internet explorer werkt niet meer..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMars, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Ik word er helemaal gek van!! Iedere 10 minuten krijg ik deze melding, dit is al een paar dagen zo. Kan hem dan wel als meest recente sessie heropenen, maar twitter etc moet ik helemaal opnieuw inloggen. Gruwelijk irritant, gisteren had ik hier een heel reply getypet, en valt weer uit, kon ik opnieuw beginnen.
    Mijn laptop is nog geen jaar oud, en heb echt geen idee waar het aan kan liggen, heb echt helemaal geen verstand van computers.

    Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat ik moet doen om het te verhelpen?
     
  2. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb er ook af en toe last van, je moet ff schijfopruiming doen. Weet niet hoelang het geleden is dat je je lap opnieuw geïnstalleerd hebt? Maar kan ook daar aan liggen.
     
  3. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    ik heb dit heel vaak als mijn stroom kabel uit de laptop valt (mijn laptop heeftnooit zonder stroom gezeten dus is mijn accu kapot) en dan krijg ik die melding ook.

    maar zoals hierboven al genoemd, even schijfopruiming doen en even proberen of het met google chrome ook zo is.
     
  4. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    oke.. schijfopruiming... hoe doe ik dat?:)

    De kabel ligt het niet aan, de accu heeft er nooit ingezeten, juist om te voorkomen dat deze kapot gaat, dus als de kabel er uit valt is mijn hele laptop meteen uit.
     
  5. MrsDee

    MrsDee Fanatiek lid

    12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Heb ik ook gehad! Alles van de comp eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Van alles geprobeerd, maar werd niet meer normaal.
    Dus nu heb ik google chrome erop gezet, en dat werkt prima.
     
  6. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Firefox erop zetten en dat gebruiken ipv explorer
     
  7. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn moeder heeft dit net gehad op haar laptop, schijfopruiming hielp niet. ik heb alle foto's en documenten er af gehaald naar een externe harde schijf (alles wat ze wou houden) en toen heb ik de laptop terug gezet naar de fabrieksinstellingen (eigenlijk formateren) maar terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan ook met behoud van je documenten e.d. maar ik heb het zonder gedaan. windows komt er dan opnieuw op e.d. en de laptop van mijn moeder draait weer als een tierelier! geen meldingen meer e.d. en een stuk sneller geworden weer.
     
  8. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    I love Chrome!
     
  9. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Oke, ga eens op zoek naar chrome dan.. en iemand die me kan helpen dat te installeren ;)
     
  10. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh dat wijst zich voor zich!
     
  11. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou je typt 'chrome' in bij google.. (of je klikt gewoon op chrome op de site van google zelf..) je doet 'installeren', en het staat erop!
     
  12. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief


    Oke.. dat klinkt inderdaad simpel! Moet ik er dan eerst nog wat afgooien? (handig, als ik explorer er af gooi kom ik niet meer bij google...;))
    Ik ga het poberen, bedankt!
     
  13. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    ja het is gelukt!! nu hopen dat het probleem is opgelost..

    wel even wennen zeg, wat een grote letters :$
    even uitzoeken hoe ik dat kan veranderen...
     
  14. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    grrrrrrrr.... Chrome werkt niet meer en word afgesloten.
    Hoe doe ik zo'n schijfopruiming?
     
  15. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Grote letters?? Misschien heb je dan per ongeluk de grootte zelf veranderd? Je ziet rechts onderin bij je taakbalk 100 procent staan. Of misschien in jouw geval 125 procent. Als je daar op klikt kun je het kleiner zetten.

    En idd zoals eerder gezegd is, dien je je lap minimaal 1 keer per week te defragmenteren, en sowieso je lap goed onderhouden met schijfopruiming, goeie anti virus er op en je lap regelmatig schoonmaken, door een nieuwe installatie er op te zetten.
     
  16. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

     
  17. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Mij is verteld door de man die ons de laptop verkocht dat als het niet nodig was het beter was om de accu niet te gebruiken? De stroom is verder ook geen probleem hoor, die ligt er gewoon naast (buiten bereik van kinderen en katten) en zit er standaard in. Ik gebruik m alleen aan het computermeubel of in de slaapkamer voor dvd's, dus daar word verder nooit naar gekeken.

    Het probleem is internet explorer (en nu dus Chrome), verder heb ik helemaal geen problemen met de laptop zelf. Foto's, filmpjes, spelletjes etc. werkt allemaal prima.

    heb windows 7 trouwens.

    Schijfopruiming heb ik inmiddels gevonden en gedaan, ga vanavond eens proberen te defragmenteren. Heb dat een tijd terug ook gedaan, maar volgens mij ging er toen iets fout dus ga dat nogmaals proberen.
     
  18. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Het is verstandig om een accu wel een keer leeg te laten lopen zie het maar als een glas drinken die je continu aanvult zonder dat deze echt leeg komt, uiteindelijk smaakt het drinken niet lekker meer.

    Morzilla heb ik hier werkt perfect, internet explorer geeft hier ook een heleboel problemen.
     
  19. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Maar als je het glas nooit gevuld hebt? Staat in de kast (in dit geval ligt de accu in de la) en als ik dorst krijg dan kan ik m toch vullen?
     

Deel Deze Pagina