Echt doen, je hebt hulp nodig! Als is het maar voor de geruststelling. Die mensen zijn er om jou te helpen, dat is hun beroep.
Mijn neefje was ook een huilbaby, bij hem bleek zijn voorhuid te strak te zijn en dat veroorzaakt ontzettend veel pijn. Ik zou het eens laten checken, baby's huilen meestal niet zomaar. Anders zou je hem evt. ook kunnen laten opnemen zodat hij geobserveerd kan worden. Misschien dat ze er dan achter kunnen komen waarom hij zo huilt. Ik zou het echt overwegen, zeker omdat de osteopaat ook niets voor je kan betekenen.
Grote kans dat als hij hierna in slaap valt hij toch weer eerder wakker word van de honger omdat hij dus minder op heeft dan dat hij eigenlijk nodig zou hebben gehad
Hoi Haiko, ik lees al een tijdje mee. Heb ook een baby gehad die veel huilde. (nu 10 jaar ) Heb te doen met je, ik weet echt wat het is. Mijn eenvoudige opmerking is, dat ik ervoer dat de goede dagen zoals je pas had, vaker gaan voorkomen, ze worden langer. Steeds een stapje beter gaat het, om vervolgens weer even naar beneden te duikelen. Verlies de moed niet. De toon is gezet, je ziet dat het kan, het gaat echt, Echt, over. Als je midden erin zit kun je dat bijna niet meer geloven. En al valt het soms zo tegen als het huilen weer opnieuw lijkt te beginnen, het zweet brak me weer uit, maar dat is niet zo. Ook als mijn baby even uit mijn strakke schema stapte, gewoon rustig blijven volhouden. Misschien raar, ik heb over veel dingen gepiekerd, maar ik heb er nooit over nagedacht of het schadelijk zou zijn als hij "al 12 uur wakker was". Het is nu eenmaal zo, je doet alles goed, en je kunt hem niet in slaap dwingen. Hij haalt het echt wel in. En dan alle goedbedoelde adviezen... De eerste die nog het woord; venkelthee durfde te zeggen, had ik het liefst een paar meppen verkocht. Heel veel succes en sterkte!
Ook ik heb meegelezen...Net alles in een keer. Meid wat een verhaal. Het zou inderdaad ook zo kunnen zijn dat hij heeeeel gevoelig is voor prikkels. Ik zou bijv ook geen mobiel boven zijn bed hangen bijv. Sommige kinderen worden daar hyper van. Kijk eens naar deze link: https://www.home-start.nl/pages/Home-start/Home?windowuid=uid4f5e720652156 Ik heb zelf voor deze organisatie gewerkt als vrijwilliger en dit is echt iets voor jou. 1 a 2 keer in de week iemand die naar je toekomt om je even te ondersteunen. Om even je verhaal aan te kunnen vertellen (ik merk dat je erg op jezelf bent aangewezen en daardoor raak je zo gefocust op de "slechte" situatie dat je geen oog meer hebt voor de dingen die wel goed/leuk zijn). Als je elkaar wat langer kent (de vrijwilliger en jij) kun je bijv zelfs afspreken dat zij even bij Joris blijft en jij even alleen een booschapje gaat doen bijv. Zoiets kan al een verademing zijn! Evt kan dat uitgebreid worden naar een uurtje sporten. Maar natuurlijk gaan er ook allemaal vanuit dat t beter wordt. Wat je zelf al zei: er zijn momenten dat t goed gaat. Probeer je daar meer op te richten dan op de momenten die niet zo lekker gaan. Ga uit van 1 stap vooruit en 3 stappen terug...Het is echt niet zo dat als je verbetering ziet het vanaf die dag alleen maar beter gaat. Er zullen nog genoeg frustrende dagen volgen, maar hou je vast aan de goede. Je zult zien dat dat er steeds meer worden! Hou vol en hopelijk heb je wat aan mijn linkje. Heel veel sterkte!
