Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wij gaan in juni trouwen.We hebben er heel bewust voor gekozen om het klein te houden.We hebben 20 man uitgenodigd.
    Nu zitten we nogal met een dilemma.3 stellen hebben kleine kids (2á3 jaar)
    en tegen die tijd ook een baby.( het gaat dus om 3 peuters en 1 baby)
    Het liefst willen we geen kinderen op onze bruiloft omdat ik geen zin heb in een ceremonie die verstoord wordt door een kind dat niet stil kan zijn.
    Plus dat het gaat om een bruiloft en geen kinderfeestje.En zeker in die leeftijd kun je vaak geen zinnig woord voeren met de ouders omdat ze continu met hun kinderen bezig zijn.
    Maar ik vind het best lastig hoe dit ter sprake te brengen.
    Wil natuurlijk niemand voor het hoofd stoten, maar het is ónze dag.
    We trouwen 's morgens en aansluitend is er een lunch.Rond 4u is het hele feest weer voorbij.
    We hebben niks voor die kleintjes geregeld.Het is nogal decadent eten en ik denk niet echt geschikt voor peuters.

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm lastig, eerlijk gezegd vind ik dat je het niet kan maken tegen mensen te zeggen dat zij wel uitgenodigd zijn, maar hun kinderen niet welkom zijn...

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ja, maar het is toch míjn dag?Ik wil er niet op terug kijken met ergenis.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tja, als mijn kinderen niet welkom zouden zijn, zou ik zelf ook niet komen denk ik. De kinderen horen gewoon bij het gezin.
    Ik ben heus wel discreet. Als ik huilende of schreeuwende kinderen heb tijdens de ceremonie dan trek ik me heus wel terug met ze.

Tuurlijk is het jullie dag, maar ik verwacht wel dat je scheve gezichten gaat krijgen, en snap die scheve gezichten ook wel.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dan moet je dat ook maar zo tegen ze zeggen denk ik.

Aan de andere kant kan het ook gewoon wel heel goed gaan. Mijn zoontje is toen hij 13 maanden was heel de dag meegeweest naar de bruiloft van mijn zus. Hij heeft zich keurig gedragen. Ja oke, hij wilde niet op schoot maar op de grond zitten, maar als je daar al van uit je slof schiet.....
    Hij heeft daarna heel goed de ringen gebracht en heeft gewoon meegegeten met wat de volwassenen aten.
    Wel hebben wij hem om 20.00 naar mijn schoonouders gebracht, zodat hij lekker kon slapen en wij nog even gezellige terug konden.

Tuurlijk is het jou dag...maar hou zou jij het vinden?

7. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Ja ik sluit me er ook bij aan.. Als iemand tegen mij zou zeggen dat me kinderen niet welkom zijn.. Prima.. Maar dan kom ik ook niet.. Xxx

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit herken ik trouwens helemaal niet! Ik zou misschien wel vantevoren een gesprekje met de ouders aangaan en zeggen waar je mee zit, zodat ze rekening kunnen houden met je zorgen.
    En dus maatregelen kunnen nemen als de kinderen lawaai maken ofzo.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heb je hun zelf algevraagd wat de plannn zijn of ze zelf de kids wel mee willen nemen??
    kan me de baby voorstellen hoor trouwens dat ze die wel meenemen. maar ik zou zelf al oppas regelen als het geen bruiloft van directe fam. zus/broer zeg maar is zodat ze niet mee hoeven.

omdat er voor mijn peuter niets aan is dus, een bruiloft.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zou ik heel simpel zijn. mijn kind niet welkom dan kom ik ook niet. jammer dan pech gehad.

mijn kinderen horen bij mij en mijn gezin tis allemaal of helemaal niet

11. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik zou idd vragen of ze van plan zijn de kinderen mee te nemen.
    verder sluit ik me aan bij de rest. als ik uitgenodigd zou worden zoals jij het hier schrijft zou ik zeggen fijne dag!
    mijn kinderen 4 1,5 en 1 mnd zijn vorige week zelfs meegeweest naar een begrafenis/crematie. (lange ceremonie) niemand heeft last van ze gehad. en vaak worden ze juist door meerderen entertaint.

tja.. tis jouw dag. maar t zijn HUN kinderen.
    misschien hebben die stellen er geen moeite mee dus zou het eerst lief vragen. (zou t sowieso al heel anders over komen dan je nu schrijft!)

12. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo

Ik sluit me niet bij de anderen aan. Ik begrijp heel goed dat het jullie dag is en dat je die graag zo wilt hebben. En ja, ik heb wel een kind. Als mij van tevoren gewoon persoonlijk gezegd zou worden dat je geen kinderen erbij wilt hebben dan heb ik daar alle begrip voor! Het is jullie dag en zeker op de manier waarop jullie je dag gaan invullen is dat toch prima! Ik zou het dus wel van tevoren duidelijk vertellen, en niet via de envelop ''aan de heer en mevrouw'', want dan komen er alsnog veel vragen. Meid, ik hoop dat je er uit komt en dat jullie een mooie dag gaan beleven!

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik ook!!

wij zijn vorig jaar juni getrouwd en hadden in totaal 8 kids in de leeftijd van 1 jaar tot 10 jaar de hele dag!

de kleinste van 1 jaar hebben we tijdens de hele ceremonie in het gemeentehuis niet gehoord.. alleen op het allerlaatst toen het te lang ging duren (ook voor de volwassenen!) is hij gaan lopen....
    maar verder geen kik!!!

wij hebben gewoon met de ouders kunnen babbelen en onze gasten hebben ook gewoon met ons kunnen babbelen ondanks dat wij ons zoontje van toen 5,5 jaar er ook hadden rondlopen....

ik denk dat je beren op de weg ziet die er niet zijn want ik maakte mij er ook zorgen over maar het is helemaal geweldig gegaan!!!
    (ook tijdens het avondeten hebben de kids aan een eigen tafel gezeten en die vonden dat prachtig!!!)

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

aan de ene kant geef ik je 100% gelijk, ik heb daar ook een hekel aan. maar aan de andere kant het zijn wel hun kinderen en ze horen erbij. kan je ze eigenlijk niet weigern.
    alleen als ik het zo lees is het op een tijdstip dat die horen te slapen (de meeste dan)

wij trouwen in mei en dan zijn er ook kinderen bij, onze eigen uk van 2(dan bijna 2,5) en mijn neefjes en nog wat van kennisen (6stuks geloof ik intotaal) dus wij kunnen moeilijk weigeren, maar ik zie er wel op tegen van 1 van mijn neefjes, die gehoorzaamd totaal niet, maar goed mijn ouders zijn er ook, vooral mijn vader houd hem onder de duim, maar zijn ouder(mijn broer) niet (3jr en onopgevoed, heeft mijn uk al bloedneus geslagen:x)

maar zoals je eerst al zei het is JULLIE bruiloft als je er geen kinderen bij wilt hebben, moet je dat duidelijk vermelden, of even met de ouders praten en gewoon eerlijk zijn

15. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    kan ik wel snappen. maar de manier waarop he?
    en niet iedereen kan makkelijk oppas regelen.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ook niet. ik kan prima praten hoor al is mijn kind erbij.

en ja lawaai als je afspreekt dat de ouders naar buiten gaan als de kinderen te veel lawaai hebben dat kan toch ook?

17. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ik kan je begrijpen, vrienden van ons zijn vorig jaar getrouwd en kinderen niet uitgenodigd, niet zo letterlijk gezegd maar wel door laten schemeren. Voelde mij geen moment gepasseerd omdat mijn dochter niet mee kon. Het is een trouwerij, geen verjaardag of iets dergelijks. Dus ik vind het kunnen, het is jullie dag zoals jullie die willen invullen

18. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    dit had ik ook afgesproken met mijn getuige!
    haar vriend zou met de kleine buiten een rondje gaan lopen en zij zou de handtekening zetten!!!

19. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik snap het eigenlijk wel en bij mijn bruiloft waren wel kinderen uitgenodigd (heel informeel in een zaaltje waar ze lekker rond konden rennen), maar als ik een decadente lunch had gegeven had ik ook gevraagd of de ouders misschien oppas konden regelen voor hun kinderen en ik weet zeker dat mijn familie en vrienden daar geen enkel probleem mee gehad zouden hebben.

Ik zou er zelf ook geen probleem mee hebben als mij gevraagd zou worden om samen te komen, zonder dochterlief.

Daarnaast is een bruiloft vaak ook niet echt leuk voor die kleintjes en zeker met een lunch in een restaurant. Ik zou er mijn dochter geen plezier mee doen. Die zou het dan toch echt veel leuker vinden om lekker naar opa en oma te gaan.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eens. Als ik nou echt kinderen zou hebben waarvan ik weet dat ze niet even rustig kunnen zijn ( desnoods wat tekenspullen meenemen ) dan zou ik oppas regelen.
    Maar als ik zou horen dat mijn kinderen niet welkom zijn, dan hoeft het voor mij helemaal niet.

Deel Deze Pagina