Wie heeft er de ultieme tip voor mij? Ik word helemaal gek thuis. Ben alleenstaande moeder van 2 kleintjes. De jongste gaat om het weekend naar zijn vader en de oudste gaat dan 1 nachtje naar mijn moeder. Ik heb dus 1 dag in de 2 weken voor mezelf (1 avond, nacht en ochtend). Dan kan ik de deur uit en dat heb ik vorige week dan ook gedaan. Probleem 1 is dat ik geen vrienden heb. Die ben ik kwijtgeraakt toen ik aan de andere kant van nederland ging wonen. Probleem 2 is dat mijn familie ook niet bepaald sociaal is naar mij toe. Zullen me ook zeker niet helpen met een keer oppassen op de kids. Ja mijn moeder dan die ene nacht in de 2 weken EN elke woensdagmiddag past ze op mijn dochter. Op mijn zoontje wilt ze niet passen. Die vind ze nog te lastig en mijn dochter is toch haar oogappel. Gelukkig gaan ze per maart naar het kdv dus kan mijn moeder niet meer op de woensdagen oppassen op alleen mijn meis. Omdat mijn zoontje nog te klein is om het te begrijpen laat ik het tot maart nog wel toe. Al met al ben ik overdag met de kids bezig en vanaf 18.00 uur heb ik geen aanspraak meer. Ik word er echt knettergek van! Wie oh wie heeft er tips voor mij??
kan je geen vrienden in de buurt proberen te maken, wellicht ook met kinderen en zo 1 keer in de week met elkaaar wat afspreken,
via internet bv via zp, iemand die bij je in de buurt woont, ga een leuke hobby zoeken, en daardoor kan je ook weer mensen leren kennen, uhm tja sporten enzo maar daar heb je niet heel veel de ruimte voor met je 2 kids.
Misschien je voornemen om dat wel te doen als ze naar het kdv gaan? Vooral je dochter zal wel echt contact maken met andere kinderen. Misschien kan je de moeder van een ander kind voorstellen om eens iets af te spreken? Onder het mom van "dan kunnen de kinderen leuk met elkaar spelen". Bij ons op het kdv gebeurt dat wel nl. (Wel met de ouders erbij. Maar dat wil jij juist, dus ideaal.)
Ik weet niet of je ook gaat werken als de kinderen naar het kdv gaan? Dat is natuurlijk ook een goede plek om contact te maken. En anders vrijwilligerswerk gaan doen.
Hier hebben ze een inloop ochtend waar alle ouders bij elkaar kunnen komen en de kindjes kunnen spelen. Is zo iets niet bij jou in de buurt?Informeer eens bij het CB. Gaat je meisje naar een peuterspeelzaal?Op die manier kan je ook in contact komen met andere ouders.
Toen ik echt een tijdje van me vriend net af was. Jaja. Toen we net gescheiden waren(nu lat) Ben ik dvd.s gaan sparen die keek ik dan als mijn zoon op bed lag. Zo vermaakte ik me zelf. Daar bij zat ik vaak op spelpunt een spelletjes site om spellen te spelen en zo ben ik ook via internet aan contacten gekomen, Zaten avonden samen te kletsen je komt haast de deur niet uit als je kinderen nog klein zijn en naar bed gaan. Dus dan is het zaak om je zelf goed te vermaken in huis.
Ik ga per maart ook werken ja. Dus dan zal het wellicht wat makkelijker zijn omdat ik dan ook overdag aanspraak heb. Hobby's is ook lastig met 2 jonge kinderen. Ook heb ik financieel niks extra's om bepaalde dingen te ondernemen. Het is inderdaad wel een goed voornemen om te proberen anderen aan te spreken straks bij het kdv.
Tussen zutphen en doetinchem in. Kan vragen volgende week of ik met mijn vriend mee kan rijden maar dat ligt er aan hoe vroeg/laat hij moet beginnen....
Oh ja, daar ken ik de naam van. Ben er wel eens doorheen gereden onderweg naar Vorden (vanuit het zuiden). Kom je ook uit een dorp? Lijkt mij anders best wennen om in een dorp te wonen. *ok apeldoorn is ook een dorp, maar toch anders haha*
Hier hebben ze een mammacafe, elke vrijdagmorgen, is heel gezellig, vrije inloop en je leert er snel andere mensen kennen.
Mammacafe is hier inderdaad ook. Maar daar gaan eigenlijk alleen maar borstvoedende mama's heen heb ik gehoord. Wordt ook allemaal geregeld via de lactatiekundigen hier geloof ik. Ik zou mij dan erg de vreemde eend voelen.
Als je een keertje wilt afspreken pb me dan maar dan probeer ik met vriendlief mee te rijden. Waar kom je oorspronkelijk vandaag? Ik uit de omgeving van rottjeknor