Hoi dames, Ik neem sinds mijn 14jaar de pil (nu ben ik 24), en twijfel of ik niet eens spiraaltje zou proberen. Ik twijfel enorm omdat, nu neem ik Yasmine, en heb deze toen gekregen ivm hevige acne. Daar heb ik nu niks meer van. Nu ben ik namelijk bang dat als ik spiraaltje zou nemen, deze weer terugkomen.... Tijdens zwangerschap had ik er ook weer veel. Graag zou ik wat ervaringen horen van dames die deze gebruiken of gebruikt hebben.
Ik had de koperspiraal. Deze is zonder hormonen dus als het goed in zal je dan ook geen acne krijgen. Was er behoorlijk tevreden mee. Inbrengen is even op je tanden bijten maar daarna zit hij er wel voor 5 jaar. En omdat het niet op hormonen werkt behoud je gewoon je eigen menstruatie cyclus. Hierdoor ben je meteen vruchtbaar als hij er weer uit gaat omdat je een kind zou willen.
Zou het met je huisarts overleggen. Als je de pil nam ivm Acne; dan zal het ws wel erger worden als het hormoon wat in de pil zit niet in het spiraal zit. Ikzelf ben jaren aan de pil geweest ivm hele heftige ongesteldheid. Heb toen besloten aan de mirena spiraal te gaan en heb helemaal geen ongesteldheid meer. Dus voor mij genoeg hormonen in het spiraal om het juiste werk te doen.
Ik ben 10 jaar aan de pil geweest. Heel tevreden nooit iets mee gehad. Toen leek het mij ineens beter om een spiraal te nemen dus mirena gehad. Was echt geen succes bij mij. Ik krijg hele erge pijnen, werd gewoon 1 a 2 keer per maand ongesteld. Ik heb hem na een jaar laten verwijderen en ben weer aan de pil gegaan. Maar in mijn omgeving zijn de meeste tevreden gebruikers!
Hoe ging het toen je stopt met de pil voor zwangerschap? Of was je al snel zwanger? acne tijdens de zwangerschap zegt denk ik niets over acne zonder pil. Ik heb ook een mirena gehad en vond het ideaal geen menstruatie te hebben. Weinig hormonen. Of anders de koperspiraal.
Ik had vroeger diana pil ook voor o.a. acne, maar ben na mn zwangerschap voor een koperspiraal gegaan. Wou geen hormonen meer in mn lijf. Nu heb ik tijdens mn ovulatie en ongesteldheid een of twee puistjes, maar verder echt nergens last van en toto nu toe tevreden
Ik had een koperspiraal. Tijdens de 4e menstruatie kreeg ik hevige krampen en na controle door de huisarts hing dat ding er al half uit. Dus nee, niet zo tevreden.
Ik had de mirena en na 8 maanden heb ik hem eruit laten halen door dat ik heel veel klachten had,sinds hij eruit is zijn de klachten ook weg dus nee voor mij ook geen spiraal meer
Ben tevreden over spiraaltje. Heb koperspiraal gehad zonder klachten. Nu heb ik een mirena. Na de 'opstart' fase (eerste 3 maanden) daar ook geen klachten meer van. Heb mijn eigen cyclus en wel daar aan gerelateerde hormonale klachten, maar dat ligt aan mijn eigen hormonen ... Heeft niets met spiraal te maken. Ik zou persoonlijk daarom wel graag de pil weer willen, zodat mijn eigen cyclus platgelegd zou worden (en ik minder tot geen klachten zou hebben), maar dat is helaas door ernstige bijwerking in verleden geen optie meer. Voordeel van mirena vind ik dat menstruatie een stuk minder hevig is. In het verleden heb ik diane-35 gehad ivm acne, maar toen ik echt volwassen was (jaar of 21?) gestopt en toen kwam acne maar nauwelijks terug. En met ouder worden en dan vooral na eerste zwangerschap (27 jr) verdween acne helemaal. Heb er nu al jaren geen enkele last meer van... (kan dus niet zeggen welk effect mirena op acne heeft) Ik bedoel maar te zeggen dat je lijf/hormonen blijven veranderen, het kan op je 24e heel anders uitpakken dan het op je 20e was...
