Iemand hier DE tip tegen een kater?

Discussie in 'De lounge' gestart door Betty Barclay, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Gatsie, wat voel ik me ziek :(

Gisteravond een sjiek diner gehad met een wijnarrangement erbij. Niet echt aan mij besteed, want normaliter drink ik niet meer dan 2 glazen.
    Nu hadden we 6 gangen met bij elke gang een ander glas wijn. Was voor mijn gevoel niet echt dronken (goed gegeten), maar vanmorgen voelde ik me overreden door een vrachtwagen. Zware hoofdpijn, misselijk, brak.
    En nu, 3 uur later voel ik me eerder nog slechter dan beter.
    Ik heb al een liter water weg, en 2 aspirines maar niks helpt.

Iemand nog een (grootmoeders) tip? Iets dat ik ECHT moet proberen?

Dank alvast!

Liefs BB

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Vet eten en op de bank met een dekentje tv kijken. een echt Zondag hebben dus. Met alle drukte die eraan komt is dat ook nog eens fijn.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Een bigmac.
    Sterkte!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Water drinken. En een halve liter gaat niet genoeg zijn dan.
    Een kater is niets anders dan uitdroging, omdat je lijf door de alcohol meer vocht gaat uitdrijven dan erin gaat. Bijvullen met water is het enige echte middel tegen een kater dus :)

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Liters water, paracetamolletje erin en met een dekentje op de bank ;)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vet eten idd. De beste remedie :D

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Enige wat je eigenlijk kan doen, buiten veel water drinken, is het katergevoel accepteren. Morgen ben je er weer, vandaag een slome dag inlassen. Moet een keer kunnen toch. Filmpje op, dekentje over je benen en relaxen maar..

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je was me voor. Werkt echt!

9. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt dames! Ben alweer een halve liter water verder, dus ik luister echt naar de tips :p
    En bedankt voor de link Rozemarijke. Heb gelijk de alcoholtest gedaan :cool: Dacht dat ik er wel slecht vanaf zou komen, maar ik zit ver onder het gemiddelde. Vind het wel shocking om te lezen dat een vrouw van mijn leeftijd gemiddeld 7 glazen per week drinkt. Dat is best veel toch? Of ben ik nou zo'n meut...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, dat vind ik ook veel hoor!

11. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Vet eten en fruit eten, veel water en aquarius drinken. En verder idd lekker een dagje bankhangen. De volgende keer al veel water drinken voordat je gaat slapen, dat helpt tegen de uitdroging dus de kater.

Heeeel flauw: DE tip is... minder drinken. :p

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Niet erg gezond, maar een redbull doet wonderen.. Ik had in mn studententijd altijd standaard een blikje in de koelkast staan ;)

7 glazen pw vind ik overigens ook erg veel!

13. Tennes

Tennes Niet meer actief

Vruchtensap en zout eten. Het zout helpt je lijf het vocht vast te houden.

Mijn zus zegt altijd dat een kater net zolang duurt als dat je bezig bent geweest om hem te krijgen.....Dus sterkte

14. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.033
    113
    Bleehh, niks zo naar als een kater! Maar ik zou ook zeggen vet eten en de kater over je heen laten komen want er is eigenlijk niks wat een kater direct kan genezen ;) In de loop vd dag zal het waarschijnlijk wel weer wat beter gaan.

En idd, ik vind 7 glazen per week ook veel!

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Bacon schijnt ook goed te helpen en idd veel water xD.

Mocht he ooit nog is zo'n arrangement doen moet je tussen ieder glas eigenlijk een glas water drinken, voor ieder glas wijn een glas met (bruisend) water, dan heb ik in ieder geval nooit een kater xD.

16. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Kopje bouillon drinken en nog even terug naar bed om te slapen. Daarna zul je je beter voelen.

17. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Zwarte koffie en tegelijk twee paracetamols innemen. Verder veel water drinken maar daar ben je al goed mee bezig :) lees ik.

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh... En veel appels eten, schijnt ook te werken.

19. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn lieve echtgenoot heeft net een verse ananas voor me gesneden en het helpt wonderwel! (of misschien is het wel toeval en knap ik gewoon op omdat het al middag is :cool:)

We hebben wel afgesproken om vanavond eten van de snackbar te eten. ik snak naar patat :)

Bedankt dames!

Deel Deze Pagina