Bij jullie het vuurwerk ook weer begonnen? Het lijkt elk jaar erger te worden. Bij ons in de buurt zit een groot veld met speeltuin en vrij afgelegen. Genoeg ruimte voor jongeren dus. De knallen zijn enorm.
Vuurwerk? Nu al? Wat onwijs naar. Ik vind het al vervelend als het begin december begint hier, maar bij jullie begin oktober al?
Normaal hier pas in december, maar nu al meerdere avonden knallen en vuurpijlen, is ook echt voor het eerst hier zo vroeg
Hier ook maar voornamelijk snachts en keihard zoals kabietschieten. Zit je gelijk rechtop in bed (bijna elke nacht.)
Hier eigenlijk ook het hele jaar door, vooral in de avond en eigenlijk altijd op dezelfde plek (in een parkje vlakbij). Zo vreemd dat de politie hier niks mee doet...
Hier is het elke dag raak met vuurpijlen en bommen, mijn hond zit elke dag tegen het plafond van de stress. Ben er helemaal klaar mee, er word weinig aan gedaan.
Wordt het nu dan al verkocht? Of bewaren jongeren het van voorgaande jaren voor de periode dat het vroeg donker wordt ofzo?
Hier valt het tot nu toe mee. Wel zo nu en dan siervuurwerk ( geen idee waarom) en toevallig gisteravond toen ik met de hond buiten liet een paar harde knallen. Gelukkig schrikt die er niet van.
Is dat dan echt vuurwerk of zijn het echt alleen maar vage knallen? De reden dat ik het vraag is omdat er hier bij ons van de lente tot het najaar met regelmatig 'schoten' gelost worden (lees: overdag eens per half uur ongeveer). Ik dacht in het begin dat het vuurwerk/late jagers waren, tot ik me realiseerde dat het machines zijn die losse schoten lossen om de vogels van de zaaivelden/akkers af te schrikken. Geen idee of dat in Nederland ook gebruikelijk is, maar het zou op het platteland wel e.e.a. kunnen verklaren.
Hier is het echt alweer hangjeugd hoor. Ik heb ze van de week nog gezien met zwaar vuurwerk wat ze onder een brug gooiden want dat knalt zo lekker. En dan heel hard er vandoor op die kleine electrische fietsjes. Gelukkig is het hier niet zo vaak snachts, wel een paar keer savonds laat.