Hi all, Ik heb even jullie advies nodig. Onze dochter wordt volgende week 7 en wil heel graag een tablet. Wat ons betreft prima, echter weet ik niet of ik nu voor een kindertablet moet gaan of voor een 'echte' tablet. Ze wil namelijk zelf Squla (leerspel) kunnen opstarten (dit gaat via de internet explorer) en misschien wat YouTube. Verder vind ik haar nog veel te jong voor overige blootstelling aan het internet oid. Wie heeft raad!
Wij hebben de tablet van de Aldi gekocht (Medion-tablet) voor de 7e verjaardag van onze dochter. Bevalt heel goed voor Squla en af en toe een filmpje op zoeken + een enkele app. Goede prijs - kwaliteit verhouding en wat betreft functioneren en op langere termijn heel wat fijner in vergelijking met een echte kinder-tablet.
Ik zou een goedkope "echte" tablet kopen. Kindertabletjes vind ik zonde van je geld. Op de echte kan jezelf ook is af en toe kijken.
Gewoon een goede tweedehands iPad kopen, meeste apps en super kindvriendelijk. En voor jullie ook leuk natuurlijk.
Eerst hadden we de kinderen een "echte" gegeven van 90 euro, Android, maar die doet het zo slecht: traag, loopt vast, randje gaat los, dat is gewoon rommel. Inmiddels hebben ze hun eigen iPad. Dat werkt gewoon uitstekend. Je kunt beperkingen instellen, waardoor ze met hun eigen dingetjes aan de slag kunnen. Die van mij zijn 3 en 7. Die van 3 begeleid ik erop met Nijntje enz, maar die van 7 kan inmiddels gewoon zelf, doet er niks verkeerds op en heeft er veel plezier mee. Vriendjes uit zijn klas doen dat ook thuis zo, waardoor ze op school over dezelfde spelletjes kunnen praten en met elkaar mee kunnen spelen. Ik zou dus zeggen, goedkoop is weer eens duurkoop geweest, maar misschien hadden wij pech. We hebben hier nu enkele iPads in huis en die werken allemaal feilloos en dus eentje waar de kinderen aan mogen komen.
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om mijn kind echt een eigen tablet te geven. Wij hebben zelf gewoon een iPad en daar mag onze dochter ook gewoon op. Ze is nog geen 3, maar weet feilloos hoe deze werkt Maar hij is dus gewoon van ons.
Wij hebben er juist voor gekozen onze zoon een eigen tablet te geven (5 jaar) omdat hij vaak vieze vingertjes heeft, soms over het scherm niest (dit maak ik uiteraard wel schoon) en op zijn eigen tablet ook echt zn eigen apps heeft. Ik moet er niet aan denken dat ie wat gaat klikken en per ongeluk gegevens van mij wist of dingen installeert. Plus dat we voor hij een tablet had, heel vaak niet eens op de tablet konden omdat zoonlief er perse op wilde dus het scheelt ook een hoop gepiep en gedram. Hij mag nu in het weekend en soms na school een half uurtje er op en is helemaal gelukkig met zijn eigen 'computer'.
Mijn dochter heeft van 6 heeft er 1 van Samsung. Met een geheugenkaart erin met films erop. Helemaal prima, geen spijt van
Hier een iPad, kleine man weet precies welke apps van hem zijn. Stevige hoes erom heen, folie over t scherm. Gaat prima.
Mijn dochter heeft ook haar eigen Samsung tab3 lite.. Hij loopt trouwens wel eens vast. Achteraf liever de iPad mini gedaan.. Maar verder heerlijk dat ze haar eigen heeft.
onze dochter heeft er 1 gekregen op dr 7e verjaardag. met kidsplace erop. daar de apps eerst ingedaag en daar kom je niet uit zonder pincode. ze is nu 8,5 en inmiddels mag ze ook zo op you tube op dr tablet. ik vertrouw dr wel daarin. als er staat kopen roept ze me wat ze moet doen. dus nog nooit per ongeluk wat besteld hihihi
mijn zoon heeft laptop, voor hij 4 werd heb ik hem mijn oude laptop gegeven. met internet en Skype, you tube. hij kan zelf googlen en wanneer er iets raars op staat sluit hij dat window. hij heeft tot nu toe nooit iemand gebeld via Skype(hele korte lijst met oma enzo) hij kan inderdaad ook op een gelijkwaardige website als squla. kijkt teken films en dvd's(niet echt zo lang) en red fish zit hij ook vaak. dus niets aan de hand met internet tot nu toe. hij kijkt echt geen rare dingen en de reclames overslaan doet hij ook meteen. en tekent hij bij paint. maakt soms filmpjes met effecten van zichzelf. ik zou dus een echte kopen als dat 'met internet' betekent. je kunt altijd kijken wat je kindje gedaan heeft achter de computer. dus leren wat de bedoeling is en je legt verder uit wat helemaal niet de bedoeling is als ze ermee aan de slag is. niet vooraf zeggen wat niet mag(ja, slaan gooien etc niet, dat weer wel) want dan willen ze meteen kijken wat dat is(ben ik bang)
straks krijgt hij een digitale camere(kinder ding)met een usb kabel. hij kan zijn foto's er op zetten. kleurplaten uit printen etc. ik hoef dan onze computers niet te bewaken. ieder zijn eigen ding.
Koop GEEN kruidvat tablet als je voor een gewone gaat. Onze dochter heeft deze gekregen in een half jaar scherm al kapot en hij was zo traag vreselijk! Echt een miskoop. Ik zelf zou gaan voor een goed merk en geen kinder tablet internet kan je ibstellenndat ze er niet op kan.