Het is weer herfst! En ik heb zin in soep, mmmm Maar ik maak soep eigenlijk heel graag zelf, dus als mensen lekker recepten hebben, dan hoor ik ze graag! Zo ben ik onder andere al heel lang op zoek naar een leuk pompoensoep recept.
Die heb ik wel voor je! Ben gek op pompoensoep. Maak altijd liters tegelijk en vries het in Heel simpel: 2 grote flespompoenen 2 uien 2 tuinkruidenbouillon blokjes Chili poeder Peper Snij de ui en fruit deze in flink olijfolie in een soeppan. Snij de pompoen met schil en al in stukken en voeg deze bij de ui. Voeg de bouillonblokjes toe en 3 liter water. Deksel erop en laten koken/sudderen tot de pompoen zacht is. Met een staafmixer de pompoen pureren en daarna met een fijne zeef de schil eruit zeven. Zo behoud je de vitamines uit de schil maar hou je een mooie gladde soep over. Voor de pit naar smaak chili poeder en peper toevoegen. Lekker ciabatta met gezouten roomboter erbij, kleine salade en je hebt een super maaltijd !
Broccolisoep!! Heerlijk!! Met rauwe ham of zalm. Heb hier mijn familie al behoorlijk mee verbaasd! Of verse tomatensoep. Uitje fruiten, knoflook erbij. 750 gram tomaten in partjes. 15 minuten 'bakken'. 500 ml water (of een liter, weet het niet meer), rundvleesbouillonblokje erbij. En klaar soepje. Scheutje kookroom bij de soep in je bord met verse basilicum... Heerlijk!!
Ik heb toevallig vanavond ook zelf soep gemaakt: indische pindasoep om precies te zijn. Als je het recept leest denk je jakkes, moet ik dat opeten , maar het smaakt echt heerlijk vind ik zelf. Het heeft dan wel niks met pompoenen te maken , maar mocht je toch interesse in het recept hebben, dan hoor ik het wel
Pompoensoep maak ik regelmatig Meestal met gewone pompoenen je kan ook alles halveren natuurlijk, maar ik heb een groot gezin 2 pompoenen tuinkruidenbouillon of groentebouillon 3 teentjes knoflook olijfolie 2 uien zout peper halve kilo zoete aardappels beetje kaneel marsala En dan bij het serveren maak je nog een mengseltje van blauwe kaas en karnemelk of als je niet van blauwe kaas houdt creme fraiche en verse peterselie Hak de pompoen in blokjes, snipper de uien, snij de aardappels in blokjes. Kneus de knoflook onder je koksmes (wel ff het droge velletje eraf) en fruit deze in de olie in je soeppan. Na 2 minuten fruit je de uitjes mee. Als deze glazig zijn doe je de blokken pompoen in de pan en bak je deze ook in de pan. Wel even steeds roeren Het meebakken haalt meer smaak naar boven. Je zou het ook even in de oven kunnen doen voor hetzelfde effect. Als de stukken pompoen licht gebakken zijn doe je 2 liter bouillon in de pan. en voeg de aardappels toe. Dan laat je het een poosje koken tot de aardappels en pompoen goed zacht zijn. Dan maak je alles fijn met de staafmixer. Breng het zover op smaak met zout, peper en kaneel. Voor serveren voeg je de marsala toe. Tijdens het serveren kan je een scheutje van het mengsel van blauwe kaas en karnemelk toevoegen. Of een lepel creme fraiche en strooi wat verse peterselie erover.
maak hier vaak antilliaanse kippensoep, maak ik de buurt heel blij mee . Je moet ervan houden om de botten in de soep te houden..
