Courgettesoep 1,5liter groentenbouillon 2 courgettes, in blokjes gesneden 1 gesnippert uitje 2 teentjes knoflook fijngesnippert zout, peper naar smaak spekblokjes Uitje en knoflook aanfruiten courgette in blokjes even erbij bakken, zout en peper erbij naar smaak bouillon erbij en zo'n 10 minuutjes laten pruttelen met de staafmixer fijn maken. spekjes uitbakken en aan de soep toevoegen Smakelijk
Ik heb laatst heerlijke knoflooksoep gegeten! Toen ik de naam las dacht ik jakkes! Maar was echt superlekker! Kent iemand een recept hiervan?
Of een gewone simpele gevulde groenten soep met lekker veel vermicelli Jum Jum! Uiensoep vind ik ook wel erg lekker. Bospaddestoelen soep trouwens ook. Manlief is niet zo dol op soep dus meestal eet ik het alleen.
pompoensoep met shoarma Ingrediënten 500 gram pompoen 450 gram aardappelen 1 stuk ui 2 stuks moesappels 25 gram boter 2,5 el olijfolie 1,5 el kerriepoeder 1 liter rundvleesbouillon 400 gram shoarma Bereiden pel en snipper de ui. maak de pompoen schoon en snijd hem in blokjes. schil de aardappelen en snij ze in blokjes. schil de moesappels en snij ze in kleine blokjes. verhit de boter met een halve lepel olijfolie in de soeppan en fruit de ui al omscheppend op een halfhoog vuur in circa 3 minuten glazig. Voeg de pompoen, aadappelblokjes, moesappels en kerriepoeder toe en bak alles omscheppend mee. Voeg de bouillon toe en breng alles aan de kook. Kook het geheel gaar in 20 min. Bak het shoarmavless al omscheppend gaar. Pureer de soep met staafmixer en voeg de shoarma toe. variatietip: snij een granny smith in dunne partjes. bak de partjes in de olijfolie aan beiden kanten bruin. serveer de soep met de appelpartjes en een eetlepel sesamzaadjes.
Bloemkoolsoep met balletjes Ingrediënten 2 el olijfolie 1 prei, in ringen 1 liter kippenbouillon (van tablet) 1 kleine bloemkool, in roosjes 6 Catalaanse braadworsten (schaal 290 g) 2 volkoren beschuiten, verkruimeld 4 el peterselie, fijngesneden 1 bekertje slagroom (125 ml) Materialen staafmixer of keukenmachine Bereiden Verhit de olie in een grote soeppan en fruit de prei 5 min. Voeg de kippenbouillon en de bloemkool toe en breng aan de kook. Kook 15 min. op laag vuur tot de bloemkool gaar is. Haal het vel van de worst en kneed het worstvlees met het beschuitkruim en 2 el peterselie tot een soepel geheel. Maak er daarna soepballetjes van. Voeg de slagroom toe en pureer de soep in de keukenmachine of met de staafmixer. Breng op smaak met peper en zout. Roer de balletjes door de soep en laat nog 3 min. zachtjes doorkoken. Garneer met de rest van de peterselie
broccolisoep Ingrediënten · 700 g broccoli · 1 ui · 1 teentje knoflook · 2 eetlepels zonnebloemolie · 600 ml vleesbouillon (van 2 tabletten) · 150 ml kookroom (flesje a 250 ml) Materialen · staafmixer 1. Bereiden Broccoli schoonmaken en in roosjes verdelen, stronken in stukjes snijden. Ui en knoflook pellen en snipperen. In soeppan olie verhitten en ui en knoflook 2 min. zacht fruiten. Broccoli, 600 ml water en bouillonblokjes toevoegen en aan de kook brengen. Soep 8 min. koken. Soep pureren, room toevoegen en goed verwarmen. Soep met zout en peper op smaak brengen en over 4 borden of kommen verdelen. Met een gekookt eitje en wat ham serveren
Nog een recept voor courgettesoep: 4 courgettes 3 flinke aardappelen 375 gram brie Peper & zout 3 liter bouillon Courgettes en aardappelen schillen en in blokjes snijden; minimaal 10 minuten koken in bouillon (snotgaar). Dan met staafmixer pureren; Brie toevoegen en meepureren; Eventueel peper en zout naar smaak toevoegen. Ook is het lekker om een deel van de brie in kleine stukjes toe te voegen dus niet te pureren.
Jaaa de soepenbijbel! Hier in de winter ook wel favoriet om een lekker soepje uit te maken! Enne voor demaco: er staat ook knoflooksoep in volgens mij!!
