Ik maak geregeld popcorn, hou erg van zout. Maar het zout blijft in de pan achter, zo irritant! Er als laatst over strooien helpt ook niet want dan zakt het naar de bodem. Misschien gebruik ik een verkeerd pannetje? (beetje ruwig is van ikea). Hoe krijg ik lekker zoute popcorn?
Ik maak de popcorn in een pannetje en als het klaar is, doe ik het over in een glazen schaal (dat eet wat lekkerder dan een pan op schoot op de bank). En dán doe ik er pas het zout op, dus niet in de hete pan. Scheelt een stuk! Mijn ervaring is niet dat het naar de bodem zakt, het blijft juist plakken aan de popcorns.
daarvoor doe ik lekker makkelijk en doe ik een instant zakje in de magnetron hahahaahaha... mmmmmmmm lekker zout!
bri, wat is de verhouding olie/popcorn bij jou dan? Misschien heb ik het niet vet genoeg dat het niet plakt? rijkie, ik heb het helemaal gehad met die shitzakjes vandaar dat ik het nu in de pan doe. De helft gaat niet af in zo'n zakje en je betaald wel alles. Meuk.
ik weet het niet, want ik eet altijd popcorn uit de magnetron maar je hebt me wel op een idee gebracht (sorry voor de nutteloze reactie )
Dat heb ik nooit. Wij hebben ze van de AH en hier is het gewoon een kwestie van goed luisteren, niet te vroeg uit de magnetron halen (ok ook niet te laat want dan zijn ze verbrand) maar er zijn er hier hooguit 10 a 15 die niet gepopt zijn. Stuk makkelijk dan geknoei met een pan en hete olie vind ik
Ik vind die kant-en-klaar zakjes te zout en te vet. Moet je eens kijken hoeveel caloriën je daarmee naar binnen werkt.... terwijl zelfgemaakte popcorn vrijwel geen vet bevat en de hoeveelheid zout heb je zelf in de hand. Maar daar ging het niet om. Ik doe een klein bodempje zonnebloemolie in een pan met dikke bodem (hele bodem is heeeeel dun bedekt). Dan doe ik er popcornkorrels in. Beetje husselen en 'uitspreiden', zodat de hele bodem is bedekt met in-geoliede korrels. Deksel erop (op een kiertje, zodat de stoom kan ontsnappen) en poppen maar. Bij mij plakt het dan net genoeg om de juiste hoeveelheid zout eraan te laten plakken.
bri, zo doe ik het ook inderdaad... en ben het met je eens over het vet en zout. Wel jammer dat je die lekkere botersmaak niet krijgt bij verse popcorn... stiekem toch wel lekker