Iemand hier ervaring met "natuurlijke keizersnede"?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kinderwens88, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Volgende week krijg is zoals het nu staat een natuurlijke keizersnede ivm stuitligging. Ik zal mijn ervaring met jullie delen als het achter de rug is :).

2. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal goed. Al had je waarschijnlijk liever geen keizersnede gehad.

Spannend hoor. Nog maar een weekje.

3. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Nee liever gewoon bevallen maar nu ik het weet kan ik me er wel op instellen. Ik kijk er helemaal niet tegenop. Heb er juist zin in dat ik er eindelijk achter ga komen wie er al die tijd in mijn buik heeft gezeten :D.

4. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik me voorstellen. Je wilt natuurlijk heel graag kennismaken met je kleintje!!! :D

5. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb over 2,5 week een gesprek met gyn en dat gaan we kijken of het keizersnede wordt, die kans is best groot. In mijn ziekenhuis doen ze standaard "natuurlijke" keizersnede. Ik vind dit een prettig idee. Vooral het feit dat je kindje bij je mag blijven als alles goed gaat vind ik erg prettig. Ik zou het heel naar vinden als je meteen van elkaar gescheiden zou moeten worden als dit voor gezondheid van kindje niet nodig is.

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar meer ervaringen van anderen.

6. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Tineke. Wel fijn dat jouw ziekenhuis dit standaard doet. Er zijn nog niet veel ziekenhuizen die dit doen.

Mag ik vragen waarom jij waarschijnlijk een keizersnede gaat krijgen?

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wow, wat een mooie verhalen over de natuurlijke ks!

Ik heb geen trauma over gehouden aan mijn spoedks, ik was blij dat hij er was!

Hij had een goede Apgar-score en toen hielden ze zoon bij mijn gezicht. Daarna werd ik gehecht en mocht zoon in de couveuse met papa mee naar de kraamsuite, waar papa hem vast moch houden.

Is het bij een natuurlijke ks zo dat je je baby vast mag houden als je gehecht wordt? Mama hechten, baby hechten, dat zou mooi zijn!
    Het is ook goed voor de bv, die na een ks sowieso later op gang komt.

1 reactie hier in dit topic vind ik ontzettend gevoelloos en kwetsend, maar goed.

Welke ziekenhuizen voeren nu 'natuurlijke keizersnedes' uit?

Ik heb gelezen over een ziekenhuis in Amsterdam in de krant.

Is het handig om een lijstje te maken?

8. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Zogelukkig: Martiniziekenhuis in Groningen doet het sinds kort ook standaard.

@Kinderwens88: Ik heb een bindweefselaandoening waardoor mijn gewrichten snel uit de kom gaan. Ik zit hier normaal ook grotendeels voor in rolstoel buitenshuis. Nu door de hormonen wordt alles nog weker dus lig ik al 11 weken plat en kan heel weinig meer. Momenteel gaat er zo ontzettend veel per dag uit de kom. En ik ben erg bang dat mijn heupen tijdens bevalling uit de kom zullen gaan. Hierdoor zou ik misschien blijvend achtergang oplopen en dus nog minder kunnen lopen dan voor zwangerschap. Het wordt nu dus kwestie van kiezen dus tussen de verschillende risico's. Ik neig nu naar keizersnede maar wil wel hier mee de risico's vanaf weten en die gaan we volgende keer met gyn bespreken.

9. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    In welke ziekenhuizen is bevallen via een natuurlijke keizersnede mogelijk?
    en/of huid op huid contact en aanleggen op de operatiekamer:

(Update 29 maart 2013)
    Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam
    Gelre Ziekenhuis in Apeldoorn
    De Sionsberg in Dokkum, vanaf dec. 2012 helaas geen klinische verloskunde meer mogelijk
    Catharina Ziekenhuis in Eindhoven
    Máxima Medisch Centrum in Eindhoven/Veldhoven
    Martini Ziekenhuis in Groningen (niet alleen mogelijk, maar dé standaard)
    Diaconessenhuis in Leiden
    MC Zuiderzee in Lelystad
    Antonius Ziekenhuis in Sneek
    TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg
    St. Jans Gasthuis in Weert

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Volgens mij kan je het Radboud ziekenhuis in Nijmegen ook toevoegen aan lijstje. Deze doen dit sinds kort ook dat als alles goed gaat de baby bij de mama blijft. En meekijken met geboren worden deden ze al als je dat wilt.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mooi lijstje Sweety!

Maar dat lijstje moet nog veeeeeel langer worden!;)

12. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    en het antonius ziekenhuis in nieuwegein doet het ook, daar heb ik 3 weken geleden een natuurlijke keizersnede gehad

13. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL

Jeetje!!! Dat lijkt me ook erg pijnlijk als er steeds zo veel uit de kom gaat.

14. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijstje moet idd nog veel langer worden!!! Maar dat echt wel gaan gebeuren denk ik naarmate meer ziekenhuizen een keizersnede op een dergelijke manier gaan uitvoeren.

15. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was je natuurlijke keizersnede??

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik had er echt nog nooit van gehoord! Nu ik het zo lees had ik echt gewild dat het bij ons ook zo was gegaan, maar dat is helaas dus achteraf.

Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden geleden geboren middels een geplande ks en doordat er complicaties waren bij zowel hem als bij mij heb ik nu PTSS. Ik denk dat het een heel stuk minder erg was geweest als het op deze natuurlijke manier was gegaan!
    Mocht ik ooit nog voor een tweede gaan, dan hoop ik dat het diaconesse ziekenhuis in delft ook aan t lijstje toegevoegd is! En anders een ander ziekenhuis hier in de buurt!

17. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    tjee wat geweldig is dit zeg. ja dat had ik bij de eerste en de tweede keer ook wel willen hebben!! 1ste keer een spoedkeizersnede! na paar uur m'n ventje pas mogen zien!
    bij mijn dochter ging het ook wel naar wens, maar alles zelf zien en meteen dat pasgeboren huidje op mijn huid dat heb ik natuurlijk heel graag gewild!!
    ik kan begrijpen dat je dat graag wilt.
    en alle negatieve recaties die ik lees het zal wel idd iedereen zijn eigen mening!!

18. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik krijg een geplande keizersnede en ga binnenkort naar de gyn.
    Ik wil dat het natuurlijk gaat.
    Dus hopelijk stemt hij hiermee in. Anders ga ik een ander ziekenhuis zoeken in de omgeving Limburg

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Dit trekt me toch enorm bij ons volgend kindje!!
    Hopen dat er meer ZH bij komen!!!
    Zag er al 1 in A'dam dus is goed te doen :)

Deel Deze Pagina