basis verzekering/ eigen kosten ??

Discussie in 'De lounge' gestart door liefde is, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde is

liefde is Lid

14 okt 2010
    67
    0
    0
    hallo

ik ben benieuwd wie er bevallen is en een basis verzekering heeft.
    welke kosten moest je zelf betalen?

wij zouden graag een derde kindje willen en ik heb een basis verzekering.
    zal ik dan voor 2011 een aanvullende moeten afsluiten?

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik denk dat het wel verstandig is om een aanvullende verzekering af te sluiten. Zeker als je in het ziekenhuis wilt bevallen en er geen medische noodzaak is. Dat was bij mij het geval. Ik kreeg alles vergoed en alleen met een basisverzekering is dat niet zo. Ik denk dat je het best even kunt kijken op de website van je verzekeraar, daar kun je zien of je alles vergoed krijgt wat je wilt.

3. liefde is

liefde is Lid

14 okt 2010
    67
    0
    0
    dank je voor je reactie,

ga er morgen achter aan bellen

4. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou ook een aanvullend pakket erbij nemen. Ik had zelf al een aanvullend pakket en toen ik belde voor mijn kraampakket werd mij verteld dat ik, als ik het zo zou laten 500 euro eigen kosten zou krijgen. Dus moest een nog duurder pakket nemen. Nou ja liever dat dan 500 euro extra betalen.

5. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik heb ook een basisverzekering en wou thuis bevallen, dit ging helaas niet door en moest toch naar het ziekenhuis de kosten die mij fdit heeft gekost zijn dat ik geen kraampakket kreeg en ik moest 150 euro eigen risico betalen voor de ambulance verder niets dus zou me ook niet voor een eventuele tweede extra gaan verzekeren maar dat is mijn idee ;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.173
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou eens goed uitrekenen wat de aanvullende verzekering kost en wat de kosten zijn die je zelf zou moeten maken. Ik Ad aanvullend pakket 1 en daar zitten (bij mijn verzekering) geen extra's in voor de zwangerschap. Alleen bij de duurste aanvullende verzekering zou ik een kraampakket krijgen en dan zou de eigen bijdrage van het ziekenhuis worden vergoed.
    Dat zou volgens mij echt geen besparing opgeleverd hebben. Een kraampakket kost je echt de kop niet. Sterker nog: als je van plan bent in het ziekenhuis te bevallen, zou ik hem niet eens aanschaffen. Een deel van de spullen in het pakket heb je niet nodig en een deel van de spullen heb je waarschijnlijk zelf al in huis. Dan is zo'n compleet pakket echt zonde van het geld, kun je beter alleen los een paar onderleggers en twee pakken kraamverband kopen.
    Als je in het ziekenhuis bevalt, is het nog niet zeker dat je een eigen bijdrage moet betalen. Stel dat je medisch wordt, dan krijg je het sowieso vergoed en dan had je die aanvullende verzekering voor niks. (Als je verder geen medische kosten hebt gemaakt buiten de zwangerschap.)

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik heb ook een basis verzekering, door last van mijn bekken moet ik naar de fysiotherapie dat moet ik dus zelf betalen nu, maar volgens mij ben ik dan ongeveer evenveel kwijt als dat ik een aanvullende had genomen.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik lees ook mee, had laatst ook zo' n topic geopend :D

9. liefde is

liefde is Lid

14 okt 2010
    67
    0
    0
    ik heb even gezocht op menzis.

en idd er word een hoop vergoed uit een basis pakket alleen als er medische redenen voor zijn,

wil je in het ziekenhuis bevallen en heb je alleen een basispakket dan moet je die kosten zelf betalen , tenzij je NIET thuis mag bevallen.

en idd, je eigenkraam pakket kan je zelf wel samenstellen

ga er nog even overna denken..

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    En bij sommige verzekeringen (aanvullend) krijg je de eigen bijdrage voor de kraamzorg terug en dat is ook zo'n 150 euro.
    Maar binnenkort worden de paketten en prijzen voor 2011 vrijgegeven. Wellicht dat je dan kunt veranderen?

11. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier alleen eigen bijdrage betaald voor de kraamzorg en verder niets maar wij hadden de eerste in het ziekenhuis omdat het moest (geen ambulance) en de tweede thuis.

Kraampakket heb ik voor nog geen 30 euro op internet zelf samengesteld. 2e x nog goedkoper want had nog een boel van de eerste ;)

12. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier ook 2 maal bevallen toen ik basisvz had en nooit extra bij moeten betalen, alleen eigen risico

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een basisverzekering bij Zorg en zekerheid, ben in het ziekenhuis bevallen incl kraamsuite voor een nachtje. Het ziekenhuis heeft de rekening a 3815 euro direct naar Z&Z gestuurd. Ik kreeg later een declaratie overzicht waarin stond dat alles vergoed werd. Ik heb dus geen cent betaald.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook alleen basis verzekering en in het ziekenhuis bevallen.

ik heb niets hoeven betalen alleen mijn eigen risico voor de bloed testen verder niet.

en ik heb heel veel extra echo's en dergelijke gehad

Deel Deze Pagina