Gisteravond na de fles die hij bij lange na niet had leeggedronken is hij heel snel in slaap gevallen. Hij heeft 6,5 uur geslapen, hierna gewekt voor de fles (het was al 1.45 uur). Hierna nog eens 4 uur geslapen. Nu het weer dag is begint het huilen weer. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen als hij zich 2 uur voor de fles wakker meldt. Moet ik hem er dan uithalen? Ik heb de regelmaat: slapen, wakker worden, voeden, knuffelen met mama, spelen, terug naar bed. Ik ben dus bang als ik hem eruit haal na 45 minuten slapen dat hij helemaal ontregeld raakt. Daarbij ligt hij ingebakerd en is in en uit bed halen ook nog helemaal aankleden ( hij ligt alleen in zijn romper omdat hij het anders te warm heeft). ps: geen muziekmobiel boven zijn bedje, nooit gehad, deze hebben we in de box, hier mag hij spelen, zijn bed is enkel en alleen zijn rustplaats om te slapen. Gisteravond verloor ik geheel mijn vertrouwen en hoop, zoals jullie hebben kunnen lezen. Nu ik ook een goede nachtrust heb gehad, zie ik het weer een beetje zitten. Alleen blijft ik bang voor weer een slechte dag. Hij wil overdag gewoon zo weinig slapen. Ik heb nog medicatie liggen voor reflux, hier mag ik van de arts mee beginnen, maar ik vraag me echt af of het reflux is. De arts overigens ook, maar zij weet het ook niet meer. CB weet het ook niet meer. fijn he, hulpinstanties die het laten afweten. Als een baby reflux heeft, is dit toch altijd een probleem, niet op sommige dagen en toch ook standaard in de avond? Joris heeft in de avond/nacht nooit problemen en zoals ik aangaf soms betere dagen.
Hoi Haiko Wat een verhaal zeg...Joris is onder behandeling van een kinderarts toch?? Ik zou gewoon nog een keer bellen en laat ze het maar eens goed uitzoeken. Welke voeding gebruik je? Wij hebben een zelfde situatie gehad voor de eerste 6 maanden. Ik herkende mezelf ook helemaal in jouw opmerking van ik wil nooit meer een tweede kindje! Maar het wordt beter!! Houd daar ook echt aan vast. Wij zijn ook nog bij een osteopaat geweest en daar bleek stijn een blokkade in zijn nek te hebben. Verder bleek hij een koemelkeiwitallergie te hebben en sinds we nieuwe voeding hebben (eerst pepti maar daarna toch nutramigen) is het stukje bij beetje beter gegaan. Stijn heeft ook reflux (bijna alle kindjes) maar heeft er geen last van dus hoeven we er niks aan te doen. Ook stijn sliep bijna niet. De eerste weken wel maar vanaf dat hij 5 weken was tot ongeveer 4.5 maand sliep hij alleen bij ons in de armen. Ook snachts sliep hij in mijn armen. Ik heb daar bewust aan toe gegeven omdat ik hem wou volgen. Je kunt nog niet verwennen dan en uiteindelijk is het helemaal in orde gekomen. Ik zou ook als ik jou was gaan voeden op verzoek. Er komt straks een periode dat je vaste tijden weer kunt gaan doen maar doe het nu op verzoek. Het kan nl heel goed zijn dat als je hem zelf laat komen hij beter slaapt. je kunt het altijd proberen. Veel sterkte en het wordt echt beter!!!
Wij zijn er op gaan staan dat D. opgenomen werd ter observatie, hij huilde, overstrekte, krijste, van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds. Kapot was ik. Tijdens de observatie was hij natuurlijk rustig. Reflux was het niet en we werden weer naar huis gestuurd. Achteraf bleek dat er helemaal niet door een arts naar hem gekeken was en een maand later zaten we op de eerste hulp en bleek er dus wel wat ernstigs aan de hand te zijn. Jij bent moeder, als jij denkt dat er iets niet goed is, moet je actie ondernemen net zolang tot je een antwoord hebt. Wij hebben uit pure wanhoop een energetisch therapeute ingeschakeld, die kon hem wel wat rust geven, maar het was toch lichamelijk.
