herinneringen

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Stond vandaag in de ah en zag plots helemaal onderaan de schappen kokosbrood liggen, Had dat al zo ontzettend lang niet meer gezien en gegeten dus stond er ff bij stil en er kwamen allemaal herinneringen naar boven van toen ik klein was. Wij kregen wel eens kokosbrood van mn vader en om de een of andere reden blijft dat me zo bij. slaat helemaal nergens op maar het was wel even fijn om mn kokosbroodjes weer te zien.

mijn vriend heeft dat met zn luchtje aqua van bulgari. ruikt heel erg lekker en zodra hij dat ruikt komen ook een heleboel herinneringen bij hem naar boven.

dus dames welk geurtje, smaak enz doet jullie aan iets denken?

2. namya

namya Niet meer actief

de zolderlucht van mijn ouders huis

elke keer als ik daar ben moet ik even de zolder ruiken....puur nostalgie

:D

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja kokosbrood was idd lekker (later nog eens gehad maar toen was het niet lekker meer)

Ik heb het met de groene deo van de fa. Als ik die geur weer ruik denk ik aan de zomer toen ik 16 was.

4. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik heb dat met drie dingen:
    1. Shampoo met appeltjes geur. Herinnert me aan me jeugd
    2. Sandy (bier met 7 up) zit heel weinig alcohol in. Mocht ik vroeger als kind zijnde met speciale gelegenheden drinken
    3. Eau d' cologne. Doet me denken aan m'n oma

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb dat met bekende plekken, waar ik dan weer eens langs rij dan komen er weer allerlei herinneringen naar boven.
    En dit heb ik ook altijd als ik me geboortedorpje weer binnen rij..

6. tulip

tulip Niet meer actief

de smaak van die botersnoepjes, die wafeltjes (weet niet of iemand ze kent??) die doen mij denken aan mijn oma.

7. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Heb er nog één.
    Van die chocolade koetjesrepen. Die kregen we altijd van mijn opa. En van de zilveren folie maakte hij altijd vormpjes.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.900
    5.215
    113
    Home
    thee met melk als ik dit drink denk ik altijd aan logeren bij mijn opa en oma

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

De geur van de bielzen in onze tuin. Die teerlucht doet me denken aan vroeger toen ik als kind buiten speelde en ook op de bielzen in de tuin.

10. Leliana

Leliana Niet meer actief

owh ja, kokosbrood.. jemig, heb ik ook heel lang niet meer gegeten! Heerlijk was dat! Als klein kind kreeg ik dat altijd op brood...
    Ook schuddebuikjes :D Zullen die ook nog bestaan??

Verder herken ik de geur van NOA-Cacharel uit duizenden!
    Mijn moeder had dat geurtje op en ik vond het altijd zo lekker!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik was laatst op visite bij een goede vriend van mijn vader. Hun zoontje was jarig en ik was die dag toevallig bij mijn vader dus ik ging met hem mee. Ik kwam het huis binnen en ik dacht gelijk.... Dit huis ken ik. Net een déjà vu zeg maar. Heb echt nog een uur binnen gezeten met de gedachte waar ken ik dit huis van. Ik ben geboren en opgegroeid in het plaatsje waar we waren maar de buurt kon ik helemaal niet, maar ik had echt het gevoel alsof ik al meerdere malen in dat huis was geweest. Ik vroeg het mijn vader en hij zei dat hij niet wist waar ik het van zou kennen. Het zoontje van 6 vroeg mij of ik zijn nieuwe kamer wou zien, met spullen die hij voor zijn verjaardag gekregen had. Ik liep met hem mee naar boven, en net toen ik boven op de trap stond zag ik echt mijzelf in de hal spelen.. Ik dacht echt dat ik gek begon te worden :D

Toen we naar beneden liepen hoorde ik de moeder van het jongetje praten over dat ze vaak nog post kregen van de oude bewoner.. En ze noemden zijn naam. Dat was mijn moeders achternaam :D

Het zat dus zo: Mijn moeder had nooit contact met haar ouders en broers. Ze is één keer bij haar broer geweest en heeft het proberen uit te praten. Ze had mij ook meegenomen en ik heb daar met mijn neefjes gespeeld. Ik was nog maar 3 á 4 toen dit gebeurde. Voor de rest heb ik nooit meer iemand van mijn moeders familie gezien. Ik was dus op visite in het huis waar vroeger mijn oom en neefjes woonden. Wat ik dacht was dus waar, ik vond het echt zo vreemd :D

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb het als ik de roze mentos zie/ruik. Dan denk ik aan de geboorte van mijn zusje toen ik 2,5 was. Ik weet er voor de rest echt niets meer van behalve dat ik een roze mentos kreeg want die vond ik het lekkerste. Tsja een kwestie van prioriteiten stellen. Snoep>zusje! ;)

Deel Deze Pagina