Wat lullig en zonde Hier ook de tip om de foto-zoek functie van Ali express te gebruiken. Je kan ook wel een bepaald soort foto’s herkennen. Op bol.com staat ook zo ontzettend veel Ali troep voor veel te veel geld verkocht door externe verkopers.
Dit is dus inderdaad niet eens zelf kopen bij Ali en doorverkopen, maar op jouw naam een bestelling plaatsen bij Ali. Dropshippen is echt hele naar, je voelt je zo bedonderd. Ik zou dus juist terugsturen en je geld terugeisen, want dat is heel vervelend voor ze, zitten ze zelf met die zooi. Het zijn vaak niet al te slimme mensen , vaak ook scholieren, die dit doen. Er zijn zelfs fb-pagina tegen dropshipping en die zitten dan soms ook op fb-sites van dropshippers als 'collega's' en dir laten dan wel eens screenshots zien van vragen als 'o ik heb een probleem, een klant wil het terugsturen, wat moet ik nou doen?' Het is eigenlijk om te janken zo erg . Dropshippen kun je zien aan de levertijd, dat proberen ze vaak nog mooi en chique te laten klinken, maar is gewoon omdat t uit China komt en ze geen idee hebben hoelang t duurt. Zodra ik iets leuks vindt waarbij zo'n vage levertijd benoemd wordt, zoek ik eerst even zelf op Ali en vind t altijd.....voor héél veel euro's minder.
Nou dit. Het is niet gekeurd voor onze markt. Zou toch proberen terug te sturen. Dit speelgoed is okk echt leuk maar dan zou ik eht echte spul halen en ben je volgens mij ongeveer net zo veel kwijt. Of je kijkt op marktplaats. Succes!
Je gedachte zit helemaal goed. Dat is idd. een dropshipper geweest die zelf via ome Ali besteld en het dan met een marge doorverkoopt.
Ooohhh dit heb ik ook gehad. Met leggings van Ibiza fit girl. Recensies waren zo lovend, ook bekenden die er hadden gekocht. €40 oer legging, twijfel twijfel en uiteindelijk 1 besteld krijg ik zo’n grijs pakketje binnen. Wat voelde ik me bedonderd. Heb haar ook een e-mail gestuurd en kreeg een blablabla verhaal dat het geen dropshipping was maar dat ze het laten verzenden via de post service van Ali expres. Hun product foto’s waren gewoon exact hetzelfde als op Ali. Heb het terug gestuurd en voor hetzelfde geld 3 leggings rechtstreeks bij Ali besteld…
Ik check altijd eerst trustpilot voordat ik bij een voor mij onbekende webshop bestel. Vaak haak ik af wanneer ik de reacties zie over lange levertijd of kapotte producten, geen mogelijkheid tot retour of zelf de retourkosten betalen. Bij sommige webhops worden de foto's van aliexpress ook 1 op 1 hergebruikt. Aan het soort foto kan je vrij snel zien dat het van aliexpress komt, dat heeft een bepaalde uitstraling, ik kan het niet zo goed uitleggen. Als je regelmatig iets op aliexpress zoekt (ik kijk graag maar bestel vrijwel nooit) ga je ze herkennen.
@Mammavantwee heb je nog contact met ze gehad? Ben wel benieuwd wat ze zeiden.. Hier ''een mazzeltje'' (al heb ik er uiteindelijk niks aan EN heeft het me veel tijd en moeite gekost): had iets besteld maar niet betaald. Na weken wachten bleek het ook om dropshipping te gaan. Was totaal niet tevreden met het product dus wilde het terugsturen. Nergens gegevens te vinden. Enige wat er stond was: als je een artikel wil retourneren, neem contact op met ons. Zo gezegd zo gedaan. Kreeg wel een reactie terug, maar nog altijd geen retouradres erin. Dus ik wederom gemaild. Vervolgens twee weken afgewacht en niks meer van ze gehoord. Inmiddels kreeg ik een aanmaning binnen van het betaalbedrijf via welke zij de betalingen regelden. Ik dacht: die is ff mooi, ik geef aan het product te willen retourneren, krijg geen betaalgegevens, maar kan vervolgens wel mooi ff gaan dokken (met nog extra kosten erbovenop ook) WEEr met ze gemaild, maar ondertussen ook contact opgenomen met het betalingsbureau. Laatstgenoemde waren echt ongekend meewerkend. Had ik niet verwacht! Ze hebben alles on hold gezet en contact opgenomen met de verkopende partij. Paar weken later een bevestiging gekregen dat ik niet hoefde te betalen maar dat het wel kan zijn dat de verkopende partij contact met me op zou nemen (je zou denken om alsnog het retouradres te geven zodat zij in ieder geval hun product weer retour hebben). Maar dat hebben ze natuurlijk nooit meer gedaan. Inmiddels zijn we ruim 2,5e maand verder en heb ik dus een product in huis staan waarvoor ik nooit heb betaald...
Scheelt dat je dan nog niet betaald he, fijn dat het zo is opgelost. Ik heb ze gemaild en gezegd wat ik ervan vond. Kreeg een mail terug dat ik dan maar foto's moest sturen met wat niet klopte. Ik heb het erbij gelaten, want dochter speelt er wel heel leuk mee. Weet wel dat ik niet meer bij onbekende site ga bestellen!