Hallo allemaal, Ik ben sinds juli bezig om zwanger te worden... sinds die tijd natuurlijk wel al een aantal kwaaltjes gehad die achteraf dus vals alarm waren. Maar deze maand heb ik sinds 4Dpo last van obstipatie, terwijl ik normaal dus NOOIT verstopping heb maar juist het teenovergestelde heb ivbm mijn PDS (prikkelbare darm cyndroom) . Ik slik wel medicijnen om het dus wat "harder" te maken maar nu slik ik dus al 5 dagen niet meer en nog blijft het verstopt zitten. Sorry voor de details... Maar zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Groetjes Juutje
Hoi Juutje, Ik kan niet echt antwoord geven op jouw vraag, aangezien ik al jaren af ben van PDS. Tien jaar geleden werd bij mij ook PDS geconstateerd, maar omdat ik nogal tegen medicatie ben, behalve wanneer het echt echt nodig is, heeft de internist mij doorgestuurd naar een diƫtiste. Het heeft me een jaar of vijf gekost, maar door mijn dieet aan te passen ben ik er geheel vanaf. Ik merk er alleen wat van als ik flinke stress heb en net als jij neemt bij mij ook diarree de overhand en verlies ik kilo's in een week tijd. Obstipatie is wel een veelvoorkomende kwaal bij zwangerschap en soms al vanaf het begin, dus ik hoop voor je dat het een positief teken is
Ik heb geen PDS, maar ik had het de afgelopen cyclus ook wel een beetje. Ik ga normaal bijzonder makkelijk en nu ook niet. Ongeveer vanaf dag 4 had ik dat. Inmiddels denk ik dat er wel iets zat, maar heel snel weer afgebroken is. Ik was 2 dagen overtijd en ik had gisteren een licht streepje op de test. Nu dus toch echt ongesteld. En aan de dunne. Ik hoop voor je dat het iets betekent!
@ Babke Wow! wat lijkt me dat heerlijk als je er vanaf kan zijn! Ja idd bij mij is het ook vooral in stress situaties, maar aangezien ik er ook nog eens een angststoornis bij heb/had (nu onder controle) leverde dat voor mij extra veel stress situaties op. Ik zie dat je nu oo zwanger bent, van harte gefeliciteerd! geniet ervan @ Kai Jeetje dat is minder hopelijk mag ook jij snel (weer) 2 streepjes in handen krijgen! Ja ik heb het dus ook vanaf dag 4 (DPO) UHMM naja HAD sinds ongeveer een kwartier terug Dat komt blijkbaar door de overvloed aan uien die ik net heb gegeten en dan gaat het dus vaak mis bij mij Maar dan blijjf ik het dus nog wel vreemd vinden van die andere 7 dagen dat ik er wel last van had hopen dat het idd wat betekend voor me. Juutje
Hihi, geeft niks hoor!! Misschien is dat ook wel een voorteken van zwangerschap, een beetje in de war Wie weet kun je nu ook je PDS onder controle krijgen! Ik ben echt blij dat ik daar vanaf ben, want het had zo enorm veel invloed op mijn humeur! Ik werd er enorm prikkelbaar door. Dank je voor de felicitaties! En tot dusver nog geen problemen met het spijsverteringsstelsel