hey meiden, ik heb vandaag zo'n testje ondergaan, dit is een test om te kijken of er verhoogde kans is op vroeggeboorte, lijkt op een uitstrijkje , deze was bij mij positief daarom wou ik eens horen of iemand hier deze test ook heeft laten doen tijdens hun zwangerschap
Ja die heb ik gedaan toen ik met 2 cm ontsluiting in het AMC lag omdat ze daar een onderzoek aan het doen waren. Hij was ook positief bij mij. Ze hebben me later nog gebeld met de vraag of ik hem bij een volgende zwangerschap weer zou willen en ik heb toen ja gezegd omdat ik ervanuit ga dat dat nog even gaat duren en ze tegen die tijd meer informatie hebben over deze test. Waarom heb jij hem gedaan?
ik had gisteren last van (voor)weeën men baarmoederhals is aan het inkorten en ze hebben me niet echt de keus gelaten, ze hebben gewoon gezegd dat we met deze test meer informatie krijgen. we hoopten natuurlijk op negatief zodat we gerustgesteld waren maar we kregen positief resultaat... hoelang na het positief resultaat ben je bevallen?
Ik had het expres al niet erbij gezet maar ik ben 2 dagen later bevallen. Ik weet verder niet hoe de test werkt eigenlijk, en of je vanaf het begin al positieve uitslagen kan krijgen, ik weet wel dat ze mij die test alleen hebben afgenomen bij wijze van onderzoek en dat ik vooral nog geen waarde aan de uitslag moest hechten. Dat heb ik toen ook niet gedaan al bleek achteraf wel dat ze gelijk hadden. Ik was toen 'al' 30 weken zwanger dus hebben ze me alleen remmers gegeven, ik ga er eigenlijk van uit dat ze bij 20 weken iets meer actie ondernemen, of niet?
Ik heb hier geen ervaring mee.. Maar ik heb wel een link waar heel veel info hierover staat: Rapid fFN. Heel veel succes!!! Ik hoop dat je kleintje nog lekker een week of 17 in je buik blijft zitten.
ik mocht gewoon naar huis met remmers (pilletjes) , met de uitleg : tja als je iets voelt kom dan direct naar hier maar het is niet dat wij iets kunnen doen als het nu doorzet, het is veel te vroeg... daar sta je dan en ga je naar huis met die woorden in je achterhoofd
het is wel zo dat ik geen ontsluiting heb enkel een te korte baarmoederhals en fibronectine ofzoiets in cervicale afscheiding
OK dan ben je minder ver heen dan ik toen was, want ik kreeg die test toen ik al 2 cm ontsluiting had. Eigenlijk was ik toen dus al aan het bevallen, niet zo raar dat hij dan positief was... Kun je met 21 weken niet alsnog een cerclage krijgen? Daar is ook een topic over in dit stukje van het forum. Ik heb daar verder geen verstand van, maar het klinkt wel logisch....
Heb zaterdag nacht hevige weeën gekregen ben nu opgenomen en lig aan infuus tractocile, door de weeën is er funneling bijgekomen , nu is het terug wat stabiel ik heb de indruk dat mijn gyne niet echt voor een cerclage is... Hij ziet er veel nadelen in
(breek ff in) Wat ontzettend k*#te voor je zeg!!! Kun je dan geen andere gyn raadplegen?Waarom wil hij dat niet doen? Ik vind het wel vreemd dat je eerder niet moest blijven. Wat ik van de info van die test weet is dat ie een vroeggeboorte voorspelt.. Waarvan die dreiging dan nu ook bij jullie is. Maar gelukkig ben je nu in het ZH. Is je buik nu wel weer rustig? Ik hoop dat je kleine nog lekker een heleboel weken warm in je buik blijft zitten!! Succes en sterkte!!!! Houd je ons op de hoogte? (breek weer uit)
Zaterdagavond heb ik eerste oplaad dosis gekregen daarna gewoon infuus gedurende 48 uur dus vanavond gaan ze stoppen, gisteren is het nog heel onrustig geweest in buik vandaag vOelt het voor het eerst weer rusig, toch heb ik bang voor wat er gaat gebeuren als infuus stopt ...
momenteel is het weer wat onrustig in men buik maar het gaat, ik hoop dat het rustig blijft want ik denk niet dat ze me nog een baxter gaan geven voor de 24 weken bang afwachten
vandaag heb ik een superdag, het gaat goed!!! ik ga me wel heel rustig moeten houden maar ja dat hebben we ervoor over hé
Ik breek ook even in. Je verhaal is heel herkenbaar, ik heb beide zwangerschap dezelfde klachten gehad. Echte weeen en een verkorte baarmoedermond. Het was wel wat later in de zwangerschap, de eerste keer met 30 weken en de tweede keer met 26 weken. Ik heb beide keren 1,5 week in het ziekenhuis gelegen en moest daarna thuis heel rustig aan doen. Mijn eerste kindje is met 40 weken geboren en mijn tweede met 36+3. Ik hoop dat het nog een hele tijd goed blijft gaan en dat je kindje nog lekker blijft zitten!
@ iedereen dank jullie hé meiden voor het vele duimen, ik ben er nog lange ni, maar we komen er wel ben zo blij dat men buikje rustiger is @anne ik hoop dat ik het even goed kan doen als jou