cyclus van stipt op tijd naar zeer onregelmatig

Discussion in 'Zwanger worden' started by Boef12, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boef12

Boef12 Bekend lid

Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    Ok ik snap er echt niks meer van!
    Altijd ben ik heel regelmatig met mijn cyclus, stipt 23 dagen.
    Pilgebruik vroeger of koperspraal tussen mijn 1ste en 2de dame maakte geen enkel verschil op mijn cyclus.
    Maar nu al een ruim 8 maanden zitten mijn cyclussen tussen de 23 en 46 dagen!
    Ik ben al een keer bij de huisarts geweest maar deze gaf aan dat je best wel eens een menstruatie over kon slaan.
    Dit Is mij in het verleden nog nooit eerder overkomen!!!
    Momenteel heb ik nog een koperspiraal maar over een paar maanden mag hij eruit.
    Is het verstandig om nogmaals naar de huisarts te gaan of Is het gewoon mogelijk dat je cyclus ineens onregelmatig word???

2. Boef12

Boef12 Bekend lid

Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    Niemand ervaring hiermee of advies?

3. Patricia T

Oct 13, 2013
    30
    0
    0
    Ik heb weleens gehoord dat je lichaam elke 7 jaar veranderd qua hoeveelheid hormonen. Maar ik weet niet zeker of dit waar is. Het kan een verandering zijn in je voeding. Misschien eet je tegenwoordig iets wat je cyclussen onregelmatig maakt. Misschien interessant om eens te googlen op Hormoonfactor of Ralph Moorman. Wellicht dat je hier wat uithaalt.
    Ik heb helaas geen ervaring met koperspiralen. Maar een cyclus van 23 dagen is wel wat kort.

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    een cyclus van 23 dagen werkt prima hoor. Ben nu 25 weken zwanger en zwanger geraakt in een cyclus van 23 dagen :D

Voor de rest heb ik weinig andere info dan dat je helaas niets anders kunt dan afwachten. Je lichaam kan idd veranderen in de loop van de jaren en daarmee ook je cyclus. Mijn cyclus was voor de pil anders dan na de pil. Na de bevalling aan de cerazettepil gegaan i.v.m. borstvoeding. Toen ik weer stopte voor een tweede kindje was mijn cyclus weer anders. Terwijl ik voor de pil en na de eerste keer stoppen exact op tijd was. Zelfs tijdens de pil kon ik de klok er op gelijk zetten wanneer mijn ontrekkingsbloeding kwam. Bij de cerazette pil had ik geen menstruaties. Toen ik stopte met de cerazettepil was het onregelmatig

Share This Page