vraagje aan de (ex) kraamverzorgsters onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hoi!!

ik heb een vraagje aan de kraamverzorgersters hier of iemand die er het e.a van af weet. komen ze:

moet je een auto hebben?
    wat zijn de werktijden ongeveer?
    salarisindicatie

ik ben bijna klaar met mijn huidige opleiding jeugdzorg maar vind het toch niet zo leuk als ik dacht. vorig jaar poste ik al een topic dat ik wilde stoppen met die opleiding en over wou gaan op kraamzorg maar goed ik zat toen midden in het jaar en zoals velen zeiden zou het erg zonde zijn om te stoppen. nou nu bijna klaar dus en wil ik nog steeds heel graag de opleiding tot kraamverzorgende volgen. het is een knap dure opleiding (doe het dan in 1 jaar) en wil dus toch een beetje weten dat ik niet de verkeerde keus maak. elke cel in mn lichaam zegt DOEN! en heb er zo een ontzettende interesse in dat ik 100% zeker weet dat ik er na het behalen van mijn diploma ook iets mee ga doen.
    maar als het hebben van een auto vereist is dan kan ik er nu helaas niet mee beginnen want die heb ik niet. (misschien als je stage moet lopen ofzo dat dan moet) betreft salaris..ik hoef er absoluut niet rijk van te worden want ik vind het veel belangrijker dat ik van het vak houd maar ik moet ook niet krom liggen.

wie heeft antwoord op mijn vragen en eventueel wat aanvullende info?

bedankt

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi!

Ik ben kraamverzorgende (in opleiding). Ik werk in Amsterdam en ik heb geen auto nodig maar ik weet dat er organisaties zijn waar een auto een pre is. Ook de werktijden zijn afhankelijk van het bureau waar je voor werkt. Ik werk 3,6 of 8 uur per dag afhankelijk van de drukte. Daarnaast nog enkele nachtdiensten per maand in het ziekenhuis (maar lang niet elk bureau heeft dit!) en mijn partus assistentie uren er dan nog bij (al moet ik wel zeggen dat ik niet altijd een bevalling heb en dus ook betaald krijg om thuis te zitten wachten). Als ik over een paar maandjes klaar ben met mijn opleiding verdien ik ongeveer 1500 euro netto met een 66% contract :)
    Welke opleiding wil je dan precies doen dat je het in een jaar doet en zelf moet betalen? Mijn opleiding duurt namelijk een kleine anderhalf jaar en wordt volledig door mijn werkgever betaald.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hoihoi!

bedankt voor je antwoorden. ik wil dus de opleiding kraamverzorgende doen maar dat is niet via een kraamzorg instelling die alles betaald. ik was daar wel naar opzoek maar die eisten dus wel een auto. ik doe het gewoon via school en moet dus alles zelf betalen.(naja duo dan..ik heb nog recht op studifinanciering) het is een verkorte opleiding van 1 jaar en kost 2500 euro. knap duur, vandaar dat ik wel even het e.a wilden weten.
    maar het klinkt allemaal goed :D

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als jij midden in de nacht naar een bevalling moet moet je er wel.kunnen komen natuurlijk.
    werktijden hangt van je kontrakt af natuurlijk. Sommige kraambureaus willen 1 kraamverzorgende per gezin. Dan werk je de uren waarvoor het gezin geindiceerd is. Verdeeld over de dagen kraamzorg (8-10 dagen minus eventueel zh verblijf).

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik vind het erg prijzig die opleiding. Het lesgeld voor een jaar op het MBO niv1, 2, 3, 4 is normaal 1.065,00 euro. En daarbij kunnen nog materiaal kosten en boekengeld komen.

Er is bv een 1jarige MBO opleiding verzorgende IG richting kraamzorg. Ik weet dat Friesland uit jou richting is maar bedoel het als voorbeeld. Dit zal vast ook in omgeving Rotterdam kunnen.
    Verzorgende-IG (volw) | Friesland College

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vriendin van me is direct gestopt nadat ze haar diploma had, Werken en leren. Het viel niet te combineren met haar kindjes, (opvang en school) dit terwijl haar moeder niet werkte en waar nodig bij sprong. Zij had een contract van 24 uur maar in de praktijk werk je dan wel meer dagen achter (soms ook 10) elkaar om vervolgens een paar dagen vrij te zijn om die uren weer te compenseren Hier in de omgeving heb je een auto nodig.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik lees even mee want heb deze week een soort gelijke vraag gesteld.
    Wil dit ook al van kinds af aan.
    Werk nu bij het kruidvat en zie me dit niet mijn hele leven doen en wil dus eigenlijk mijn oude droom oppakken!
    Maar we hebben een huis gekocht en krijg nu gewoon mijn loon.
    Als ik weer ga studeren wil ik wel BBL gaan doen en een loon krijgen anders komen we niet meer rond.

Deel Deze Pagina