Ik heb niet het idee dat de voedingstijden zijn probleem zijn. hij is bijna altijd vrolijk als ik hem uit bed haal. hij huilt ook niet voor voeding, want zijn speen wil hij ook niet. pas rond zijn voedingstijden neemt hij zijn speentje dan weet ik dat hij honger begint te krijgen. hij kan of wil gewoon niet slapen overdag. hier zit hem het probleem in. en waarom, als sla je me dood.
ben je bij een osteopaat geweest? Dat heeft bij ons wel heel erg geholpen omdat Stijn ook heel erg onrustig etc was. Ook veel huilen.
Ik had dit ritme ook en zat ook vast aan de gedachte: "hoeveel slaap heeft ze nou eigenlijk nodig?" Ik maakte me ook druk dat ze te weinig sliep. Maar ik ben er uiteindelijk flexibeler mee om gegaan. Onze dochter deed ook slaapjes van zo'n 45 minuten, een uur. Ik heb daar ook tegen gevochten en probeerde haar weer te laten slapen, maar het huilen werd pas minder toen ik er gewoon aan toe gaf. Wakker is wakker, uit bed halen. Bij vermoeidheid, er weer in. Ze deed zo wel 4, soms 5 slaapjes overdag. Ze deed korte slaapjes en leek ook minder slaap nodig te hebben dan gemiddeld. Ik gaf BV, dus dat was makkelijker. Daar kun je niet te veel van geven. Hier vind je 3 nuttige tips: inbakeren.nl - hoeveel slaap heeft een baby nodig? Echt je verwent hem niet snel, hij is nog zo klein. Ik was hier ook bang voor. Maar als je 1 x iets doet (wat misschien niet blijkt te werken) is het echt niet dat je hem meteen verpest hebt of dat hij het elke keer gaat verwachten. Wat zegt je moederhart? Luister naar je hart. ♥ Dan gaat hij een half uur na het wakker worden maar weer naar bed. Als hij een half uur huilt, dan slaapt hij ook niet.
Ik heb hem na een slaapje van 45 minuten, 45 minuten geprobeerd terug in slaap te krijgen zonder resultaat. aangezien hij vanmorgen om 7.00 uur zijn voeding had gehad, heb ik geprobeerd om hem eens wat voeding bij te geven, dit dronk hij gulzig weg, om 9.45 uur dus bijna 3 uur na zijn voeding, echter heb ik maar 90cc gegeven ipv 160, ik wil hem niet overvoeden? nu ligt hij er vanaf 10.00 uur weer in (heb hem niet zoals standaard in de box gedaan, had ik dit moeten doen), hij huilt alweer 10 minuten behoorlijk hard.
Tsjaa weet je.. Ik heb geen idee hoe je dit moet aanpakken.. Maar ik geloof echt niet in het zo lang laten huilen... Vergelijk het met jezelf.... Stel je zit ergens opgesloten.. Niemand in de buurt en jij ben al 10 minuten aan het achreeuwen voor hulp en er komt maar niemand... Je word een beetje aan je lot over gelaten... Dat vind jij ook niet fijn toch? Ik snap dat het moeilijk is.. Maar je kindje mankeert iets... Hij is jou en zichzelf niet aan t pesten! Laat hemdan lekker bij jou huilen.. Dan is hij tenminste niet alleen... En dt laten huilen kan je best eens toepassen.. Als ie wat ouder is Hij is nog zoooooo klein en het enige wat dot kleine mensje heeft is zijn mama(papa)
Hier keek ik als ze na 45 min wakker werd, of ze echt wakker was, dan ging ze eruit. Als ze nog heel slaperig was, probeerde ik haar weer in slaap te krijgen. Maar meestal was ze gewoon wakker en vrolijk. Dan lekker uit bed, mee naar beneden. Bij honger eten, als ze moe was weer in bed. Het hard laten huilen lijkt mij niet de bedoeling. Hier jengelde ze soms wat, dat vond ik niet erg, zodra ze ging huilen, stond ik bij haar bedje. En 45 min in slaap brengen is erg lang? Ik probeerde 5-10 min. en als het niet werkte, dan eruit. Je zou kunnen proberen vaker een kleiner flesje te geven en alleen de max. in de gaten te houden per dag. Herken je de hongersignalen en moeheidsignalen? Probeer daar eens goed op te letten ipv op de klok. Hier kwam er op een gegeven moment vanzelf wat meer regelmaat in en ging ze vanzelf langer slapen. Ik denk zo rond 4 maanden? Heb je al een draagdoek geprobeerd? Of over z'n gezichtje wrijven bij het in slaap vallen? Wat betreft medische oorzaken, mijn dochtertje heeft koemelk en soja-allergie. Met 8 weken ben ik op dieet gegaan en kregen we een ander kindje. Daarvoor gingen de nachten prima maar overdag was drama. Dus het kan wel dat je bepaalde klachten/reacties niet de hele dag ziet.
