Ik gebruik altijd snelkookrijst, maar die wordt zo snel zacht. Voor een gerecht zoek ik rijst die na de kooktijd nog stevig is en het liefst grotere korrels dan snelkookrijst. Er zijn zoveel soorten rijst, maar welke kan ik nu het best kopen?
Zilvervliesrijst blijft altijd erg "stevig" vind ik, maar is ook vrij droog (moet je maar net van houden).
klopt is de redden dat wij snelkookrijst echt niet lekker vinden. Ik gebruik pandan rijst en in de nasi basmati.
Wij eten bijna altijd zilvervliesrijst. Lekker stevig. Alleen bij een curry gebruik ik pandan. Kleeft goed.
Ik ben geen fan van zilvervliesrijst. Mijn moeder kookt weleens voor ons en dan gebruikt ze zilvervliesrijst. Het lijkt soms net of het nog gekookt moet worden maar misschien is dit dan juist wat jij zoekt.
Zilvervliesrijst Deze is echt super lekker; zilvervliespandanrijst. Totaal niet droog of ongaar qua smaak.
Lassie is een merk. Smaakt echt exact hetzelfde als andere merken, als je hetzelfde soort rijst pakt.
Ik heb basmati rijst gekocht, pandan was op. Maar het is niet precies wat ik zoek, en ik vind het vies ruiken tijdens het koken. Wel goed te eten trouwens.
Parboiled rijst blijft ook mooi stevig, die gebruik ik altijd als ik er naderhand nog een gerecht mee moet maken. Verder eten wij net zo lief basmati, pandan, zilvervlies, alleen snelkookrijst komt er hier niet in
Zilvervliesrijst is gezonde, heeft een langere kooktijd en blijft altijd stevig. Ik ben ook grote fan van basmati rijst. Luchtig en lekkere lange korrel.