Wij zijn nu met onze dochter ook aan het uitzoeken waar haar vele huilen overdag van daan komt. Net als jouw zoontje, slaapt ze 's avonds na haar badje van 19.00 uur gewoon goed. Iedereen zegt tegen mij: wees blij dat ze's nachts slaapt. Natuulrijk ben ik dat, maar men snapt soms niet wat voor een hel het is als ze altijd huilt overdag. Ik ben ook gespannen overdag en als ze dan stil is, denk ik nog dat ze huilt, het geluid zit zo in mijn hoofd! Wij zijn nu de koemelkallergie aan eht testen. Vind het wel bijzonder dat ze dat bij jullie joris na 8 dagen konden zeggen dat hij het niet had, wij moeten 4 weken nutrilon pepti proberen en dan pas weer overstappen op andere voeding om te testen of er sprake is van een allergie. Bij ons gaf het cb namelijk aan dat ze het niet in het bloed van baby's kunnen vinden.... misschien toch nog eens navragen.
    heel veel sterkte voor jou!!!
    Groetjes, Nie

12. AnneThamar

Oh hier precies hetzelfde, ik zeg soms: huilt ze nu ook? Maar dat is dan helemaal niet zo... Ook voor jou sterkte!

13. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Bij ons was trouwens in het ziekenhuis wel heel snel duidelijk dat er sprake was van koemelkallergie. Ik moest namelijk een aantal dagen stoppen met borstvoeding en mijn zoon kreeg in die tijd allergie voeding. Dit had direct effect! Hij was al snel een stuk rustiger en had veel minder uitslag. Ik ben toen op een hypoallergeen dieet gezet zodat ik weer borstvoeding kon geven. Ze konden het bij ons dus wel vrij snel zeggen, al kunnen ze het pas officieel vaststellen na provocatie.

14. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik snap het ziekenhuis zowiezo niet. Ze zeggen dat hij geen reflux heeft, maar toch bed schuin zetten zodat de voeding niet terug kan lopen en toch de voeding indikken.
    Ze zeggen dat hij geen voedingsallergie heeft ,maar toch mogen we geen nutrilon gebruiken en alleen maar nutrimigen (Als ik het goed schrijf) speciaal voor allergie.

Ligt het dan aan mij? Ze geven duidelijk aan dat er geen indicatie is voor allergie of reflux, maar dat de dingen die zijn toegepast wel helpen....
    Ik moet zeggen ze helpen ook wel wat, zijn huidje is iets rustiger aan het worden en hij lacht nu af en toe. Voorheen was hij alleen maar aan het krijsen. Nu heeft hij momenten waarop hij tevreden is, heb ik het idee.

15. AnneThamar

Ik hoop voor je dat het snel nog beter gaat worden. Wel vreemd van het ziekenhuis maar misschien nemen ze het zekere voor het onzekere?
    Of kunnen ze niet duidelijk krijgen wat het is maar helpt alles bij elkaar wel. Ga je dit niet nogeens navragen? Zodat je voor jezelf wat duidelijkheid krijgt. Hoe gaat het nu met je? Hou je het vol?

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Huilt hij ook als je hem vasthoudt?

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zo dat is al snel met rollen:$

succes ermee

18. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hoi hoi,

Jeetje van een verhaal zeg!! Ik heb er totaal geen ervaring mee maar heb wel met je te doen!! Wat lijkt me dat frustrend zeg!!
    En ook al heb ik er geen verstand van maar heb je miss recht op thuiszorg dan?? Ik weet van een paar mensen om mijn heen die dat gehad hebben omdat ze zelf wat hadden maar in jouw geval is dat toch ook zo?? Je bent oververmoeid en je hebt lichaamlijke klachten ed.. Miss heb je dr wat aan??
    Lief van iedereen dat je zoveel reacties krijgt...t lijkt me zo eenzaam voor je?? :(
    En hoe denk je over een medium?? Heb ik zelf hele goeie ervaringen mee alleen denkt niet iedereen hier hetzelfde over maar zie eens hoe populair Derek is en dat t toch echt kan!!

Meid Heel Veel Sterkte!!
    Ik blijf je verhaal wel volgen als je t oke vind!!

grtzz ;)

19. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoe gaat het nu met Joris? En met jou??
    Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis??

20. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Sinds de terugkomst van het ziekenhuis gaat het wel al beter dan voorheen, het krijsen is eraf. Misschien toch door de andere voeding, inbakeren en bed schuin.

Hij slaapt nu max 12 uur per dag. Dit proberen we nu weer op te schroeven naar 14 uur max.

Hij huilt nu circa 4 uur per dag, is dus al meer dan de helft minder.
    In de avond en nacht slaapt hij nog steeds goed, hij meldt zich wel om de 4 a 5 uur in de avond en nacht, maar daarna slaapt hij meteen verder.

Overdag blijft wat problematisch. Vanaf 7.00 uur a 8.00 uur begint het. CB heeft nu geadviseerd om hem 20 minuten te laten huilen bij het inslapen voordat we naar hem toegaan. Dit vind ik erg moeilijk. Maar ik wil het wel even proberen. We hebben de 5 min a 10 min regel al zolang geprobeerd, ook meteen er naartoe gaan helpt niet.
    Overdag slaapt hij 2-4 uur. Dus van 7.00 tot 19.00. Dat is te weinig.

Joris kan nu overdag wel met momenten echt lachen en kirren. Daar haal ik mijn energie uit.

Van het ziekenhuis heb ik weinig meer gehoord, morgen heb ik een tel. afspraak. Ik heb nu meer aan CB, die bellen 2x daags ochtend en avond en zijn al 2x hier geweest voor videohometraining.
    Het ziekenhuis heb ik vrijdag nog in paniek gebeld, maar ik werd pas tegen het eind van de middag teruggebeld, door weer een arts die joris niet kent. Al bij al vind ik dat dus erg slecht.

Joris zit wel op circa 5 voedingen per dag, heel soms nog een 6de voeding.

Deel Deze Pagina