Nou na een tip van het forum en overleg met CB, heb ik Joris om 9.45 uur een voeding extra gegeven, helaas had ik geen 160cc klaarstaan, maar alleen 90cc. Hij dronk deze heel gulzig weg. Dus honger had hij weg. Hierna heb ik hem te bed gelegd en hij huilt nu nog steeds. De volgende voeding ga ik het dus anders doen. Om de 3 uur voeden, gewoon 160cc extra, hetzelfde ritueel als alle andere voedingen overdag, hierna in de box, bij slaap idd naar bed. Kijken of dat helpt. Zo blijven aanmodderen werkt voor hem niet en voor mama niet. Hij zal dat iets teveel voeding krijgen, maar hij is langer dan een gemiddelde baby van zijn leeftijd en zou hierdoor ook wat meer mogen dan 1 liter per dag. Het is het proberen waard.
Ik had hier ook een kereltje wat eigenlijk zo huilde omdat hij honger had. Ik heb op een gegeven moment alle "regeltjes" gewoon los gelaten ben mijn eigen gevoel gaan volgen. Deed standaart 30 cc water extra per fles vertelde als de fles bijna op was dat ie bijna op was en als hij een fles extra wilde maakte ik gewoon en verdund flesje. Hij kwam zo niet aan meer als 30 scheppen voeding. Dus bijv 5 inplaats (wel gewoon 200 cc water) van 6 scheppen en dan hield ik wat scheppen over. S avond kreeg hij gewoon wat er over bleef soms waren er wel dagen dat hij meer nodig had dan gaf ik hem dat ook maar die dagen werden minder. 3 uur tussen de flessen ipv 4 uur so waht. Ik heb nu nog steeds een hongerig ventje maar hij is ook super bewegelijk qua gewicht kan hij het hebben. succes en probeer los te laten en kijk naar je kind. groetjes kim
Hallo. Ik heb niet alles gelezen, een reactie hier en daar..... Waarom moet de baby slapen tot de volgende fles? Wie heeft dat gezegd? Ik vind het jammer dat je niet naar je baby kijkt.....wakker is toch wakker???? Baby's willen bij hun moeder zijn, lekker knuffelen, spelen enz. Waarom alleen en kil in bed? En dan ook nog laten huilen? Je wilt toch een blije baby? Ik bedoel het niet aanvallend en ik hoop dat jij het niet zo opvat, maar een baby laten huilen is erg schadelijk. Geniet van jullie tijd samen. Is de baby naar 45 minuten wakker so what???? Jij slaapt toch ook niet wanneer je man het zegt, maar wanneer jij wilt. Nogmaals geniet van je baby, maak niet overal een probleem van. Straks heb je een echt probleem, dan heeft hij z'n hekel aan zijn bed (negatieve ervaringen) dat hij er helemaal niet meer in wil liggen.
Wat een verhaal. Alles ook in 1 keer gelezen. Heeft Joris geen spier of zenuw vastzitten? Door de geboorte? Wij zijn met de kleine naar een chiropractor geweest, omdat ze haar nekspier Vast had zitten. Dit heeft bij ons erg geholpen. Dit is ook veel voor huilbabys. Staat het wel op internet