Linzen&groentensoep>>> 1 kipfilet koken in een ruime hoeveelheid water 1 grote ui fijnhakken en bakken (in grote soeppan) in 2 el olijfolie 2 tomaten, in kleine stukken gehakt, erbij 1 grote el tomatenpuree erbij 1 glas oranje linzen erbij peper, gemalen rode peper en zout kookwater (waarin je kipfilet heb gekookt) erbij koken totdat de linzen uiteenvallen 2 grote aardappels plus 2 wortels, in grote stukken gehakt, erbij wanneer de aardappels en wortels gaar zijn, doe je een paar broccolitakjes erbij en eventueel doperwten dit pureren met een staafmixer als laatste doe je de kipfilet, in fijne stukjes gesneden, erbij en kook je het nog eventjes op laag vuur
Jjjaaaa de pinda soep. Ooo deel dat recept met ons! Jaren geleden een paar keer gegeten en vind hem super lekker. Nooit maar aan gedacht en nu lees ik het hier. You make my day ( night in dit geval gezien het tijdstip Haha)
Ik heb recepten voor pompoen, broccoli en Bloemkool soep. Zit Nu op tel dus zal later kijken of ik ze kan plaatsen...
Courgettesoep 2 liter groente bouillon maken 1 kg courgettes in blokjes snijden 1 versnipperde ui 1 prei in ringen gesneden voor 4 personen aardappels in blokjes erbij peper en paprikapoeder koken tot alles zacht is en dan pureren. Zelf gemaakte croutons erdoor en smullen maar
Deze is zó lekker! Recepten soep - Soep recept voor - Betsy's Chinese tomatensoep Ingrediënten <ul class="tabel">1 liter water 1 liter tomatensap Vlees: of 2 kippenpoten of 2 kipfilets of 300 gr. gehakt in balletjes 2 kippenbouillonblokjes 1 ui 2 tenen knoflook 6 el suiker 4 el ketjap (manis) 2 el azijn 1 borrellepeltje sambal 1 borrellepeltje djahe (gemberpoeder) 1 borrellepeltje sereh (citroengras) 2 el maïzena Handje vol mihoen </ul> Bereiding: <ul class="tabel">Als je van de originele Chinese tomatensoep houdt, is dit recept is echt de moeite waard Breng 1 liter water met het vlees, bouillonblokjes, ui, en knoflook aan de kook en laat dit dan 1 tot 2 uur pruttelen (tot vlees gaar is) Haal alle ingrediënten uit de bouillon Voeg 1 liter tomatensap toe en breng aan de kook Zet het vlees gesneden in een apart schaaltje Maak in een ander schaaltje een prutje van: suiker, ketjap, azijn, sambal, dajahe en sereh Roer dit prutje en voeg dit aan de tomatenbouillon toe Roer de maizena door een kopje koud water, roer dit tot een gladde massa en voeg dit aan de soep toe (binden) Voeg de mihoen toe Laat alles 20 minuten zachtjes doorkoken Vlees toevoegen 2e dag nog lekkerder </ul>
Harira is ook erg lekker, dat is een Marokkaanse gebonden maaltijdsoep (kan ook vegetarisch) met o.a kikkererwten en linzen, tomaat, diverse kruiden en vermicelli.
ik ben ook dol op soep.. Tip is de soepbijbel. echt een geweldig boek als je van verschillende soepen houdt. Beetje saai, maar in de winter is mosterdsoep toch wel mijn favo!
Komt ie dan het is voor 2 personen 1 ui 1 knoflookteentje 2 aardappelen 1 el zonnebloem olie 250 g gesneden prei 0,5 l groentebouillon 5 el pindakaas 1 tl ketjap manis 1 a 2 tl sambal oelek Zout, peper Snipper de gepelde ui en knoflook. Snijd de geschilde en gewassen aardappelen in blokjes van ca 1 cm. Verhit de olie in de pan en bak de ui en knoflook ca 1 minuut. Voeg de prei toe en bak die ca 2 minuten mee. Schenk de bouillon in de pan en voeg de aardappelblokjes toe. Breng het geheel aan de kook en laat de soep zachtjes 10 minuten koken tot de aardappels gaar zijn. Roer de pindakaas en de ketjap door de soep en breng hem op smaak met sambal, zout en peper. Eet smakelijk