Hoe kan je zo'n antwoord neerzetten. Ik hoop voor jou dat je mijn gevoel nooit hoef te voelen kind! Want dan had je deze opmerking nooit in je botte hersenen durven te halen! Je zou eens moeten doormaken wat een spoedkeizersnede met je kan doen! En hoe je daar geestelijk aan onder door kan gaan meissie want dan praat je wel anders en dat gun je niemand toe! Dus je excuus zou op zijn plaats zijn!
Nog wat als ik naar jou profiel kijk weet je zelf hoe moeilijk het is om zwanger te worden denk je er dan ook zo over om dat ook uit het vergoedingspakket te doen?
Ik heb er helemaal geen verstand van hoor. Maar waarom zou het langer duren dan? Ik kijk net toevallig een filmpje en ze doen het doek naar beneden zodra het kindje eruit komt, leggen het kindje op mama's borst doen dan het doek weer omhoog en gaan verder met de moeder dichtmaken. Ik zie niet waarom dit veel extra tijd zorgt. Ik vind het een beetje neerbuigend overkomen hoe je zegt dat het "fijn" zal zijn. Natuurlijk is het fijn als je meteen je kindje op je borst krijgt, voor zowel baby die uit zijn vertrouwde plekje word weggehaald en voor de moeder die net iets heftigs maar ook moois meemaakt.
Het lijkt mij in ieder geval een zeer 'fijne' manier om een keizersnede te krijgen! Ben zelf 2 keer bevallen met een keizersnede, eerste spoed, tweede keer gepland. Eerste keer was het zowiezo niet mogelijk geweest, maar tweede keer wel. Als het had gekund had ik er zeker voor gekozen!! Al moet ik zeggen dat ik beide keren (ook bij de spoed) zeer erbij betrokken ben en ik beide bevallingen niet als traumatisch heb ervaren. Bij de spoedks mede door de zeer kundige en meelevende gyneacoloog. Ons gezin is met 2 compleet, maar een 3e kindje had ook met ks moeten komen, dan had ik zeker voor de natuurlijke manier gekozen. Lijkt mij super! Hoop voor je dat het mogelijk is! En mensen die beginnen over wachtlijsten, kosten in de zorg ed...hebben nooit een ks meegemaakt en die moet je dus maar gewoon in de ruimte laten zwetsen. Iemand wist mij eens haarfijn te vertellen dat ik het toch maar 'makkelijk' had gehad door te kunnen bevallen via een keizersnede.....tja .
Het lijkt mij erg mooi. Ik ben nu 33 weken zwanger van ons eerste kindje en het ligt in stuit. Nu kan het nog terug draaien of gedraaied worden. Maar mocht dit niet lukken dan wordt het een keizersnede. En het meeste waar ik dan tegen opzie is dat ze je babytje metteen vaak(niet altijd zoals ik nu hier lees) weg halen. Maar dit vindt ik wel een erg mooie manier van een keizersnede. Als het dan toch moet dan liever zo! Weten jullie toevallig in welke ziekenhuizen ze dit doen in regio noord brabant?
bloemetje, ik ben in veghel bevallen met ks...daar deden ze het dus zoals ik beschreven heb, mijn kindje is geen moment uit mijn ogen geweest en heel snel al bij mij gelegd...
Had hier laatst op tv een heel stuk over gezien, en vond dit prachtig mooi. ben zelf thuis gewoon bevallen. maar mocht ik een keizersnede krijgen zou ik graag wel willen dat kindje idd niet wordt weggebracht. en mereh, je had al verwacht dat je opmerking commetaar zou opleveren. plaats het dan ook niet. trouwens het doek naar beneden doen door ok personeel wat er toch al staat is geen extra tijd net zoals het kindje weer terug brengen naar de moeder. moeder ligt toch zolang nog op de ok , omdat ze weer dicht gemaakt moet worden en losgekoppeld en dergelijke. dus nee heb geen verstand van een keizersnede heb het zelf niet gehad maar lees wel meerdere dingen eer ik reageer, misschien ook een tip
Ik heb na de ks 3 uur op de verkoever gelegen zonder vriend en zonder zoontje. Dat vond ik wel echt erg en vervelend. Wel heb ik van te voren ook gevraagd of ik mee mocht krijgen als hij eruit gehaald werd en dat mocht. Alleen via een tv scherm. Ook echt fantastisch want ze hadden waar ik de ks kreeg een camera in de grote lamp zitten. Dus werd een scherm naast me neer gezet (en gekanteld omdat je opzij moet kijken) en heb ik de hele ks mee mogen kijken vanaf de eerste snee tot de laatste hechting. Mijn zoontje heb ik, voordat hij met de verpleegkundige en met papa verdween, nadat hij bekeken was een tijdje bij mij gehad op de ok. Heerlijk kunnen bewonderen en knuffelen. Alleen dan daarna dus 3 uur zonder gezeten wat ik wel echt jammer vond. Nu tegenwoordig mag kind en man mee naar verkoever alleen helaas heb ik daar niks meer aan.
