Financiele tegenvaller.. :(

Discussion in 'De lounge' started by Arian, Sep 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Wij hebben een alles-in-één pakket van Kpn.
    Bij de aankoop kon je opties kiezen wat je in het pakket wou hebben. Wij hebben toen het standaard pakket gekozen ZONDER eredivisie. Dit weten wij zeker want wij zijn allebei Anti sport.. :D Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat wij dit niet in het pakket wilden. Ik ga geen 17.50 in de maand betalen waar wij absoluut niet naar kijken.
    Tot zover.
    Nu zijn we anderhalf jaar verder en ben ik me eens gaan verdiepen in de rekening van KPN omdat in die zo hoog vond. Nu blijkt dat wij WEL geabonneerd zijn op eredivisie.. :$
    Al 17 maanden lang betalen wij 17.50 euro in de maand aan dit abonnement terwijl we beide niet van voetbal en sport houden en er nog nooit, maar dan ook nooit naar hebben gekeken!
    Dit is ongeveer al zo rond de 300 euro wat wij hieraan kwijt zijn..:x
    Ik heb het contract eens opgezocht en daar staat eredivisie idd aangevinkt..
    Terwijl wij dit niet wilden!
    Ik weet het, had het eerder moeten na checken maar je vertrouwd erop dat het goed is..:)
    We hebben contact gehad met kpn, maar zij kunnen hier niks aan doen. We moeten nu één klachten brief schrijven. Mijn schoonzus is jurist, en die zal waarschijnlijk een brief voor ons schrijven, maar ben bang dat het niets helpt..:(

Iemand nog andere tips?

2. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Das zwaar balen ja. Van dat geld had je leuke dingen kunnen doen. Snap dat dat even VET tegenvalt :(

3. Zo, dat is echt balen!!

Ik weet dat ze bij energie-bedrijven de telefoongesprekken verplicht moeten bewaren om te bewijzen dat iemand echt telefonisch heeft aangegeven klant te willen zijn. Misschien is dat ook het geval bij KPN? Ik weet dat niet zeker, maar je zou het kunnen uitzoeken.... Succes!!

4. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Vind het wel een beetje dom ;) haha. Je weet toch als je iets afsluit dat het bijvoorbeeld 30 euro is. Als je rekening dan 47,50 is weet je toch dat het niet klopt? (getallen zijn een voorbeeld)

Daar buiten is het niet netjes van die persoon van KPN dat het wel aangevinkt is, maar dat had je dus na de 1e maand al zelf kunnen ontdekken. Denk dat je er weinig mee kunt, want na zoveel maanden (zelfs ander half jaar!) denkt KPN ook. Die mensen hebben er zolang gebruik van gemaakt en proberen nu geld te krijgen. Zij weten niet dat jullie er niet naar keken.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

KPN is ook verplicht om verkoop gesprekken op te nemen en deze kun je opvragen wanneer jij echt 100% zeker weet dat je het niet hebt besteld. Tis wel knap zonde dat je er nu pas achter komt:(

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik denk dat als het in het contract staat het niet terug gedraait kan worden. ik controleer eigenlijk altijd of rekeningen kloppen en voor al in het begin van een abo. wel balen. denk het enige wat je kan doen is voortaan op je rekeningen letten. denk dat kpn ook niet gelooft dat je er pas na 17 maanden achter komt, dat is wel heel lang (zeg niet dat het niet zo is hoor maar kan best begrijpen als het een beetje ongeloofwaardig is voor kpn).

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ze zullen wel zeggen dat je het contract getekend heb.. Zo speel ik al schijnbaar een jaar met twee loten bij een loterij zonder dat ik het wist! Werd namelijk 2x apart geïncasseerd dus je ziet een bedrag van 1 lot. Had dus niet door dat de ene aan begin van de maand wordt geïncasseerd en de ander later in de maand.
    Dus weet hoe het voelt!

8. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    KPN kan wel coulant zijn, maar of je alles terugkrijgt is de vraag.

Wij hadden zoiets, maar dan met de mobiele abonnement. Klacht ingediend en je wordt erop gewezen dat je je factuur zelf dien te controleren, op je eigen verantwoordelijkheid dus. Uiteindelijk hebben ze ons 5 van de 7 maanden tegemoet gekomen. Ruim € 200,00 teruggekregen en abonnement meteen verlaagd.

Denk dus dat je een gedeelte terug zou kunnen krijgen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daarom voor ons geen kpn! Wij hadden ineens kpn werd aan ons gefactureert onder een hele rare bedrijfsnaam kwamen we ook achter na 5 maand gelukkig wel alles terug gekregen maar wat een gezeik met kpn bah.
    Succes!

