Baby 3 maanden steeds vroeger wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flower861, Nov 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower861

flower861 Actief lid

Dec 4, 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Even een klein achtergrond verhaal over mijn zoontje. Ontzettend moeilijke start gehad, veel krampjes, koemelk-allergie, urenlang ontroostbaar huilen en tot een week of 3 geleden iedere 3 komen voor voeding ( 's nachts). Ik sta er alleen voor dus heb godzijdank veel hulp van mijn moeder gehad in die 1e periode.
    Door mijn zware bevalling en het vele huilen ben ik 3 keer naar een osteopaat geweest en dat heeft goed geholpen. Nu is het zo dat hij vorige week een paar nachten heeft doorgeslapen en zo rond 7 uur wakker werd. Voor mij een luxe natuurlijk na alle gebroken nachten. Wel ga ik iedere avond rond een uur of 08.30u al naar bed om toch nog enigszins aan mijn slaap te komen.

Alleen de afgelopen ochtenden wordt het weer steeds vroeger, vanmorgen rond 05.30u. De fles geven en weer terug leggen of rekken met een speentje trapt ie niet in, hij is echt wakker en wil eruit. Hij krijgt de max hoeveelheid flesvoeding (Nutrilon Omneo) en krijgt om 23.00u de laatste fles.

Is dit gewoon even pech hebben en hopen dat ie zich vanzelf weer later komt melden? En hoe doen jullie dit dan met de voedingen overdag als ie steeds op wisselende tijden wakker wordt?

2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Op die jonge leeftijd was alles tussen 5.00 en 10.00 uur een normale wakkere wordt tijd. Ik genoot van de ochtenden dat ze lang sliepen en bij de vroege ochtenden hield ik mezelf altijd maar voor dat het morgen zo weer anders kan zijn. Uiteraard wel gecheckt of ze niet wakker werden van een vieze luier, koud, pijn, oid.
    De flessen werden bijna elke dag dan ook op een ander tijdstip gegeven. Ik volgde hem zoveel, maar probeerde wel altijd tussen 19.00 en 20.00 uur de laatste fles gegeven (hij kwam al snel niet meer voor een late voeding).

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Als je kindje kma heeft, waarom geef je dan omneo en geen diervoeding voor kma?

4. flower861

flower861 Actief lid

Dec 4, 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb destijds het advies gekregen om h.a. te proberen, dit hield ie wel binnen en ivm zijn krampjes overgestapt op de Omneo, dit ook weer op advies.

5. flower861

flower861 Actief lid

Dec 4, 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ja precies, dat houd ik mezelf ook maar voor. Vind het ook niet erg hoor en wil hem niet in een bepaald ritme gaan drukken omdat mij dat toevallig beter uit komt, maar vroeg me vooral af hoe anderen dit dan deden met de voedingen overdag.

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    H.a werkt zover ik heb begrepen alleen maar als je nog nooit iets anders heb gegeven, vanaf de geboorte dus ( pin me er niet op vast)

Maar als dit allemaal werkt heeft je kindje toch geen kma...?

Hoeveel krijg je kindje trouwens per fles en hie snel gaat het drinken en wat is het gewicht?

Nu aan de max zitten met 3 maanden is nl wel wat veel....

Wbt het ‘schema’ er kunnen zoveel redenen zijn waardoor hij eerder wakker word
    En de rest van de flessen gewoon zo geven als normaal, met 3/4 uur ertussen.
    Misschien heb je een bepaalde eindtijd waar je op wilt eindigen, daar kan je dan naartoe werken vanaf de ochtend

7. flower861

flower861 Actief lid

Dec 4, 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hij heeft de 1e 2 weken borstvoeding gehad, maar omdat hij niet aan de borst wilde heb ik het steeds afgekolfd. Omdat ik alleenstaand ben was ik op een gegeven moment alleen maar bezig met de voedingen dus overgegaan op de flesvoeding. Op de Nutrilon Standaard reageert hij heel sterk, dwz als er al een klein schepje doorheen zit om te proberen komt de hele fles er met een boog uit. Met de h.a. gaat dat prima en geeft hij nooit terug. Vandaar het vermoeden voor een intolerantie of allergie.

Het is een flinke vent van ruim 6,5 kilo.
    Hij krijgt nu 6 flessen van 165 op aanraden van zowel het consultatiebureau en een voedingsdeskundige van Nutrilon, de 1e dus als hij wakker wordt en probeer er overdag steeds 3/4 tussen te houden en 's avonds de laatste fles om 23.00u.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik denk eerder dat je kindje last heeft van (verborgen) reflux i.p.v. koemelkallergie als je zegt dat hij Omneo voeding wel kan drinken, dit is wat dikker, dus blijft misschien beter in de maag en bij standaard voeding met grote bogen spuugt. Als je kindje echt koemelkallergie heeft dan is Nutrilon Omneo totaal niet de juiste voeding en zou hij dat niet moeten kunnen verdragen.
    Uiteraard wel fijn dat dit zo werkt voor jullie, dus dan zou ik hier gewoon mee doorgaan.

Ik zou zoveel mogelijk voeden op verzoek. Word hij om 5.30 wakker, dan is dat de eerste fles en dan de rest van de dag gewoon kijken hoe het loopt. Na de laatste voeding tussen 19.00-21.00 maak ik niet meer wakker en laat haar gewoon zelf komen. Wij hebben inmiddels wel een aardig ritme, maar met 3 maanden was het gewoon tussen 5.00-7.00 ergens de 1e fles en dan tussen 21.00-22.00 meestal de laatste, ze kreeg dan 5x 180/6 en liet daar soms wel wat van staan.
    Inmiddels krijgt ze als ze voor 7.00 komt een flesje van 100+2 en dan gaat ze weer terug, dit heb ik altijd gedaan met de 1e voeding, dus pikt ze nu ook prima en dan maak ik haar uiterlijk 8.00 wakker. Ze krijgt dan nog 4 voedingen van 180+6 om de 4 uur. Poosje terug sliep ze hierop door, gisternacht kwam ze opeens om 2.00 al, vanmorgen was het 4.30, er is momenteel even geen pijl op te trekken, maar dat de voedingsmomenten overdag nu redelijk vast staan vind ik wel prettig.

Slaapt hij na die fles niet verder bij jou op de borst of in bed bijv. Dat je hem op die manier een beetje kan leren dat hij na die fles nog lekker even verder mag tukken. Hier sliep ze op die leeftijd dan gerust nog door tot de volgende voeding. Toen ze dat niet meer deed ben ik dus het schema van hierboven gaan aanhouden, omdat het overdag zo rommelig ging worden, aangezien ze gewend was de fles te krijgen als ze wakker werd, maar als ze om 5.30 200cc had gedronken had ze om 8.00 nog helemaal geen trek. Op het moment dat ze trek kreeg was ze ook alweer moe en viel dan halverwege de fles in slaap dus dat werkte niet echt. Ik zou dus even kijken naar wat voor jullie werkt.
    En als hij echt niet meer gaat slapen na 5.30, dan gewoon om 7.00 weer z'n bed weer in en op de dagen dat het kan er zelf dan ook nog even inkruipen.

Share This Page