Hoe spreek jij je schoonouders aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik ben weleens benieuwd hoe jullie je schoonouders aanspreken, of je man zijn schoonouders. Daar ben ik benieuwd naar omdat mijn ouders al 10 jaar gescheiden zijn en mijn vader komt nog steeds bij zijn ex schoonouders, hij heeft ze altijd aangesproken met pap en mam en doet dit nu nog steeds. Mede omdat mijn oma hem vroeger onderdak heeft gegeven toen zijn eigen moeder hem op straat heeft gezet.
    Ik spreek mijn schoonouders gewoon aan met de voornaam. Maar de opa en oma van mijn vriend noem ik gewoon opa en oma omdat ik dat respectvoller vind.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Met de voornaam! Ik heb al vrij snel duidelijk gemaakt dat ik al een papa en mama heb, en verder niemand zo aan ga spreken. Stonden ze met de volle 100% achter gelukkig :D
    Z'n oma's (opa's zijn er allebei niet meer) spreek ik aan met oma. Ik vind mevrouw te statisch, en de voornaam niet respectvol.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    s ouders gewoon bij voornaam. De overgrootouders noem ik wel opa en oma

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn vriend spreekt zijn ouders met u aan en ik met je (staan ze zelf ook achter hoor. Vind u zeggen nogal afstandelijk.).

Verder noem ik ze pap en mam of spreek ze bij de voornaam aan.

5. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik noem me schoonmoeder : ma, me schoonvader noem ik bij zijn voor naam maar dat komt omdat het de stiefvader van me vriend is (me vriend noemt hem ook bij zijn voor naam.

Me vriend noemt mijn ouders ook ma en pa.

Opa's en oma's hebben me vriend en ik niet meer dus daar hebben we ook niet over na hoeven denken

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij hun naam,.hoe aardig ik ze ook vind, pap en mam hou ik voor.mn eigen ouders.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn zegt mutti, is voor de grap zo een keer gekomen en zeggen we nog steeds.

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Bij de voornaam, al heb ik mij wel eens versproken, ik heb al een vader en moeder.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik spreek mijn schoonouders bij de voornaam aan en mijn vriend mijn ouders idem. Soms zeg ik wel eens schoonmoeke en schoonpa, maar dat is heeeel soms ;)

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Voornaam doet mijn man ook.

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Altijd bij de voornaam.
    Mijn man en mijn moeder waren collega's, zo heb ik mijn man leren kennen, dus zou beetje vreemd zijn als hij haar dan anders zou noemen haha :)
    Hij was ook nog eens mijn moeders 'baas', was een vreemde situatie even :)

12. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

We zijn uit elkaar, maar heb ze altijd bij hun voornaam genoemd.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

bij de voornaam

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij de voornaam. Mijn man z'n oma noem ik wel oma. Maar dat komt wellicht ook omdat ik zelf geen opa's of oma's gehad heb.

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Schoonouders bij de voornaam. Dit geldt ook voor zijn tantes, ooms.

Maar zijn opa noem ik ook opa. Hij die van mij ook :D.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij hun voornaam, als onze kinderen, dus hun kleinkinderen erbij zijn, opa en oma.

Grootouders zijn er niet meer.

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    bij hun naam, ze willen liever dat ik pap en mam zeg, maar dat gaat tegen mijn gevoel in. ik merk dat het wel lastig ligt, maar ik heb al een pap en mam ;)

18. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Bij de voornaam en mans oma gewoon oma. Andersom is dat ook zo. Als de kinderen erbij zijn dan is het opa voornaam en oma voornaam.

19. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik probeer het na 6 jaar nog steeds te vermijden. Ik vind pa en ma zo raar staan, omdat het mijn ouders niet zijn. Maar ze zijn niet hip genoeg om ze bij hun voornaam te noemen. Dat zouden ze echt raar vinden volgens mij. Mijn schoonmoeder zegt weleens: je vader... Dan denk ik eerst aan mn eigen vader, maar dan bedoelt ze natuurlijk mn schoonvader haha. Nu kan ik ze gelukkig weleens opa en oma noemen.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Voornaam. Maar als kids erbij zijn met oma/opa, omdat de oudste vrij snel ook de voornamen ging noemen :p

Grootouders als opa en oma.

Deel Deze Pagina