Ik heb lang de diane 35 geslikt maar ik had geen last van acné. Na de slechte berichten over die pil heb ik de Yasmin geslikt. In totaal 9 jaar de pil, toen zwanger. Daarna weer Yasmin, toen weer een zwangerschap en nu heb ik de Mirena spiraal. Het zetten deed geen pijn, wel 1 maand veel buikpijn gehad waardoor ik overwoog om 'm te laten verwijderen, maar nu zit ie "als gegoten"! Bloedingen zijn gestopt (handig!!) en ik merk er niks van. Ik ben er blij mee. Voordeel van spiraaltje is, dat je snel weer zwanger bent en dat willen wij op termijn dus vandaar Succes met je keuze!
Helaas een prettige ervaring met de spiraal. Ten eerste was het zetten erg pijnlijk, ging bijna van mijn stokje en heb 2 dagen verschrikkelijke krampen gehad. Uiteindelijk 3 maanden geprobeerd maar de krampen bleven. Uit het niets krampen, kon geen stap verzetten. Als je geen klachten er van hebt lijkt het mij ideaal maar helaas voor mij ging het niet.Een vriendin ging gewoon werken die dag dus dat kan ook. Succes met de keze.
Ik heb al zo'n jaar of 10 mirena (als ik niet zwanger ben dan hè ) en ben hier zeer tevreden over. Allereerste keer plaatsen was pijnlijk, maar alleen op t moment zelf. Daarna nooit enige last gehad. Minder tot niet ongesteld, wat ik heel prettig vind (sommige dames niet, want die zien liever maandelijks bewijs dat ze niet zwanger zijn). Over de invloed op acne kan ik je niets vertellen. Ik zou t gewoon proberen, als t niks is ga je gewoon weer terug aan de pil.
Ik heb pas kort een Mirena. Het zetten (of eigenlijk het klemmetje op de baarmoedermond) deed een beetje pijn. Vergelijkbaar met een lichte, lange wee. En ik vloei ieder dag een klein beetje. Een paar puistjes op mijn rug , maar verder geen klachten. Hoop dat het zo blijft (behalve dat vloeien dan), dan vind ik het een echte aanrader.
Hier ook iemand die heel tevreden was over de Mirena Ik heb geen maandstonden meer gehad en geen last. Juist het plaatsen was een hel voor mij (maar heb 2 littekens in baarmoeder van eerdere keizersnedes en was 2de keer zelfs open gescheurd, gyn zei dat dit zeker daar aan ligt)
Helaas geen goede ervaring met de mirena. Ik heb hem 2 maanden gehad maar hield de pijn niet meer vol. Ik liep de hele dag met zware menstruatie krampen (erger dan als ik ongesteld ben) en kon soms niet eens lopen van de pijn. Heb hem nog laten controleren maar hij zat gewoon goed en ze konden me niet vertellen waar de pijn vandaan kwam. Ik heb hem een week na de controle laten verwijderen want het was in mijn ogen niet normaal dat je zoveel pijn had van zoiets. Ik heb het idee gehad dat hij mijn baarmoeder irriteerde en mijn baarmoeder constant samentrok om hem eruit te werken. Maar laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal want in mijn omgeving ook veel positieve ervaringen. Vandaar dat ik hem toen ook geprobeerd heb.
Hier hetzelfde gehad... Ben blij dat ie eruit is,maar gelukkig heeft niet iedereen last van deze klachten,elk lichaam reageerd anders
Ik heb een koper spiraaltje, en hiervoor de prikpil. 2 puntjes/ of nadeel dat ik vind: De menstruaties. Cyclus van 25 dagen. Dus om de 25 dagen 4 dagen ongesteld. En soms met seks, voelt mijn vriend de spiraal. Verder, voor mijn eigen: Binnekort gaat mijn spiraal er uit, ivm kinderwens, maar daarna komt er gewoon weer een koperspiraaltje. (Geen hormonen voor mij, ivm groei, en een libido van -0)
Was even de rest aan het lezen, pijn met menstruatie heb ik niet. Alleen DE menstruatie vind ik vervelend. Maar ja, welke vrouw niet?
Mijne heb ik onlangs eruit laten halen na 7 maanden.... Genomen om bloedingen te reguleren, maar laatste maanden Was ik meer eer ongesteld dan niet. (Terwijl dat in begin niet was) Wel waren de bloedingen minder heftig, maar constant bruinverlies en nog 9 dagen ongesteld met een cyclus van 21 dagen slaat ook nergens op. Verder had ik constant PMS gevoel... Opgeblazen, borsten pffffff.... Nu weer om de 28 dagen ongesteld... Dan wel zowat doodbloeden😒 Het zetten van de spiraal, was hier zowat pijnloos trouwens