Wij zijn 3 weken geleden voor het eerst in het ziekenhuis geweest i.v.m. het uitblijven van een zwangerschap. Tijdens deze 1e afspraak bleek dat de oorzaak ligt bij verminderde vruchtbaarheid van mijn man en dat wij rekening moeten houden met IVF. Deze cyclus volgen ze mijn eicel en het groeien daarvan om te kijken of ik daadwerkelijk een eisprong heb. Gezien mijn regelmatige cyclus en op de 1e echo in mijn cyclus een mooi zichtbare eicel is dit wel de verwachting. Ondertussen ook een 2e zaadonderzoek en als alle resultaten er dan zijn een bespreking van het vervolg. Op onze 1e afspraak zeiden ze dat we hierna ook rekening moeten houden met een maand voorbereiding i.v.m. een voorlichtingsbijeenkomst. In het gunstigste geval zouden we dan dus de cyclus daarna kunnen beginnen.... Hoe ging dit bij jou? Ook zo vlot een traject in of waren er nog obstakels? Ik las ook ergens dat je soms eerst een maand aan de pil moet voor je IVF in mag om uit te sluiten dat je zwanger bent... Is dit in alle ziekenhuizen zo? In de informatiefolder van ons ziekenhuis heb ik dit namelijk niet gelezen... En zijn er wel eens wachtlijsten in ziekenhuizen?
Hi Dreamer, wat balen dat jullie het traject in moeten maar anderzijds ook fijn dat de mogelijkheid er is. Toen wij in de mmm terecht kwamen bleken zelf proberen en IUI ook geen optie. Ook in ons geval vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man. Onze enige optie was ICSI. We konden bij de eerstvolgende menstruatie direct starten maar het scheelt per zhuis of er al dan geen wachtlijst is. Ik heb nu 2 pogingen gehad en allemaal volgens het korte protocol. Niet aan de pil dus maar meteen spuiten en diezelfde maand punctie en terugplaatsing. Maar ook dit is in ieder ziekenhuis anders. Ik denk dat de beste manier is om dit na te vragen in het ziekenhuis waar jullie onder behandeling staan. Voorlichtingsbijeenkomst heb ik trouwens ook niet gehad, ik heb een individuele spuitinstructie gekregen. Per ziekenhuis kan zoveel anders zijn Heel veel succes, ik hoop dat jullie snel kunnen beginnen en dan natuurlijk vooral snel resultaat zullen hebben!
Hoihoi We zijn in september 2014 begonnen bij de gyn en we zouden voor iui gaan bij allebei was alles goed .We hebben 2 pogings ( november en december )gedaan maar moesten beide afbellen ivm het niet verkrijgen van zaad onder druk . Dus een gesprek met de gyn aan gegaan of er niet een ander oplossing was . En die stuurde ons door naar Zwolle en daar besloten om voor ivf/icsi te gaan ook gezien mijn leeftijd (42) en kon er zaad worden ingevroren van te voren . In jan 2015 ons eerste gesprek bij de arts en de nodige bloedonderzoeken en die waren goed .In maart zijn we begonnen met het traject en ik hoefde niet aan de pil eerst ik mocht meteen met prikken beginnen . Op 22 maart de punctie en 25 maart de terugplaatsing gehad van 2 embryo's ...en op 9 april een positieve test !! We hadden nooit verwacht dat het meteen raak zou zijn . We wachten nu met spanning op de eerste echo. Heel veel succes
Fijn om jullie reacties te lezen! Het ging bij jullie behoorlijk vlot dus ook en zonder de pil. Hopelijk geldt dat voor mij ook, maar daar hoor ik binnenkort meer over. En super voor jou decembergirl dat het al gelijk raak is! Gefeliciteerd. Hopelijk een goede eerste echo volgende week voor je. Zal spannend worden of het er 1 of 2 zullen zijn denk ik?! Jij wacht ook al lang Jordan! Hopelijk is het jullie ook gegund!
Misschien dat er op de site van je ziekenhuis ook info staat over wachttijden? Ik heb in een kliniek gelopen en nu bij een universitair ziekenhuis en bij beiden staat een indicatie op de site. Ook staat er bij beiden een uitleg van het protocol.
Wij gaan in mei beginnen met prikken...wacht nu op ongie en dan de 17e dag beginnen met deca..na ontrekkingsbloeding uitgangsecho en gonal f erbij..Een spannnende tijd maar dankbaar dat er wat gaat gebeuren
Bij mij verliep het net zo als bij jullie. Ook een infobijeenkomst. En dat gedeelte van pil hoort bij de IVF behandeling. Maar dat hoor je dus op de infobijeenkomst hoe alles in zijn werk gaat. Suc6 alvast...
Hoihoi Wij hadden ook afgesproken met de arts om in eerste instantie ivf te doen maar ik hoefde niet aan de pil eerst dat verschild dan ws ook nog per ziekenhuis . Maar het is icsi geworden .
Ik had het lange traject. December door voor intake icsi na 6 mislukte iui pogingen. Moest in januari op dag drie van ongesteldheid beginnen met de pil. Op 13-2 beginnen met decapeptyl 16-02 stoppen met de pil En 25-02 beginnen met gonalF 9-03 punctie 11-03 Tp 25-03 positief getest!!! Kreeg van het ziekenhuis een heel duidelijk boekje mee waar alles In stond Prikinstrucktie had ik al gehad maar bij ons was er nog wel een gesprek met een maatschappelijk werker van de fertiliteits poli Wens je veel succes!!
Ok, dan scheelt het idd welk zkh. Heb het nog niet eerder gehoord dat het niet hoeft. Top dat je eerste ICSI tp geslaagd is, gefeliciteerd!!
Bedankt voor jullie reacties! Het verschilt dus wel per ziekenhuis wat voor protocol er precies gevolgd wordt... Nog een kijkje genomen op de site, maar ik kon het niet zo goed vinden daar. Ik ga het wel even afwachten, want horen binnenkort vast meer over hoe het bij ons zal gaan. Fijn in elk geval om hier vast wat van jullie reacties te lezen en me een beetje een beeld te vormen.