Oh ja, ik ben er wel achter gekomen dat joris overdag dus de voeding van 11.00-15.00-19.00 graag veel langer wakker is dan 1 uur. Circa 2-2,5 uur, dan kan hij ook makkelijk een half uur in de box liggen en brabbelt er dan op los. Als je hem overdag na 1 uur in bed legt omdat hij gaapt na de voeding, slaapt hij niks en wordt hij boos. Hij is na zijn flesje gewoon even moe, maar na een half uur poept hij en dan is hij klaar wakker en vrolijk. Net na de voeding is hij erg onrustig, hij heeft dan last van zijn darmen. Zodra hij gepoept heeft, wat hij na elke voeding ongeveer doet, is hij super vrolijk.
Dat heb ik hier ook gehad. Door het drinken van de voeding was ze dan slaperig en kon ze ook even slapen op schoot. Maar daarna had ze weer energie voor 10. Het gapen vlak na een voeding kun je dan ook beter niet meerekenen als slaapsignaal. Alleen dat staat maar in weinig boekjes! Laat hem gewoon op zijn als hij wakker is, en breng hem naar bed als hij echt moe is (niet te snel na een voeding). Misschien heeft hij wat minder slaap nodig dan gemiddeld. Bij ons was dat ook zo. Fijn om te lezen dat het wel wat beter met hem gaat en dat het CB wel goed helpt. Jammer van het ziekenhuis! Slecht, hoor, dat ze je maar laten zwemmen. Zelf heb ik wel wat gehad aan het CB, al was het hier veel minder erg.
Ik wil geen goden verzoeken, maar vandaag hebben we hier een super dag. Gisteravond is Joris om 20.30 uur gaan slapen tot 2.15, wakker gemaakt voor voeding. Hierna weer geslapen tot 7.30 uur. Flesje om 09.00 naar bed, geslapen tot 9.45 zonder huilen. Hierna 45 minuten aan en af gehuild. Uit bed gehaald gewandeld, bij terugkomst sliep meneer nog bijna 1 uur door in de wandelwagen. Bij wakker worden flesje, om 14.00 uur naar bed 10 minuten huilen, zelf in slaap gevallen, om 15.00 even wakker 1 huiltje en verder slapen. Hij slaapt nu nog. Als huilt hij van dadelijk tot vanaf 20.00, dan heeft hij gewoon 14 uur geslapen.!!!!! Dat is nog nooooooit eerder gebeurd, ik ben gewoon helemaal hieper haha. En tot nu toe geen enkele keer de 20 minuten regel hoeven toepassen. Het lijkt alsof hij nu wel in slaap kan vallen, ik vind het een super dag.
Meid, wat heb ik het met je te doen de afgelopen weken. Ik kan me je gedachte ook zo voorstellen. Ik heb geen huilbaby gehad, alleen maar 2 weekjes darmkrampojes en kon er toen al best wel gek van worden. En dan doen je hormonene het onzekerheid ook nog eens lekker mee! Ik vind dat je heel goed en kordaat hebt gehandeld. Ik hoop echt da the tnu alleen maar beter zla blijven gaan. Als tip kan ik meegeven om het blauwe boekje van Ria Blom eens te lezen als het slapen niet lukt, maa rje wel ziet dat hij moe is en geen plijn heeft. Bij haa ris het ritme: slapen, wakke rom een voeding, spelen met jou, spelen alleen (of een activiteit zoals wandelen) en dan bij moeheidsignalen op bed. Nu dnek ik wel dat je dit al toepast, of in ieder geval notie van hebt. Nogmaals succes met je kleine man, het gaat echt beter worden en hoop dat je stteds meer mag genieten!!!!
Wat een goed nieuws!!! Fijn en hopen dat het zo blijft!! Bij Lucas ging het ook zo, het gaat uiteindelijk steeds beter maar heeft zijn tijd nodig! Hier is het huilen echt verminderd naar zo'n uurtje per dag. En dat van 14 uur, dus het wordt echt beter.... Door al die drukte/huilen/geen ritme hebben slaapt Lucas nog niet door, dat heeft hij nog geen enkele nacht gedaan. Ik dacht eerst dat dat erg was, omdat ik zoveel anderen hoor waar kindjes super vroeg al doorslapen. Maar vandaag bij het CB zeiden ze dat hij er dan nog gewoon niet aan toe is... En wat betreft die 20-min regel...in het boekje van Ria Blom staat ook dat als je dit consequent toepast, het binnen enkele dagen echt verbetering moet geven! Dus wie weet, zijn jullie samen de goede richting in geslagen!
Ik heb hem daarstraks moeten wekken voor zijn flesje. Nou dat was ook voor het eerst!!! Geweldig man. Ik heb staan janken, nu weer haha. Hij heeft vandaag al 15 uur geslapen en ik heb hem net terug in bed gelegd, zijn volgende voeding is om 20.30 uur. (is gewoon verschoven omdat meneer zoveel slaapt vandaag). Hij heeft nu wel weer eerst 20 minuten gehuild, maar hij had een nieuwe muziekmobiel (de oude was al stuk) wellicht de prikkels moeten verwerken, nu is hij weer aan het slapen benieuwd voor hoelang. Maar wie weet worden het wel 16 uur vandaag. (ik tel altijd van 20.00 tot 20.00)... Ohw nu iets te hoopvol, ik hoor hem weer huilen, ik hoop dat hij nog even wil slapen, maar hoe dan ook, het is de beste dag tot nu toe.
