ma de middag is voor mijn gevoel tussen 15-18. Middag vind ik dan weer vaag. Vroeg in de middag is voor mij tussen 12 en 3 dus na de middag tussen 15-18
Ik gebruik eigenlijk alleen begin en einde van de middag. Als iemand dus tegen mij zou zeggen dat hij na de middag komt, zou ik het toch even vragen hoe laat dat dan is ongeveer.
Als mijn man dit gebruikt weet ik dat hij het ook echt letterlijk bedoeld dat na de middag. Dus rond 15-17u. Maar ik vind het zelf ook vaag hoor.
Hier in de omgeving is na de middag gewoon s middags. Dus na twaalf uur. Kan dus de hele middag zijn. Hoewel meestal de eerste uren na twaalf uur bedoeld worden volgens mij.
Ik zeg dat ook altijd nooit bij nagedacht dat het zo een onlogisch iets is. Ik bedoel er in elk geval mee tussen 13:00 en 14:00 uur
Ikzelf denk na het middaguur. Middag begint om 12 dus ergens daarna. Maar man denkt NA de middag en dat is dan na 17/18. Wij zouden dus gewoon van 12 tot 18 zitten wachten
Ik heb ná de middag, na 17 uur gestemd. Want ik vind de middag tussen 12 en 18, dus als je dan om 14 uur wilt komen moet je in de middag zeggen en na de middag is dan als de middag klaar is, dus eigenlijk in de avond. Maar dan zou ik denken dat je niet avond wil benoemen omdat dat klinkt alsof je na 21 uur bedoeld ofzo, aangezien avond zo laat nog klinkt. Maar inderdaad naar een wat preciezere tijd vragen zou een betere optie zijn, want ik zou het sowieso een te vage tijd vinden.
Ik heb voor de laatste optie gekozen. Ik heb er niets aan/ hou er niet van als dat soort uitspraken gedaan worden...... ik wil echt een tijd of een tijd bij benadering horen, gelukkig weet me omgeving dat en houden ze daar rekening mee
Na de middag is feitelijk ná 12 uur, dus ik heb gestemd tussen 12-18 uur anders zou je weer avond zeggen. Ik ken ook mensen die zeggen dat ze 'na de middag' ergens komen binnen vallen en dan wist ik dus idd tussen 12-18 uur. 😄😊
Ik zou tussen 12-14 zeggen. Hier een keer een misverstand met 'kom maar in de voormiddag'. Dat interpreteer ik al 'voor in de middag', dus ook zo na 12u. Maar zij bedoelde echt vóór de middag, dus tussen rond 11u ofzo.