Iemand hier ervaring met "natuurlijke keizersnede"?

Discussion in 'De bevalling' started by kinderwens88, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    "Kankerkindjes"?
    Hoe krijg je het uit je strot?
    Op een forum hoeft niet iedereen het met elkaar eens te zijn en een discussie mag soms best stevig zijn (is mijn mening), maar zo weinig respect voor zo'n kwetsbare groep patiënten... Mn mond valt open...
    Veel gezondheid gewenst!

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik heb in november een spoedks gehad. Dochterlief zou met een geplande ks geboren worden maar meldde zich eerder. Omdat mijn eerste bevalling zeer ernstige gevolgen voor mij heeft gehad, besloot de gyn om het zo 'natuurlijk' mogelijk te maken voor ons.
    Ik heb een ruggenprik gehad, dochterlief werd geboren, boven het doek gehouden en werd nog even bij mij gelegd. Ze is samen met manlief in de ruimte naast de ok geweest voor onderzoek. Daarna in de couveuse gelegd die de hele tijd op de ok bij mij mocht staan. Alleen vanaf de ok terug naar de kamer (ben niet op de recovery geweest) zijn we nog geen 5 min van elkaar gescheiden geweest. Daarna heeft ze de hele nacht nog op mijn blote buik en borst gelegen, ze is om 01:25 geboren, 2:15 terug op kamer.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0

Dat is dus selectief lezen wat je nu doet!

Ik bedoelde kinderen met kanker ;)

Maar ga jij je druk maken om de centen dan maken wij ons wel druk om hoe een ks zo persoonlijk mogelijk gemaakt kan worden en wel zonder dat het extra tijd moet kosten zodat zieke kinderen niet hoeven te wachten.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    Hier geen helemaal "natuurlijk keizersnede"gehad, maar wel bijna. Enige wat ze toen nog niet deden (en wat ik ook niet perse had gewild, want bang voor bloed) was dat ik mijn baby uit de buik zag komen.

Verder ging alles wel super. Ik kreeg de jongste direct bij mij met alleen een luiertje, we werden samen toegedekt met een warmtedeken. Doordat de operatie bij mij wat langer duurde dan gepland door complicaties, moest hij heel even in een couveuse, maar dat zou anders niet zijn gebeurd. Op de verkoever kreeg ik hem direct weer lekker bij mij en legde hij zichzelf aan. Wat een enorm mooie ervaring tov mijn eerdere keizersnedes.

En het kost geen extra tijd. De eerste 2 waren spoedks, maar deze geplande ks was sneller geweest als er geen complicaties aan mijn kant waren geweest.

Ik vond het geweldig en een ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Pas nu ik weet hoe het is om je kleintje direct bij je te houden weet ik wat ik die eerste 2 keer heb gemist. En dat is absoluut niet altijd nodig en ben dus absoluut voorstander van de natuurlijke keizersnede.

5. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ieder onderwerp heb je voor- en tegenstanders en dat is ook niet erg. Dat is altijd zo en daarvoor hebben we hier vrijheid van meningsuiting. Maar daarbij hoort ook dat je dingen wel met respect neer kunt zetten. Ik vind jouw mening niet altijd even netjes Merah. Je mag het er best niet mee eens zijn, en dat heb je al heel duidelijk laten merken, maar je kunt dat altijd nog op een normale manier verwoorden zonder er van alles bij te halen wat hier helemaal niks mee heeft te maken.

6. kinderwens88

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder heb ik hier een paar keer gelezen dat je een medische handeling/operatie niet mooier hoeft te maken dat het is. Hier wil ik toch ook even wat over zeggen want ook daar gaat het eigenlijk niet helemaal om. De keizersnede zoals we dat altijd gewend zijn geweest, wordt al jaren zo gedaan. Maar het betekent natuurlijk niet dat iets dat al jaren zo gedaan wordt, soms niet anders of beter zou kunnen. Dat is met alles zo.

Zo mocht men voeger ook niet bij je eigen kind zijn als deze in de couveuse lag. Nee dan kon je toekijken vanachter een raam. Soms mocht je pas na een paar maanden je kindje voor het eerst aanraken of vasthouden. Daar zijn ze inmiddels ook al heel hard van teruggekomen. En zo wordt de zorg telkens een beetje verbeterd. En de "natuurlijke" keizersnede zie ik ook als een verbetering en gezien de vele positieve reacties hier ben ik daar inmiddels wel van overtuigd. Bij het lezen van sommige reacties/verhalen kreeg ik tranen in mijn ogen, zo mooi zou ik het vinden om dat zelf ook mee te mogen maken.

7. kinderwens88

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en debozoe..... heb jij inmiddels je kindje al bij je? Ben zo ontzettend benieuwd naar je ervaring.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    En waarom zou je een medische handeling niet mooier mogen maken. Voor baby en moeder is het beter, daar gaat het om toch?

@kinderwens: ik hoop dat ze openstaan voor een natuurlijke keizersnede. Ik heb echt een heel mooie ervaring gehad hierdoor.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Als ik het verhaal van Stitch85 en suus1983 lees word ik bijna jaloers! Wat geweldig dat jullie het zo hebben mogen ervaren.

Gelukkig heb ik een gewone bevalling met onze jongste gehad, maar weet daardoor ook wat ik gemist heb!

En kinderwens, je hebt helemaal gelijk! Als je vroeger als klein kind werd geopereerd mocht je als ouders er nauwelijks bij zijn. Alleen op de bezoekuren... Gelukkig is dat veranderd!

10. kinderwens88

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debozoe.... hoe was je natuurlijke keizersnede??

11. debozoe

debozoe Bekend lid

Oct 12, 2008
    788
    0
    0
    Juf
    meiden het was geweldig!! di 26 maart is om 8:25 onze zoon lennon geboren.
    ik was om 8 uur op de ok, ruggeprik gezet, en daarna ging het heel snel. het doek was de hele operatie laag dus kon mijn buik met niet zien maar zag m wel geboren worden.
    daarna werd hij naast me verzorgd en mijn man mocht zelfs nog een stukje navelstreng doorknippen en daarna kwam hij bij me te liggen. zo fantastisch, na het hechten naar de verkuver en hem daar al aan kunnen leggen, en zo op mijn borst terug naar de afdeling. ik kijk er met zo'n goed gevoel op terug!! we genieten nu echt!

12. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik ben blij voor iedereen die een 'gewone' bevalling heeft gehad, zonder ernstige complicaties die ze lang of voor altijd met zich meedragen. Ik zit op kraamvisites 9 van de 10 keer te huilen omdat ik zo blij ben dat zij het bevallen anders hebben mogen ervaren dan ik dat mocht bij onze zoon. :)

@debozoe Gefeliciteerd! Veel geluk en gezondheid toegewenst, dat je maar snel mag herstellen! Fijn dat je het zo positief hebt ervaren!

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Debozoe, van harte gefeliciteerd met je zoontje. En wat fijn dat je zo'n mooie bevalling hebt gehad. Geniet van je zoontje en vooral van deze mooie ervaring!

Zo kan het dus ook gaan :)

14. mixje

mixje Actief lid

Aug 5, 2012
    475
    64
    28
    Gefeliciteerd! En wat fijn dat het zo goed is gegaan!

15. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Ik heb geen officiele "natuurlijke keizersnede" gehad, maar door omstandigheden komt het er in de buurt. Mijn dochtertje is op een zondagochtend geboren, waardoor het er allemaal heel relaxt aan toeging. Mijn geplande keizersnede (wegens stuitligging) zou de dinsdag na de geboorte pas plaatsvinden, maar omdat de bevalling uit zichzelf begon belandde ik onverwachts eerder in het ziekenhuis. Ik kijk heel tevreden terug op hoe het gegaan is. Ik heb haar niet uit mijn buik zien komen, maar ze werd snel bij me gelegd en ik werd met haar op mijn borst teruggereden naar de verloskamers.

Ik had me er mentaal op voorbereid dat ik haar pas drie kwartier na de geboorte zou zien. Ik vond het dus heel fijn dat ik haar zo snel al bij me kreeg en dat mijn vriend ook bij me mocht blijven. Terwijl ik werd gehecht genoten we samen van onze pasgeboren dochter en konden we dat bijzondere moment ook echt samen delen. Kortom, een prima ervaring waar we beiden positief op terugkijken. Ik weet niet hoe het bij de tweede zal gaan, maar als het weer een keizersnede mocht worden en het mag net zo gaan als toen, dan zou ik heel blij zijn.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Eigenlijk zou het het fijnst zijn als ieder een bevalling heeft/krijgt waar ze met 'plezier' (niet het juiste woord, maar wat wel?) op terug kijkt.
    Maar dat is met veel dingen omtrent zwanger worden-zwangerschap-bevallen-kraamtijd.
    Mijn man hoorde laatst een opmerking over 'romantisch bevallen' zijn mening; 'er is niets romantisch aan, aan bevallen' ;)

@debozoe, van harte gefeliciteerd. Geniet van je zoon en hopelijk herstel je voorspoedig!
    En wat geweldig dat je op deze manier toch een 'fijne' bevalling hebt gehad!

17. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #57 Chybou, Apr 4, 2013
    Last edited: Apr 4, 2013
    Ik heb er ook over gelezen.
    Lijkt me echt heel erg fijn dat als het toch een KS moet worden dat het op deze manier kan.

Vond de geboorte van mijn dochter vrij klinisch. Logisch, maar als het ook anders kan, graag!
    Een geboorte is bijzonder en mooi. Waarom zou je daar niet, als het kan, een beetje aan mee werken?
    En daar is helemaal niet zo veel voor nodig. Dus ik kan me niet voorstellen dat de kosten van een KS nu opeens zo veel hoger worden.

Ik las dat nog maar 3(?) ziekenhuizen dit doen.

Hopelijk is dat, als we ooit een tweede mogen verwelkomen, anders.
    Dan zou ik dat ook wel op deze manier willen.

18. kinderwens88

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een prachtig verhaal!!!! Geweldig!!! En gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

19. kinderwens88

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL

Volgens mij zijn er al wel iets meer ziekenhuizen die het op deze manier doen maar idd nog niet heel veel. Ze zijn er wel mee bezig. Ik las toevallig afgelopen week in de krant dat er nog een ziekenhuis (in het noorden van het land) mee is gestart.

20. kinderwens88

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer ervaringen? Wil ze graag horen.

Share This Page