Zomaar geld van de belastingdienst? weet iemand waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mariekje, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Zoals het boven staat, ik kijk vanmiddag op internetbankieren, en er staat zomaar geld bijgeschreven van de belastingdienst.

Het staat alleen bij:
    TERMIJN OKT
    BELASTINGDIENST GVS UITBETALING

Nu heb ik zo ongeveer heel google doorgelezen, maar kan echt niet vinden wat het is,

GVS zover ben ik uit staat voor Geld Verkeer Systeem, maar verder?geen idee?

Weet iemand toevallig wat dit kan zijn?

Ja ik weet dat ik morgen wel even moet bellen naar de belastingdienst, maar ik ben gewoon echt nieuwsgierig wat dit zijn kan.

Meer mensen die dit hebben gehad?

Groetjes Marieke

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij ons is het de voorlopige teruggaaf die wij ontvangen met dit bericht erbij.

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Staat er verder nog iets bij qua kenmerk bijv? Lang nr?

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb je al een kindje die al 6 maand is geweest?

ik krijg het ook van de kinderkorting 198 uro per maand
    hoeveel heb je gekregen ?

want bij mij staat dat er IB/PW 2007
    belastingdienst GVS uitbetaling

5. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    @lizab, ik heb nog nooit belasting teruggave gehad, ook nooit aangevraagd, kan ik dat zomaar ineens krijgen dan?

@loesjuh, nee niets verder alleen mijn sofienummer met deze code erachter:T700012

@marline, nope geen baby hier in huis,

Raar toch?

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Heeft in iedergeval met Toeslagen te maken, misschien kinderopvangtoeslag of kinderkorting.

Edit: oow zie net geen baby.. Als jou sofinr er bij staat is het wel voor jou bedoeld.. Hmm raar hoor

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik zou het maar navragen want vaak moet je het dus ook weer zsm terug betalen en de belastingdienst kennende ook nog ff met rente !

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou er wel achteraan bellen morgen
    want dan weet ik het ook niet
    weet wel dat de belasting dienst mijn vakantie geld had uitgekeerd aan iemand anders en wisten niet naar wie :rolleyes:

is wel heel raar maarja de belasting dienst maakt wel vaker fouten de afgelopen tijd

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

zou het niet de ib 2006 kunnen zijn ? volgens mij zijn ze daar nu mee bezig om te verrekenen ....

10. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ja, morgen bel ik er zeker achteraan, beetje duidelijkheid lijkt me wel handig, maar ben een beetje nieuwsgierig,

Ik zat zelf ook te denken aan de ib. Iedereen iig bedankt, ik bel morgen en weet het dan zeker,

Maar ja was weer nieuwsgierig, haha.

@Marline, heb je je vakantiegeld nog wel ontvange dan?

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja ik heb een brief geschreven dat ik best wel boos was omdat ik er al zolang op zat te wachten en echt nodig had
    dus heb het geld wel gekregen maar 2 maand later :rolleyes:
    maar goed heb het gehad dat is het belangrijkste

ze wisten toen nog steeds niet naar wie ze het geld had gestort beetje vaag allemaal

12. misschien huur toeslag?
    ik heb daar namelijk ook in een keer geld van gekregen.. toen kreeg ik ineens elke maand huurtoeslag zonder dat ik het aangevraagt heb.. dus ik dacht van nahja zal wel goed wezen.. maar nee naar een paar maanden kon ik ineens alles terug lappen!

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    bij ons is het ook de voorlopige teruggave...wat berekend is met de hypotheek enzo...

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    GVS is bij ons de maandelijkse teruggaaf van he huis.

15. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Als het een voorlopige teruggave IB is dan zou het kenmerk je sofinummer + H.70 (voor 2007 en H.60 voor 2006) zijn. De T.7 verwijst in ieder geval naar een toeslag over 2007, welke? dat kan ik niet achterhalen.

Ik neem aan dat je geen brief/voorlopige aanslag oid hebt gehad van de belastingdienst. Als je echt geen idee hebt waarvoor je het geld hebt ontvangen dan moet je inderdaad gewoon maar bellen met de belastingdienst.

groet
    kaatje

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het is een toeslag over 2007, dat zie ik aan het kenmerk. Maar wat het is, kun je beter even navragen.

17. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    hoi dames

ik heb een vraagje, ik heb dit ook gehad, ik had ook schulden, kreeg ik ineens flink bedrag, iets met kinderopvangtoeslag, is stopgezet in 2006

kreeg ik daarna een brief dat ik een gedeelte terug moest betalen... ikke gebeld, vertelde die man mij dat ik het overige geld mag houden?

nog iemand? kan dit klopppen?

18. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Nou problem solved, het was een teveel aan ingehouden ziektekostenpremie,

MAARRR, het is voorlopig en kan altijd weer terugvorderbaar zijn. Eh ja, okay(belastingdienst leuker kunnen we het niet maken, en zeker niet makkelijker)...

Maar iig, er zijn nog veel meer mensen die dit terugkrijgen, dus even in de gaten houden dames.

@lievemama18, ik zou toch even weer bellen, lijkt me wel verstandig.

Liefs Marieke

19. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ze hebben mij weer verteld dat ik dit mag houden, heb een brief ontvangen met het terug te betalen bedrag

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat bedrag krijg je terug omdat je klaarblijkelijk zoals het er nu uitziet te veel hebt betaald via je ziektekostenverzekering...

GVS staat voor GeneesmiddelenVergoedSysteem dus als jij weet wat jouw kosten zijn geweest afgelopen jaar kun je zelf ongeveer uitrekenen of het klopt dat je geld tegoed hebt van ze, anders zou ik er maar rekening mee houden als dat niet zo is, dat je het tzt weer moet terug betalen, want het gaat vaak om een voorlopige teruggaaf die pas definitief is als de jaaraangifte volledig verwerkt is...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina