Hey Meiden, Weet iemand een makkelijk recept voor Marcepein ? ik heb al op internet zitten en kan ook wel het een en ander vinden qua benodigheden maar kan vrij weinig vinden over de bereiding. Bij de ene staat dat je het minimaal 24 uur moet laten rusten en bij de andere staat dat je het alleen hoeft te kneden... ... Ik heb het trouwens niet over marsepijn die je zeg maar met sinterklaas krijgt ofzo maar echt de marsepijn die je over een taart kunt doen om de taart te bedekken zeg maar ... Hoop dat jullie kunnen helpen Thanx alvast
Daar heb ik een poos geleden ook naar gezocht en ik heb t wel gevonden maar ik weet niet meer waar....misschien op taartenforum (zie eerdere berichtjes van mij over verjaardagstaart maken) Maar tis echt ongelooflijk veel werk; ik wilde dat nl ook doen...en toen ik t las d8 ik laat maar zitten want een taart is ook al veel werk.... Ik heb topen bij de notenboer ongekleurde marsepein gekocht en bij de taartenwinkel kleurstof...scheelt heel veel werk en wordt ook echt mooi van kleur hoor...! Misschien dat een ideetje voor je... En als je dat niet hebt bij jullie in de buurt heb ik nog 500 gram marsepein liggen voor je
Ja zoiets las ik ook al op i-net dat het zoveel werk was, maar het stomme is dat je op de ene site leest dat het heeeeeel gemakkelijk kan en op de andere staat dan dat je er minimaal 24 uur mee bezig bent... Volgens mij hebben wij hier wel een taartenwinkel in de buurt zitten, ik ga eerst wel eens daar langs en als ik niets kan vinden dan laat ik het je wel ff weten, iig bedankt voor de tip ...
van 24 uur weet ik niet maar als je echt marsepein wilt maken zoals bij de banketbakker weet ik wel dat je aardig wat spullen nodig hebt.... succes! ik hoor t wel! ps; wat voor taart ga je maken ben nu wel beneiuwd! (heb in album staan die ik gemaakt had voor mijn zoontjes verjaardag van fondant en marsepein)
Ik wil een verjaardags taart gaan maken voor mijn vader die word 50 Ik had in je album gekeken maar je album is leeg staat er ...
he meiden zelf marsepein of fondant maken is inderdaad veel werk en uiteindelijk niets goedkoper als dat je het koopt.. Recept marsepein voor als je het toch zelf wilt doen. http://www.deleukstetaarten.nl/?Recepte ... :Marsepein www.deleukstetaarten.nl voor tips en ook de webshop heeft snelle goede levering. p.s. daar heet ik kimi als je zoekt kun je mijn taarten ook vinden hihi. mocht je intresse hebben
@ nikki inderdaad die site is geweldig, het forum is ook eg leuk. Heb je al eens op auteur wendy gezocht..gewoon een genot omnaar te kijken en bijna niet voortestellen dat alles eetbaar is. ze geeft ook workshops en kan zoooooo goed boetseren.. Ik zal wel even kijken of ik een link kan vinden http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=30976 1 van haar taarten