Iedereen zn mening toch? Fijn dat jullie allemaal concluderen dat ik me niet ingelezen zou hebben, excuses zou moeten aanbieden en dergelijke. Maar ik sta nog steeds achter mijn mening. Zoals aangegeven realiseer ik me dat mijn mening niet door iedereen gedeeld zou worden (zie laatste deel van mijn eerste stukje), maar moet dat dan?. Helaas zie ik geregeld in de praktijk dat spoedkeizersnedes hele ok-schema's overhoop gooien en dat andere patienten daar de dupe van worden (oa ook hele kleine kinderen die al vanaf middennacht nuchter worden gehouden, omdat ze op de ok-lijst staan, maar door dit soort ingrepen pas laat in de middag aan de beurt zijn. En dat kun je die ukkies niet even uitleggen. Hoezo traumatisch!!!!). Gezien de reacties vraag ik me af hoe goed jullie ingelezen zijn, want een'natuurlijke keizersnede' houdt veel meer in dan 'even ht doek naar beneden doen', dus ja, het kost meer tijd en meer 'handen'. Ik wens niemand een traumatische ervaring toe. Helaas zelf rond zwangerschap, bevalling en kraamtijd meer dan genoeg voor mn kiezen gehad. Ondanks dat blijf ik er bij dat bepaalde medische handelingen nu eenmaal niet mooier zijn dan ze zijn. De medische zorg is heel ver in nederland. Soms gaat het me echt te ver. Als er binnen grenzen mogelijkheden zijn om dingen prettiger te maken (bv doek nar beneden) prima. Maar buiten die grens is een spoedkeizersnede in mijn ogen nog steeds een levensreddende medische ingreep, waarvan de bonus is dat je het beiden kunt navertellen... Wij konden onze dochter pas na vier dagen voor het eerst vasthouden (op de NICU, volbehangen met slangen), maar ze heeft het wel overleefd! Iemand vroeg hoe kritisch ik sta tegenover mijn eigen vruchtbarheidsbehandelingen. Ja, ook op dat gebied wordt er (mi) soms veel te ver gegaan. Ik zal hier geen voorbeelden noemen, want dan valt er vast weer iemand anders overheen. Recent zijn er nieuwe bezuinigingen aangenomen op dat vlak en ik denk dat dat een goede zaak is.
Ik had hier nog nooit van gehoord. Ben bij de eerste met 33 weken bevallen met spoedkeizersnee onder narcose dus heb het hele begin gemist. Urenlang moeten wachten en moest toen zelf mijn bed uit om naar de couveuse te gaan. Nog steeds vind ik het heel erg dat ik die eerste bijzondere momenten heb gemist en id huilde ze de eerste maanden zoveel. Nu wil ik het op de normale manier proberen maar mocht het niet kunnen dan ga ik zeker informeren naar wat mogelijk is om dat eerste contact toch te kunnen hebben. Ik ben heel blij dit gelezen te hebben en dat hier aandacht voor komt.
Ik denk dat ze het hier hebben over een geplande ks en niet over een spoed ks. Voor mij was het geen levensreddende behandeling maar gewoon gepland omdat het niet anders kon. Dus ik zie het niet als een bonus. Een spoed ks vind ik een ander verhaal en dan is er vaak ook de tijd niet en dan is vaak de moeder ook nog eens onder narcose. Dat snap ik maar uiteindelijk had het bij mij niet heel veel tijd extra gekost om de baby en man mee te laten gaan naar de verkoever enzo. En het meekijken kost ook geen extra tijd evenals het nakijken vlakbij de mama kost ook niks extra. Vind dat je wel heel erg negatief bent over iets wat vele iets positiefs kan brengen. En er hoeven heus geen kindjes te wachten omdat ik tijdens het hechten mijn baby bij me wil hebben.
