Hier betekent na de middag, na de lunch en andere karweitjes. Het is dan gebruikelijk dat je ergerns rond 15u komt, want dan is het 'koffietijd'. Niet dat wij hier zo precies aan houden, maar zo was het vroeger zeg maar.
Optie 1 en 2 zijn veel gebruikt, dus het is zeker een vage omschrijving. Ik denk tussen 12:00 en 14:00 Had je al gevraagd wat ze bedoelen?
Voor mij is dat tussen 14 en 16u. 12u is middag, sommige mensen eten smiddags warm dus neer hun klaar zijn en alles opgeruimd hebben kan het 14u zijn. 17u vind ik het begin van de avond
Voor mij zit er een verschil in de twee versies: Kim komt na de middag ... Dan komt ze na de lunch Of Kim komt in de namiddag... Dan komt ze rond 17.00 uur.
Na de middag wordt hier niet gebruikt..meestal is het in de na middag (vanaf 16.00-17.00) Vooravond Tussen de middag (12.00 tot 15/16.00)
Haha nog een Westlander. Hier dus hetzelfde. Nu moet ik zeggen dat ik deze termen nooit gebruik. Als ik afspraken maak noem ik gewoon een tijdstip. Minder verwarring.
Ik heb geen idee. Vind 'na de koffie' al moeilijk genoeg (hoe weet ik nou wanneer iemand koffie drinkt?!)
Hier ook zo inderdaad (zelfde regio ). Het wordt hier ook vrij veel gebruikt en iedereen bedoeld hetzelfde.
Hier in Regio Groningen, na de middag is zo rond 14.00 uur. In de namiddag is rond 16.00 uur. Tussen de middag is rond lunchtijd dus tussen 12-13.00 uur. Mijn schoonouders komen als ze na de middag willen komen meestal tegen 3-4 uur aan. Die komen uit de stad Groningen.
Ik zou zeggen een uur of 5. Speelvriendjes gaan naar huis, werk is rond die tijd afgelopen, je gaat je voorbereiden om eten te koken. De 'vrije' middag is dan naar mijn idee dus afgelopen. Omdat ik vijf uur absoluut nog geen avond noem, is voor mij de periode 17-18 na de middag.
Hier in Zeeland noemen we ' na de middag' idd na het middageten. ( dus tussen 12-14, meestal rond 13.00 uur ) 'Achtermiddag' is bij ons rond een uur of 16-17. En komt men 's middags dan is dit tussen 14-15 uur.
Haha, heerlijk zoveel interpretaties! Ik gebruik (en wens van anderen) daarom graag wat exactere tijden. Tja... Ik ken dit: Ochtend: 06.00-12.00 Middag: 12.00-18.00 Avond: 18.00-24.00 Nacht: 0.00-06.00 En na de middag is bij mij: als de middag is afgelopen. Het is er tenslotte NA. Dus: tussen 18.00 en 24.00. Ik snap dat dat niet bedoeld wordt door schoonmoeder TS. Maar goed, strikt genomen is NA de middag toch na 18.00
Ik heb gestemd "In de namiddag (15-17 uur)" maar dat komt vooral omdat onze middelste nog slaapt 's middags en ik dus zelf nooit 12-14 zou bedoelen... Maar vaag is het zeker..
Hier gebruiken we net na de middag, dat betekend zo rond 12-13. Of in de namiddag, dan is het zo rond 16-18 uur. Lekker verwarrend