Spoedafspraak kaakchirurg

Discussion in 'De lounge' started by Romy1979, May 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bah, al vanaf vrijdag verga ik van de pijn. Nog wel gewerkt vrijdag en zaterdag, maar weeen zijn er niks bij.
    Ik heb een enorme ontsteking in een kies waar al twee maal een wortelkanaalbehandeling is gedaan. Dat kan geen derde keer meer. Nu zou mijn eigen tandarts eind juni de wortelpunten verwijderen, maar zolang hou ik t niet meer vol.

Slik al vanaf vrijdag antibiotica, 8 paracetamols 400 milligram en 4 ibuprofens van 600 mg. De noodtandarts heeft mij gisteren als tijdelijke oplossing 2 verdovingsspuiten gegeven, deze hielpen voor vijf minuten.

Vanochtend de tandarts gebeld, die wou de kies trekken, maar ben nu toch doorverwezen naar de kaakchirurg, want de verwachting is dat het niet verdoofd kan worden ivm de ontsteking. Nou, dan laat ik de kies toch echt niet trekken.

Ben nog niet nerveus, maar dat zal straks wel komen.

Gelukkig kan mijn vriend thuiswerken, doen totaal niet moeilijk op zijn werk. En Sven kan vanmiddag naar mijn moeder waar hij ook mee kan eten. Dan kan m'n vriend ook mee naar t ziekenhuis.

Nou ff m'n verhaal kwijt zo...blegh...moet woensdag werken, hopelijk gaat dat lukken want heb ook bijna vakantie dus zou het niet fijn vinden om me dan ziek te melden zo vlak voor de vakantie.

Bedankt voor t lezen!

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Poeh. Zou niet graag in je schoenen staan. Wat ik weer als er een ontsteking is is dat ze je vaak naar huis sturen met ab en daarna pas behandelen. Weet niet hoe het in jouw geval gaat en de kaakcjirurg is natuurlijk net iets anders als de tandarts. Sterkte maar alvast!

3. Romy1979

Nou ben weer terug. Het is opengesneden zodat de druk eraf kon. En er zit ook een drain in. Vrijdag moet ik weer terug. Nu de verdoving begint uit te werken komt de pijn net zo hard weer terug. Vraag me af of het wel heeft geholpen dan...

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

O bah. Pijn in je mond is ver-schri-kkelijk! Beterschap

5. Islah

Islah Niet meer actief

Beterschap. Mijn man zijn verstandskies moest ook zónder verdoving eruit (is een lang verhaal...), echt verschrikkelijk pijnlijk was dat. Hoop dat de pijn zal wegblijven nu!

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Sterkte!
    De kaakchirurg heeft vrijdag bij mij een verstandskies er uit geboord.
    Dus ik deel de pijn mee (mag ivm met bv alleen paracetamol)

7. Romy1979

Oh wat erg!
    Heeft t lang geduurd voor t genas?

8. Romy1979

Ow en is de pijn nu nog niet minder dan?
    Was t ook ontstoken?

Jij ook sterkte.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Een maand ongeveer tot 't echt over was, maar na 2 weken kon hij wel weer normaal praten/eten en drinken.

10. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

May 18, 2012
    431
    0
    0
    Ik herken precies wat je zegt.
    2 jaar geleden exact hetzelfde gehad en toen heeft de kaakchirurg na 6 weken een apexresectie uitgevoerd.
    De ontstoken werd eerst bestreden met antibiotica, werkte pas na een dag of 3.
    Kon m'n kop wel tegen de muur aan slaan.

2 maanden geleden weer dezelfde pijn, maar toen herkende ik de beginnende ontsteking en gelijk aan de antibiotica gegaan.

Ik hoop voor je dat de kuur aan slaat, anders is het eventueel een optie om nog een andere kuur te proberen en anders idd maar trekken.

11. Romy1979

Nou ik kan weer wat lachen hoor. Pijnstilling werkt nu goed. De ergste druk is eraf en door de drain kan het er nog steeds uit.

Ik wist gewoon niet meer waar ik t zoeken moest van de pijn.

Zonnebloem: heb je nog last gehad na die aprex? Ik heb ook liever een aprex, want dan kan ik m'n kies behouden.

12. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

May 18, 2012
    431
    0
    0
    Nee, heb er nu 2 gehad en beide keren is het me reuze meegevallen.
    Daarna heb je natuurlijk wel wat napijn, maar de pijn van die ontsteking zelf is er echt niks bij.
    Ik kon het telkens met 2 ibu's (na de apex en voor de nacht) af.

De ingreep zelf valt ook reuze mee.
    Je krijgt genoeg verdoving en de ingreep duurt ongeveer 20 min.

Wel gaat je gezicht (kaak) zwellen.
    Mijn apex was vorige week maandag, en als ik nu nog aan mijn kaak kom is het wel gevoelig, maar absoluut geen pijn meer.

Gelukkig dat de pijnstilling werkt. MIsschien wordt het nu ook beter doordat de antibiotica aanslaat.
    Heb je amoxicilline?

13. Romy1979

Ja 500 milligram.
    Zal nu idd z'n werk wel gaan doen. Vannacht eindelijk weer lekker slapen haha...

Wel fijn dat die aprex je meegevallen is. Ik had begrepen dat het zeker een uur tot anderhalf uur zou duren. Maar dat valt ook wel weer mee.
    Die zwelling en napijn kan idd nooit zo erg zijn als die ontsteking. Het ging gewoon in t bot zei de kaakchirurg :$.

14. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

May 18, 2012
    431
    0
    0
    Klopt!
    Die ontsteking doet echt enorm zeer.
    Ik ben ook een paar dagen gewoon niet in staat geweest om normaal te functioneren. Werd agressief van de pijn.

Apex duurt niet lang.
    Eerst even verdoven ongeveer 10 minuutjes en dan de ingreep en dat duurt ook echt niet langer dan 20 min.
    Je kan je kiezen op elkaar houden, je krijgt alleen een klem in je mond.

Mij zijn beide keren 100% meegevallen.

Share This Page