Iemand in huis nemen

Discussie in 'De lounge' gestart door SterretjesMama, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    het heeft niks met de samenstelling van het gezin te maken, die paar euro voor de gemeentelijke belastingen zullen het verschil niet maken... maar je hebt wel meerdere inkomens, en dan wordt je gekort door de belasting als je toeslagen ontvangt...

Die hypotheekverstrekker hoef je niet wijzer te maken dan ie is, als die hun geld maar krijgen is alles best :D

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Niet echt, als je een kostganger in huis neemt, gaat de BD ervan uit dat je daar huuropbrengsten voor ontvangt. Ik weet niet of er een belastingvrije voet is, maar je moet dit wel opgeven aan de belasting. In wezen "verhuur" je een kamer in je woning. Ik zou dit echt even nazoeken voordat je vervelende naheffingen krijgt ...

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Sorry het heeft even geduurd ivm ziekenhuisopname!

Maar bedankt voor al jullie reacties!
    De boel is nagevraagd en nagekeken en het heeft geen consequenties.
    Zorgtoeslag heeft alleen te maken met je toeslagpartner en dat zou mijn schoonzus niet zijn van ons.
    Verder ontvangen wij geen toeslagen.
    Hypotheek heeft het ook niets mee te maken, dit omdat wij geen hoge huur vragen, alleen een kleine vergoeding voor boodschappen/water.

Riool is bij onze gemeente alleen een verschil voor een 1persoonshuishouden of meerpersoons.
    Dit heeft dus ook geen invloed op ons!

Nou alles weer geregeld als het goed is.

Bedankt allen!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fijn!
    Ook voor haar, dat jullie kunnen helpen.

Deel Deze Pagina