Zelfs als een natuurlijke keizersnede meer tijd en of geld zou kosten vind ik het de moeite waard. Het is tenslotte de eerste kennismaking met je kindje en diens eerste kennismaking met de buitenwereld. Ik heb de video gezien, het lijkt net een ´natuurlijke´ bevalling. Super dat zoiets bestaat, hopelijk gaan ze het overal invoeren
Ik heb een spoedkeizersnede gehad die ik als traumatisch heb ervaren. Waarom? Omdat ik na de bevalling ben weggereden en ruim 2 uur alleen heb gelegen. Niet wetende of mijn zoon het goed deed of niet. Mijn zoon kwam, door de spoedkeizersnede, er gezond uit. Als ik geen ks had gehad had hij het waarschijnlijk niet overleefd. Dus een spoedks mag niet het schema overhoop halen omdat er andere patienten (zonder spoeds) dan moeten wachten? Dus mijn zoon had mogen overlijden zodat een ander kindje niet hoefde te wachten? Of misschien had ik mogen overlijden samen met mijn zoon? Spoed = spoed. Punt uit! Wat bij mij, persoonlijk, al verbeterd had kunnen worden is dat mijn man & zoon bij mij op de ic hadden mogen zitten. Zoon was daar goed genoeg voor. Had er daardoor een andere operatie moeten wachten? Nee. Mijn zoon was 2 weken toen hij een (beknelde) liesbreuk operatie kreeg. Ja, het was vervelend dat hij iets langer moest wachten omdat er een spoed-operatie tussendoor kwam. Maar dit kon, hij was geen spoed (meer). Daarnaast denk ik dat het 'natuurlijke keizersnede' meer gaat om geplande ks. Die worden gewoon ingepland.
Averlhach, jammer dat je leest wat je wilt lezen. Spoed is spoed, en spoed gaat natuurlijk voor! Maar daarbuiten een ok langer bezet houden dan strikt noodzakelijk, om het een prettigere beleving te maken, en daarmee ook andere patienten benadelen (zoals mijn voorbeeld. De kinderen waar ik mee werk hebben meestal kanker en voor hen is elke dag al een trauma), dat vind ik niet kunnen. Andere zaken, zoals jij beschrijft, beter informeren en op de ic bij je kindje kunnen zou natuurlijk geen probleem moeten zijn. Heb ik zelf ook ervaren, mijn dochter heeft er drie weken gelegen en daar was ook niet alles goed geregeld. Maar goed. I rest my case (maar kan er niet zo goed tegen dat mijn woorden worden verdraaid of selectief worden geciteerd)
Ik denk dat jij net zo selectief leest hoor. Een natuurlijke ks hoeft iet perse meer tijd te kosten. Alleen maar meer aandacht voor dingen die net even anders kunnen dan nu gedaan word. Een kindje op je borst tijdens hechten kost niet meer tijd en zo ook je baby geboren zien worden evenals je baby en vriend niet van je zijde af hebben en meegaan naar de verkoever. Beetje sneu om er dan maar zieke kankerkindjes bij te betrekken die echt totaal niet met dit onderwerp "een natuurlijke ks" te maken hebben.
Selectief citeren doe ik omdat ik het onzin vind als ik op 5 zinnen wil reageren en dan bijv 25 quote. Niet om een verkeerd beeld te doen geven. En ik ben het wel met je eens, een ok onnodig bezet houden is onzin. Maar ik denk dat het wel mee valt kwa tijd. Maar goed geschreven woord is vaker lastig te interpreteren..
Nou nou nou... Zal ik het modderbad vast klaarzetten? Kunnen we straks gelijk beginnen met gooien. Wat is dat toch dat vrouwen elkaar gelijk moeten "afbranden" wanneer iemand een wat andere mening heeft? Ik heb geen ervaring met een natuurlijke keizersnede, maar wat ik erover lees klinkt goed. Als ik het goed begrijp kost het evenveel tijd als een 'normale' keizersnede? Overigens vind ik wel dat merah gelijk heeft als ze zegt dat je bepaalde medische handelingen nou eenmaal niet mooier moet (kunt) maken dan ze zijn. Het blijft een ziekenhuis en het blijft klinisch....