Grootte baby op 16 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Princess, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess

Princess Actief lid

Hoe groot was jullie baby op 16 weken? Ons prutske was 11cm. Maar nu hoor ik van mijn vriendin dat haar baby'tje 15 cm is.

Moet ik me zorgen maken?
    Of zijn we elkaar gek aan het maken?

Vrijdag heb ik een pretecho. Zouden ze dan ook kunnen meten hoe groot het is? Hoe groot zou het moeten zijn op 20 weken?

Ja sorry dat ik zo afdraai, maar ineens overvalt me zo'n gevoel van angst.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het kan goed zijn dat ze bij jou van kop tot stuit hebben gemeten, en bij je vriendin met de beentjes erbij.

Bij 20 weken zal het zo'n 25 cm zijn lees ik op internet.(beentjes erbij volgens mij ;) )

3. Princess

Princess Actief lid

Bij mij meten ze steeds van kop tot stuit, is dit niet altijd zo?

Hoe groot was jou baby'tje toen Lucia?

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij mij was het met 11 weken van kop tot stuit 5 cm, bij 16 weken ongeveer 10,5 cm.

Ja, ik dacht ook altijd dat ze dat van kop tot stuit altijd deden, maar 15 cm voor 16 weken lijkt me wel veel :(

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh ja, bij 16 weken is het bij mij trouwens met een pretecho gemeten, dat ging heel goed! ;)

6. Princess

Princess Actief lid

Dat is dan ongeveer hetzelfde als bij mij.
    Misshien hebben ze inderdaad de beentjes meegeteld bij mijn vriendin, straks eens vragen.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Probeer je niet te veel zorgen te maken meid. ;)

Toen de echoscopist 10,5 cm bij mij had gemeten, zei hij dat dat volledig normaal was, hij heeft het zelfs met een poppetje laten zien,was eigenlijk al best iets! :)

En nu vandeweek zei m'n huisarts zelfs dat het een redelijk groot kindje is dus... ;)

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Op deze site kijk ik elke week hoe groot ons kindje is.
    Echt leuk om te zien.

Nog wel ff zelf je 'eigen' week opzoeken he?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met 14w5d was ons kindje van hoofdje tot stuit 9,3 cm en met 18w5d 12,8 cm. Ze meten altijd van hoofdje tot stuit mbv de kruisjes op het echobeeld, dus zonder de beentjes erbij. Als je de beentjes erbij optelt, is het ongeveer plus 5-6 cm. Ik denk dat je vriendin dus met de beentjes erbij bedoelt en dat er bij jou zonder beentjes is gemeten. De getallen op internet zijn vaak verwarrend, omdat er niet bij staat of het zonder of met de beentjes erbij is. Dus volgens mij lig je prima op schema, hoor! ;) Je geen zorgen maken, dat is nergens voor nodig!

Groetjes,
    Jippie

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hebben ze er dan niks over gezegd bij de echo? Ik denk dat als er een probleem geweest was, ze dat wel gezegd zouden hebben. Dus ik zou me er niet druk om maken.

Deel Deze Pagina