Zwemmen tot wanneer ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ChantalJoshi, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChantalJoshi

ChantalJoshi Nieuw lid

4 mei 2013
    2
    0
    0
    Hond en sport
    Maastricht
    ik heb hier al wat over gelezen maar niet heel veel..

Vandaag heb ik zin om te gaan zwemmen en ben 33weken en 3 dagen.
    Tot wanneer mag je zwemmen en zijn er dingen waar je op moet letten ? ?

Wat ik tot zover kon vinden, was dat het juist fijn en ontspannend was, en dat het mag totdat je vliezen zelfs gebroken zijn.

En nog klein vraagje watvoor zwemkleding doen jullie aan? Aangezien ik best een grote omvang borsten heb en rest normaal op de grote buik na moeten het losse stukken zijn anders is de broek te groot. Maar iemand vertelde me dat een goedkope buik band en bikini daarbij wat past ook goed kan.

Hoor het graag :D

2. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Als je vliezen nog niet zijn gebroken mag het gewoon volgens mij hoor. Ik heb op de uitgerekende dag nog gezwommen, was zo heerlijk

3. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Je mag gewoon lekker zwemmen behalve wanneer je vliezen zijn gebroken ivm infectie gevaar.
    Verder natuurlijk uitkijken dat je geen trap in je buik krijgt in een druk zwembad;)
    Maar je kan gewoon lekker gaan zwemmen hoor!
    Juist heerlijk,lekker gewichtloos in het water,even die zware buik niet voelen.

4. Jomy

Jomy Niet meer actief

Mag je dan ook nog in het bubbelbad zolang je vliezen niet gebroken zijn?

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De meningen over bubbelbaden verschillen nogal. De verloskundigen op dit forum zeggen dat het wel mag, geloof ik. Zou je in dat deel even de zoekfunctie moeten gebruiken. Maar er zijn ook wel weer sites die het afraden.
    Maar jal dat is met zoveel dingen zo.

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ze raden het soms af vanaf 36 weken omdat er een kans is op ontsluiting en dus infectiegevaar... Vooral bij bubbelbaden inderdaad.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb met toestemming van de VK tot 40+2 gezwommen. Het waren zwangerschapszwemlessen en na de les gingen we lekker met zijn allen in het bubbelbad. Er is bij mij nooit gecontroleerd op ontsluiting.

8. ChantalJoshi

ChantalJoshi Nieuw lid

4 mei 2013
    2
    0
    0
    Hond en sport
    Maastricht
    Bedankt voor de reacties tot nu toe, ben pas nieuw op het forum. maar dit is zooo fijn.. ! en ook leuk beetje ervaringen bekijken/delen enzovoort. Gisteren is zwemmen er niet meer toe gekomen het was koopzondag en ik vond niet zo snel een zwangerschapszwemtop met broekje, heb hem wel gevonden bij noppies en prijs viel wel mee.. maja vandaag gaan we dus lekker zwemmen. dankjullie wel ! (lijkt me trouwens inderdaad heerlijk eventjes gewichtloos te zijn, want word me wel beetje zwaarder nu ^^ )

Deel Deze Pagina