Hoe sliep jouw kindje tijdens de waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missmamsie, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Omdat mijn zoontje heel lang een slechte slaper is geweest en we nu eindelijk sinds een tijd een goed slaappatroon hebben bereikt, wil ik graag weten hoe jullie kindje sliep tijdens de waterpokken? Vannacht heeft hij bij ons geslapen en dit vind ik prima, ik weet hoe erg jeuk is en dan wil ik hem niet alleen laten, maar ik ben wel bang dat we straks terug bij af komen en dat hoop ik te voorkomen...
    Was het bij jullie kindje nodig om bij jullie te slapen en had hij moeite met in slaap komen of was er met slapen niet zoveel aan de hand?
    Ik heb mijn zoontje ingesmeerd met een jeukstillend middel dat de jeuk verdooft (via de huisarts) en hij heeft een zetpil...

2. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Bij Bente was inslapen een drama, maar toen ze één keer sliep, bleef ze ook wel slapen. Nog een tip: badderen in een lauw/ handwarm bad met havermout. Dit vermindert de jeuk en zorgt ervoor dat de pokken sneller indrogen. Gewoon havermout in een panty, dichtknopen en dan in het badwater hangen. Paar keer knijpen, dan komt er een soort melk uit. Baby daarin badderen, niet naspoelen! Alleen even droogdeppen. Daarna smeerde ik Bente ook nog in met het cremeachtige spul dat uit de panty kwam als je erin kneep. Ze werd er lekker zacht van en ook haar haartjes glanzden mooi..... Je moet alleen even een paar daagjes de Zwitsal-geur missen, maar het helpt wel!

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    je mag ze juist geen zetpil geven! lees maar op internet ff googlen. Ze moeten juist koorts krijgen met waterpokken en dat mag je niet tegengaan!

je kan hem voor het slapen gaan in een badje doen met havermout. niet heet, beetje lauw water. dan een washandje of pantykousje met havermout erin dichtbinden met een elastiekje en in het water leggen. Dan wordt het een raar wit watertje en dit is erg goed voor waterpokken, daar drogen ze van uit. Wij hebben het afgelopen weekend gedaan en hij sliep meteen erg goed! Hij was er zo moe van geworden. Maar hij heeft geen enkele nacht bij ons geslapen, hij slaapt gewoon in zijn eigen bed. En 2 dagen met zo'n badje dan is hij jeukvrij!

Succes

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    haha @ MB1980 nou we dachten precies hetzelfde :D

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Alleen geregeld ingepoederd met mentholpoeder en ze heeft vrijwel geen last gehad. Werd ze 's nachts wakker met jeuk poederden we nogmaals en sliep ze weer verder.. Mazzel gehad denk ik zo ;)

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou hem niet bij jullie in bed leggen. Straks krijg je hem niet meer in het eigen bedje, aangezien slapen zoiezo al moeilijk was. MIjn zoontje sliep prima, kreeg ook elke avond een havermout badje zoals hierboven.
    En kidsclean ofzo iets tegen de jeuk, al merkte ik weinig van zijn jeuk. Of heb het gewoon super goed behandeld voor hem.. ;)

7. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    En onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren!

8. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Mentholpoeder mag toch niet bij baby'tjes?

9. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Ook een goeie; Nestosyl spray. Werkt goed tegen waterpokken, maar ook tegen brandwondjes, snij-en schaafwondjes, brandnetel, kwallenbeten, etc. Altijd handig om in huis te hebben!

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Mijn dochter was 4 toen ze waterpokken kreeg,maar had geen koorts.Je hoeft niet altijd koorts ervan te krijgen.Ik had op mijn 17e pas waterpokken en ook ik had geen koorts.

11. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Zucht...lekker dan van de huisarts, dat hij zetpillen adviseert...
    Nou, ik heb geen havermout in huis (morgen maar meteen halen) en het is weer drama. Moeilijk, hoor, maar ik laat hem toch maar even huilen (om de vijf tot tien minuten troosten) en dan hopen dat hij maar weer gaat slapen en morgen meteen havermoutbad.
    Hij heeft het ook wel echt flink, hoor, vind het daarom ook heel moeilijk om hem even te laten huilen en denk dat hij toch wel weer in bed beland...;)

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Verleden week heerste hier echt heel erg de waterpokken. 1 avond bleef hij even huilen en heb ik hem uit bed gehaald. Toen is mijn partner nog ander spul gaan halen bij de apotheek. Hij was om 21.45 uur thuis. Heb die kleine er helemaal mee insmeerd en hup zijn eigen bed in. Wij beginnen er niet zo snel aan om hem maar bij ons in bed te nemen. Hij wil daar trouwens toch nooit slapen, omdat hij alleen maar wil spelen.

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Zinkoxideschudsel halen van lotion alba. Kost maar 5.80 een fles. Echt superspul. Het insmeren duurt even ( was zelf al gauw 15 min bezig) maar daarna had hij echt geen jeuk meer en de blaasjes droogte in.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij was 14 maanden oud, mocht van ha geen middeltjes. 2 nachten nauwelijks geslapen. ik nam hem ook bij me samen op laptop bumba gekeken en toen hij halfuurtje sliep legde ik hem in zijn eigen bed. daarna wel weer goed geslapen omdat hij erg moe was.hij is ook een slechte slaper geweest.

15. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Sabrina, bedankt voor de tip. Ik zal morgen eens kijken waar ik het kan kopen.
    Belize, als hij eenmaal bij mij in slaap valt, pikt hij het echt niet als ik hem weer terugleg, dan is hij meteen wakker... Wel ideaal dat het bij jullie wel kan!
    Hij is om half acht gaan slapen, van kwart over acht tot kwart over negen wakker geweest en de rest van de nacht zal ik moeten afwachten...

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Alleen bij de apotheek is dat te koop. En niet iedere apotheek geeft het zo maar mee. Dan zou je dus een receptje moeten hebben. Succes...

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    die van me kan ook erg moeilijk zijn als hij wakker wordt onderweg naar zijn bed. ik wacht dus totdat hij echt slaapt half uurtje en soms n uur. dan pas doe ik het. dat doen we alleen als hij ziek is. of met n sprong bezig is. maar t kwam ook voor dat hij met hoge koorts in zijn romper bij mij sliep tot in de ochtend. het is zo zielig wanneer ze ziek zijn he? heel veel beterschap!
    hoop t goed gegaan is gister!

18. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    mijn dochtertje sliep juist heel veel. Ze was rustig als ze sliep, maar zij had ook nog tegelijkertijd het rotavirus. Ik neem dat je toch wel een zetpilletje mocht geven als de koorts te hoog wordt???

Ik geef pas een zetpil wanneer ze boven de 39,5 komt. Dan wordt ze er echt beroerd van. En dat heb ik met de waterpokken ook gedaan.

19. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    mijn zoontje (anderhalf) heeft de 2de dag hele nacht niet geslapen, overdag ook niet hij sliep pas om 5 uur sochtends (is dus 22 uur ong wakker gebleven) Nu is het dag 4 en al wat beter, hij heeft iig geslapen wel wat minder dan normaal maar hij bleef niet meer wakker door de jeuk

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb Lisa wel gewoon een zetpil gegeven hoor! Ze had geen koorts.. Alleen wat verhoging. Heb haar alleen tijdens de nachten een zetpil gegeven. Daarvan sliep ze beter en geneest alles ook veel eerder:) Ze heeft er niks aan over gehouden dus zal vast wel meevallen denk ik;)

En idd havermoutbadje. Hebben wij hier ook 2 keer gedaan. En elke dag meerdere keren insmeren met calendulan emulsie van vsm:) (ze heeft alsnog wel littekens gekregen hoor.. maar die trekken vast wel weg)

En TS; Ik liet haar altijd in haar eigen bedje slapen! Hier wilt ze ook niet tussen ons in en ik wil dat eigenlijk ook niet. Ik snap je gevoel en je beredenering wel hoor.. Maar ik zou het persoonlijk nooit doen.

Deel Deze Pagina