Ik heb 2 weken geleden een huidbiopt gehad en een bloed en urine onderzoek. Er is uitgekomen dat ik vasculitis heb. Het bloedonderzoek was echter wel goed alleen uit de biopt is gekomen dat ik een vaatwandontsteking heb en een onderhuidsbindweefsel ontsteking en dat de witte bloedlichaampjes in de biopt wel te hoog waren. Weet iemand hoe het kan dat dat wel uit de biopt komt maar niet uit de bloeduitslag. De dokter wist dit zelf niet en ik word binnenkort besproken in een multidisciplinair overleg. Wel moet ik als er ook maar iets verandert in mijn gezondheid gelijk aan de bel trekken..
Dan denk ik dat je op de uitslag van het overleg moet wachten. Als er meerdere artsen nodig zijn om het vraagstuk op te lossen denk ik niet dat wij je kunnen helpen. Beterschap en succes
Er zijn heel veel soorten witte bloedlichaampjes. Sommigen zijn in kleine hoeveelheden aanwezig in het bloed, maar gaan het weefsel in als er een ontsteking is. Ook kunnen ze dan gaan delen. Zo kan het zijn dat de verhoging niet in het bloed te zien is, maar wel in het weefsel.
Als er ergens in het lichaam een virus of bacterie zit, dan gaan de wbl. aan de slag om die "indringer" te verwijderen. Het zijn de soldaatje die het lichaam beschermen tegen ongenoode gasten. Hoe dat bij jou zit? Dat durf ik je niet te zeggen. Afwachten dus....
Omdat witte bloedlichamen zich gaan ophopen daar waar de onsteking plaatsvind. Daar wordt het een ophoping en dan zijn er in de biopt dus granulomen te vinden die vele male groter zijn dan in het bloed. In het bloed is het verspreid, bij een biopt is het een granuloom, en dus wel aanwezig.