Tomatensoep Ingrediënten: · 1 kg tomaten · 3 eetlepels olie · 2 blaadjes laurier · 2 uien, fijngesneden · 1 blikje tomatenpuree (70 g) · 1 bouillontablet · Een paar wortels, in kleine blokjes · 1 middelgrote aardappel, in dobbelsteentjes Bereidingswijze: Verhit 1 eetlepel olie in een braadpan. Bak hierin de wortel, laurierblaadjes en de ui, tot de ui glazig ziet. Roer de tomatenpuree erdoor en bak het geheel nog 2 minuten op middelhoog vuur. Snijd de tomaten in vieren en schep ze met de aardappel en de bouillontablet in de pan. Voeg 1 liter water toe en breng het geheel aan de kook. Laat 10-15 minuten zacht doorkoken. Pureer de tomatensoep met een staafmixer en zeef 'm. Voeg desgewenst wat kokend water toe om de soep te verdunnen. Breng de soep op smaak met zout en (versgemalen) peper. Courgettesoep Ingrediënten: 2 courgettes 2 tl mosterd (Dijon) 2 teentjes knoflook 1 liter rundvleesbouillon 100 g uien (2 kleintjes) boter of olie Bereidingswijze: Snipper de ui en knoflook. Was de courgette en verwijder stukken schil die beschadigd zijn. Snijd de courgette doormidden en verwijder de zaadjes. Met een theelepel kun je ze er zo uit schrapen. Snijd de courgette in plakjes van ongeveer een halve centimer dik. Fruit de ui en knoflook tot de ui glazig is. Voeg de plakjes courgette toe en bak mee tot ook deze zacht begint te worden. Voeg nu de mosterd toe en bak deze even mee. Het zuur van de mosterd verdampt door het bakken. Giet de warme bouillon bij de courgette, breng aan de kook en laat een paar minuten zachtjes koken. Pureer de soep nu met een staafmixer of blender. Breng op smaak met zout (zie opmerkingen) en peper. Champignonsoep Ingrediënten 250 g champignons (1 bakje) 1 tl tijm 750 ml bouillon teentje knoflook 1 sjalotje 30 g boter 30 g bloem Bereiding Maak de champignons goed schoon met een borsteltje of stuk keukenpapier (niet met water!) Snijd de champignons in kleine stukjes. Snipper het sjalotje en de knoflook. Bak de champignons op hoog vuur in de boter tot ze bruin kleuren. Zet het vuur wat lager en voeg de sjalot en knoflook toe. Bak tot de ui glazig is. Strooi nu de bloem over het mengsel en bak nog twee tot drie minuten. Door het bakken van de bloem in boter maak je een roux. Dit maakt je soep dikker. Je moet opletten dat er tijdens het bakken genoeg vet aanwezig is anders brandt de bloem aan. Als de bloem er erg droog uit ziet voeg dan nog wat boter toe. Schep nu beetje bij beetje de bouillon bij het champignon-mengsel en blijf roeren. Je voorkomt zo klontjes. Wanneer de dikte op die van soep begint te lijken kun je de bouillon sneller toevoegen. Laat de soep nog tien minuten zachtjes koken en roer hem af en toe door. Pureer de soep met een staafmixer of blender en garneer met lobbig geklopte slagroom en verse peterselie of bieslook.
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen, maar past wel goed bij het weer: Oud-hollandse Erwtensoep (of snert zoals wij het noemen) volgens grootmoeders recept. Ingrediënten voor 5 liter: 1 verse worst 1 hamschijf +/- 250gr. rookspekjes 1 rookworst 750 gr. spliterwten erwtensoepgroenten (diepvries) 1 kleine prei 1 grote aardappel 1 bouillon blokje zout, peper, kruidnagelpoeder 2 laurierblaadjes Bereiding: - Het vlees met een bouillonblokje gaar koken in 3,5 tot 4 liter water. Het vlees uit de bouillon halen, spliterwten toevoegen en in +/- 1 uur gaar koken. - Aardappel in kleine blokjes snijden, prij in ringen snijden, en samen met de erwtensoepgroentes en rookspekjes toevoegen. Laurierbladen toevoegen, en naar smaak zout, peper en kruidnagel. Dit goed doorroeren, aan de kook brengen en onder af en toe doorroeren 3 kwartier laten koken. - Ondertussen de verse worst en rookworst in plakjes snijden en de hamschijf in stukjes. Dit na het 3 kwartier koken toevoegen, alles even goed doorwarmen.
Yo Dit is echt mijn favoriet...zo lekker!! ( ik doe er alleen geen knoflook door heen + ui ) en er staan op deze site zo veel meer lekker soepen..een echte aanrader! TurkseKok.nl | Yemek Tarifleri | Turkse Recepten met foto uitleg
Tomatensoep van 24 kitchen. Heerlijk vind ik die! Gisteren nog een hele grote pan gemaakt... Recept Tomatensoep Met Soepballetjes | Smulweb.nl
Ah thanks, die ontbrak hier nog in mijn soepenrecepten. Zelf ga ik toevallig vanmiddag een paar pompoenen kopen. Beetje jammer alleen dat die dingen zo moeilijk door te hakken zijn. Hoe doen jullie dat altijd? Ook met grof geweld?
Super bedankt voor de recepten, ik hou ook van soep (al ben ik wel d eenige hier in huis...) Welke soepen laten zich goed invriezen zodat ik porties voor mezelf kan maken?