Ja ja.....het houdt niet op..... Mijn jongste dochter kan zichzelf moeilijk in slaap krijgen..... Voorheen ging ik om de 2 a 3 minuten heen om haar te troosten en na 10 minuten sliep ze. Helaas lukt dit niet meer. Ze is erg alert en nieuwsgierig en wil gewoon alles meemaken. Zojuist (rond 10 uur) begon ze te gapen, dus heb ik haar in bed gelegd. Het is nu 10.23 uur en ze slaapt nog niet. Ik ben eigenlijk van plan om haar 1 uur in bed te laten voordat ik haar eruit haal. zo af en toe loop ik naar boven om haar te sussen. Wat vinden jullie hiervan en wie heeft nog tips voor mij? Hartelijk dank!!
Ligt ze dan op bed te huilen of ligt ze een beetje te prutten en spelen? Als ze huilen probeer ik een paar keer te sussen (praat dan niet, maar aai over de bol, weer lekker instoppen en muziekje aan) en als dat ook niet gaat haal ik ze eruit voor ze de rest wakker brullen . Gebeurt gelukkig niet vaak. R slaapt overdag ook moeilijk in, hij ligt heel veel te draaien, klauteren, prutten. Ik leg hem nu ook overdag in een slaapzakje en stop hem stevig in, dat scheelt al enorm. En als ze in bed liggen te spelen, pruttelen of rommelen dan laat ik ze altijd gewoon gaan; ze rusten dan meer dan beneden in de box met veel speelgoed om zich heen - ook als ze niet slapen. En meestal valt zelfs R uiteindelijk wel in slaap (al duurt dat soms wel een uur).
Om 11.05 uur is ze wakker geworden. Dan krijg ik haar niet meer in slaap. Ze jammert een beetje en heeft haar ogen dicht, maar na een paar tellen (hooguit een halve minuut) heeft ze de ogen open en is ze klaar wakker. Zodoende heb ik haar uit bed gehaald en ligt ze lekker beneden op de grond te spelen.
Mijn dochter is overdag ook geen grote slaper, ze slaapt zo vaak ze wil maar nooit langer dan een half uur of een uur. Dan begint ze re jengelen. Met in slaap vallen loop ik ook een keer of 3 omhoig om haar speentje te geven, dat hoor ik dan aan het soort huiltje.
onze zoon kon ook heel moeilijk in slaap komen... altijd maar huilen ... Ik ging er indd elke 10minuten heen en de eerste dagen moest ik per slaapje 4 of 5x naar boven. Dat werd steeds minder en een hele periode lang ging hij 7/8minuutjes jammeren (niet krijsen) en viel hij zelf in slaap. Toen met 7maanden kon ik hem in bed leggen zonder dat hij ging huilen. Nu is het sporadisch zo dat hij nog huilt voordat hij gaat slapen. En het ligt eraan hoe hij huilt voordat ik er naar toe ga. xx
Hier verschilt het heel erg per dag. Vanmorgen heeft ze een uurtje geslapen tussen de middag anderhalf en laat op de middag een half uurtje ( e is 6 maanden) Andere dag slaapt ze gerust 2 uur sochtends 3 uur smiddags en geen laat middag dutje maar om half 7 al op bed. Hier verschilt het dus bekijk ik het maar per dag. Ons zoontje ( 2,5 jaar) daar kan ik wel van op aan dat hij standaard minimaal 2 en een half uur pit. Maar die kan ook gerust 4 uur pitten.
Is ze moe genoeg, als je d'r op bed legt? En hoe is ze beneden, als je haar gewoon wakker zou houden en lekker in de box zou laten? Sommige kids willen overdag gewoon niet zo slapen, die willen gewoon lekker wakker zijn. Zolang ze tevreden wakker zijn, zou ik dat wat op z'n beloop laten. Mijn zusje haar zoontje had dat ook erg weinig slapen overdag, maar wel al heel erg snel de nachten doorslapen. Tja, hij was tevreden in de box of op een speelkleed, vermaakte zich opperbest en was supervrolijk, dus dat heeft ze toen maar zo gelaten. Verder vond ik zelf deze site altijd erg handig voor tips en voor herkenningspunten voor wanneer ze nou moe zijn, wanneer ze nou honger hebben, enz enz: even een steuntje in de rug bij het herkennen van de signalen. inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen & huilen.
Als ik haar niet in bed leg, is ze vrolijk. Ze gaapt zo nu en dan en wrijft in haar ogen. Ze kan volgens mij de hele dag wel wakker blijven. Vandaag weer om 10 uur in bed gelegd. Om 10.30 uur had ik er genoeg van en heb ik haar bv gegeven...een natuurlijke slaapmiddel
Dan zou ik haar ook gewoon wat minder willen laten slapen, geloof ik. Als ze toch wel vrolijk is... Of je zou het idee moeten hebben dat ze daardoor juist weer overprikkeld raakt, maar zolang ze vrolijk is, lekker laten gaan en dan slapen ze vaak 's nachts al vroeg door...
Misschien heeft ze niet zoveel slaap nodig? Een vriendin van me haar oudste zoontje sliep overdag ook vrij weinig op die leeftijd. En mijn zoontje daarentegen sliep zowat de hele dag! Verschilt dus ook erg per kind.
Ik zou het echt lekker laten gaan dan hoor: ze is vrolijk als ze niet op bed gaat, en dat is leidend bij de vraag of een kind de slaap nodig heeft of niet. Sommige hebben gewoon veel minder nodig dan anderen...