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik begrijp dat het heeeel dom overkomt. Maarja, ik ben dan ook zo naïef om te denken, wat geregeld is, is geregeld. En ja, ik vond de rekening altijd vrij hoog, maar weet ik veel, zal wel kloppen, heb ik steeds gedacht.. Hoe dom..:(

En het gesprek opnemen, werkt zeker alleen bij telefonisch contact? Wij hebben dit geregeld in een winkel van Kpn zelf, dus dat zal wel niet zijn opgenomen..:(

En ik weet dat ze kunnen denken dat we dit hebben verzonnen.. Zou handig zijn als iedereen het deed, lekker je geld terug krijgen als je er genoeg van hebt.. Maar kunnen ze het niet nakijken? Zoals ze ook bij je mobiele telefoon kunne doen? kijken hoeveel mb je hebt gebruikt? En hoeveel minuten je hebt gebeld enz?

Kunnen ze dat niet bij je tv abbo doen? Dan kunnen ze zien dat we misschien 0,00001 minuut naar eredivisie hebben gekeken het afgelopen jaar.. :)

Fleur, wel fijn dat het goed afgelopen is!

Loeki, idd, al zou het de helft zijn, was ik al blij mee geweest!

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Inderdaad. Als je iets afsluit telefonisch, dan nemen ze deze gesprekken op. Pas geleden nog gehad toen we voor tv zijn overgestapt naar tele2. Het werd mij netjes vooraf gezegd, dat ze vragen ging stellen en hierop moest ik antwoorden. Dit gesprek werd opgenomen.

12. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Was het niet zo dat je het de eerste maand gratis kreeg en als je het niet wilde je het dan zelf moest doorgeven aan kpn? Dacht tenminste dat dat bij ons wel zo was. Wel balen, kan een hoop leuke dingen doen van dat geld.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kpn kan wel coulant zijn, maar 17 maanden niet door hebben dat je teveel betaald hebt? Denk niet dat je erop moet rekenen dat ze deze 17 maanden gaan vergoeden mede ook omdat het duidelijk op je contract staat.

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik denk dat je in deze niet op coulance hoeft te rekenen. Tenminste, dat had ik niet gedaan als ik een bedrijf was in dit geval. Je hebt het abonnement in de winkel afgesloten en daar waarschijnlijk ook ondertekend. Het is toch echt aan jezelf om goed te kijken wat je ondertekend. Jullie handtekening staat onder het contract, dus dat is bindend. Daarnaast geef je aan dat je iedere maand het wel verdacht vond dat het bedrag zo hoog was, dan ga je toch kijken waar dat aan ligt? Dan had je het eerder kunnen zien en dus ook eerder in kunnen grijpen, dan hadden ze het aan kunnen passen en had je deze kosten ook niet gehad. Vind dit echt wel een gevalletje eigen schuld en als ze al zo coulant zijn om je tegemoet te komen, dan mag je ze wel enorm bedanken dat ze dat doen. Maar ik zou nog maar even niet rekenen op die coulance, dit omdat de fout toch echt bij jullie zelf ligt.

15. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

Mar 9, 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Vind het wel opvallend, wij hebben dit ook gehad bij KPN, kwamen er wel bij de eerste afrekening al achter, maar wij hadden hier dus ook nee op geantwoord.... Typisch dat het nu ook weer eredivise is....

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vriendin van mij had het ook. Maar bij hun was het duidelijk gezegd. Een maand gratis en je moest het daarna opzeggende dit werd ook netjes meteen geregeld.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik altijd goed lees waarvoor ik teken en eigenlijk niet snap dat je 17 maanden niet door hebt dat er te veel wordt afgeschreven.

17. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Misschien ook wel hoor. Kan me het in in ieder geval niet herinneren..:(

18. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Nee dat verwacht ik ook niet..

19. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48

Ik verwacht ook niet dat ze alles terug betalen. En geef ook toe dat het mijn eigen fout is.. Qua rekening elke maand, controleer ik niet altijd. Gaat via automatische incasso. Ik dacht gewoon dat dat de prijs was die we elke maand moesten betalen. Gewoon voor interneren, tv en bellen. Wist ik veel dat de eredivisie hierbij zat. Wij hebben duidelijk aangegeven dit niet te willen dus ga je er ook niet vanuit dat je hiervoor betaald..

En qua fout vind ik ook wel dat het een beetje hun fout is, wij geven aan dit niet te willen en toch vinken zij dit hokje aan..

20. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    KPN stinkt :) wij hebben ook alles in 1 pakket + 2 mobiele telefoons en wij zouden rond de €75,- per maand gaan betalen voor alles! en daar gaat dan nog eens €10,- familie korting van af.. keken we op de rekening was er van de maand Juli bijna €130,-!!!!! afgeschreven, ze kunnen ons dus morgen in de winkel verwachten :x

Share This Page