Nou nou wat een weekend. Joris had vrijdag zijn eerste prikje, wat een drama. Hierna mochten we niet inbakeren.... hij had al verhoging... mijn god. Hij sliep amper. Phoe phoe. Gelukkig mogen we hem weer inbakeren, maar zonder en heeft hij snel verhoging in de inbakerzak, terwijl hij alleen in zijn rompertje ligt. Trouwens hij blijft standaard elke ochtend na zijn voeding huilen tot de volgende voeding. Dat blijft rampzalig. Verder gaat het redelijk goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Schone luier, geen krampjes meer, een standaard ritueel en toch blijven huilen. Hij is hierdoor altijd 6 uur aan een stuk wakker, dat is toch veel te lang. Ik ben nu aan het proberen om hem langer dan 1,5 uur op te houden, omte kijken of hij dan zo wel in slaap wil vallen. Als ik hem na 1 uur in bed leg, na 1,5 uur, het is altijd huilen geblazen.... is hij dan nog niet moe? Hij poept altijd na ongeveer 1 uur en begint kort hierop te jengelen, dan nam ik hem mee, verschoonde hem en legde hem te bed. nu heb ik hem verschoond en terug in de box gelegd.
hmz mischien heeft hij s,morgens wel hele erge honger,en heeft hij voor zijn gevoel niet genoeg gehad??
Nee honger is het niet, zijn flesje krijgt hij niet op hij laat meestal 10cc staan. Zuigbehoefte heeft hij ook niet, zijn speentje spuugt hij in de ochtend na zijn voeding uit. Lastig lastig. Vandaag ook weer een slechte dag, sinds gisteravond 20.00 uur heeft meneer tezamen nog geen 10 uur geslapen! Ik ben net 1,5 uur gaan wandelen, ook geen slaapje hoor.... Sinds vanmorgen 5.00 maar 2 uurtjes geslapen.
Kan iemand mij vertellen of het schadelijk is als een baby standaard maar 12 uur slaap per 24 uur heeft?
Of precies 12 uur schadelijk is, weet ik niet. Ik heb laatst wel een soortgelijke vraag voorgelegd aan cb omdat mijn dochter soms overdag bijna niet slaapt (9 weken oud); niet omdat er wat is, ze huilt ook niet, maar slapen wil ze zeker niet. De verpleegkundige van cb heeft tegen mij gezegd dat zolang een kindje goed groeit de precieze slaapduur niet uitmaakt. Sterkte, vervelend dat vandaag geen goede dag is
Oh ik kan er niks aan doen, maar ik zit hier weer te janken hoor. Hij ligt nu weer te huilen, slapen ho maar. Ik wil echt never nooit meer nog een baby. Ik begrijp het gewoon niet, ik doe alles met regelmaat, heb vaste rituelen, hou alles stipt bij, hij komt niet te kort, krijgt niet te veel of te weinig prikkels. Maar een normaal slaappatroon of huilpatroon is niet te realiseren. Vandaag heeft hij alweer zeker 3 uur gehuild, waarom..... wat doe ik toch verkeerd, wat zie ik niet aan hem. Ohh sorry hoor, maar ik word er moedeloos van (het helpt natuurlijk niet dat ik mijn maandelijkse periode heb)
Probeer je in elk geval niet schuldig te voelen! Ikzelf ben ook een stresskip die van het minste of geringste in paniek raakt en een baby die continu huilt is natuurlijk gewoon enorm belastend. Maar zoals anderen ook tegen mij gezegd hebben.......dit gaat ook weer over!! Als je het hele lijstje bent af gegaan en je weet zeker dat hij goed verzorgd is (geen honger, vieze luier, krampjes etc) dan hoef je je echt niet schuldig te voelen!!! Je bent GEEN slechte moeder omdat je niet weet waarom hij huilt. Sterkte meid en hou vol!
Meid, zoek hulp van het CB of het ziekenhuis als het niet te doen is. En de suggestie hierboven? Misschien is de 1e voeding niet genoeg en huilt hij omdat hij nog honger heeft. Ander wat langer ophouden, misschien is hij nog niet moe? Probeer naar zijn signalen te kijken en niet alles op de klok te doen. Hij is geen robot.
Is kijk naar hem en niet naar de klok, hij heeft geen honger, CB heb ik net nog gesproken en die weten het ook niet meer. Als hij over een uur nog belt, bel ik naar het ziekenhuis. Hij is al bijna 12 uur non stop wakker!
Wat een vervelende situatie! Probeer je niet schuldig te voelen, dat maakt het niet beter voor je! Ik vroeg me wel iets af. Ik las ergens dat je hem wakker maakt voor een voeding als het "tijd" is en hij toch nog slaapt? Klopt dat?? Ik heb ook flesvoeding moeten geven omdat bv niet kon, maar ik heb fv toch op verzoek gedaan. Dus alleen wanneer ze wakker werd, en niet op uur en tijd. Ik heb het gevoel dat als een baby uit zichzelf wakker word het veel meer uitgerust is dan wanneer je hem wakker maakt. Tenminste zo voel ik het bij mezelf en merk het aan mijn dochter ook. Tuurlijk kwam ik zo soms echt niet uit op een dag en ja, dan kreeg ze wel eens wat meer dan "mag". Maar goed, ze was wel tevreden.... Misschien denk je zelf hier heel anders over, maar het is het proberen misschien waard???
Het is idd mss geen slecht idee om terug te gaan naar het ziekenhuis. Als jij het niet vertrouwt en dit niet meer aankan moet je idd aan de bel trekken en hem nog een keer laten onderzoeken. Ik kan je helaas niet verder helpen en heb ook geen tips voor je...... Ons zoontje huilde de eerste 4 weken ook bijna non-stop overdag maar dat bleek aan de voeding te liggen. Ik hoop echt voor je dat het binnenkort een stuk beter mag gaan!!