Al een langere tijd heb ik witte vlekken op mn huid (borst) Eerder dacht ik dat ik misschien verbrand was onder de zonnebank en de plekken daardoor kwamen maar ze gaan niet weg. Daarbij jeukt het soms behoorlijk! Na het weekend ga ik naar de huisarts maar hebbeb jullie alvast tips of ervaring? Als ik googke kom ik op een huidinfectie/gist uit. Zou het helpen om bijn alvast met betadine scrub te wassen?
Ik zou sowieso eerst naar de huisarts gaan en je pas daarna met betadine wassen. Betadine is best heftig voor je huid als deze al geïrriteerd is.
Misschien is het een schimmeltje, ik heb er zelf helaas af en toe last van. In zonlicht worden die schimmels echt witte vlekken . ... even naar de dokter dus, met een zalfje is het zo weer weg.
Ik heb het toevallig ook de laatste maanden, net boven m'n borsten. Nu bedacht ik me dat ik het laatste jaar veel meer parfum gebruik en dus altijd daar spray, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Misschien zonneallergie? Het het zelf jaren geleden gehad. Jeukte en brandde heel erg. Heb het maar 1 zomer gehad.
Wat bedoel je met witte vlekken? Is je huid ipv bruin, wit verkleurd? Of ziet het eruit als bijv. een schimmeltje die bovenop de huid zit.
Mijn man heeft het ook en het is hier idd een schimmelinfectie. Wat bij mijn man goed helpt is wassen met head en shoulders de shampoo ja! desnoods even in laten trekken mijn man is er na een paar dagen er weer vanaf helpt wel meteen tegen de jeuk dus als je het in huis hebt de moeite waard om het te proberen.