Iemand meenemen bij het draaien van kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MC lover, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo dames,

Mijn kindje is nogal beweeglijk heeft lang in stuit gelegen, is twee weken geleden gedraaid naar hoofdligging, maar blijkt nu dwars te liggen (letterlijk en figuurlijk ;)). Nou heb ik morgen aan afspraak voor een versie (draaien) en mijn vriend kan helaas niet mee ivm zijn werk. Wat zijn jullie ervaringen, moet ik iemand (mijn moeder of een vriendin) meenemen en zo ja waarom?

Liefs MClover

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Heb zelf nog nooit een draaipoging laten doen maar ik zou zeker iemand meenemen, het schijnt best wel gevoelig te kunnen zijn en de mogelijkheid bestaat toch dat het hierna begint.... Succes!

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik lag op de kamer met iemand die een draai poging kreeg...en als ik die zo zag zou ik zeggen neem iemand mee en ga niet zelf autorijden en doen....

Niet om je bang te maken, iedereen heeft een andere pijngrens en zij had al last van drie keer bloeddruk opmeten, maar toch.....ze kwam niet erg vrolijk de kamer uit zeg maar.

4. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik zou wel iemand meenemen.
    Heb zelf ook een draaipoging gehad (die overigens niet gelukt is).
    Is inderdaad wel pijnlijk, maar wat ik erger vond is het infuus met een goedje wat je ingespoten krijgt. Dit is om er voor te zorgen dat je geen harde buiken krijgen, het ontspant je baarmoeder als het ware. Ze vertellen er wel bij dat je er hartkloppingen van kunt krijgen, maar ik ging me er heel erg akelig door voelen. Net of ik flauw ging vallen. Ik heb toen even zuurstof gekregen, de verpleegkundigen die er bij waren schrokken ook wel. Blijkbaar komt dit niet vaak voor, maar toch...

Ik wil je niet bang maken, maar zou gewoon niet alleen gaan.
    Een vriendin van mij heeft overigens ook een draaipoging gehad en zij had nergens last van.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb zelf nog nooit een draaipoging gehad maar wel van een vriendin gehoord dat het niet zo'n pretje is.
    zou dus wel iemand meenemen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In een klein aantal van de gevallen kan er tijdens de draaipoging iets misgaan en moet er een spoedkeizersnede meemaken. Nogmaals: de kans is klein. Ik wil je ook zeker niet bang maken, maar een nichtje van mij heeft dit meegemaakt. Zij was ook van plan zonder haar vriend te gaan, maar dit werd haar echt afgeraden. Je snapt wel dat ze achteraf heel erg blij was dat haar vriend er toch bij was! Ik zou dus toch proberen om iemand mee te nemen. Liefst je vriend zelf. Hebben ze daar op zijn werk geen begrip voor?

7. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het nooit meegemaakt. Maar ik zou zeker iemand meenemen! Je weet maar nooit.

8. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het zkh ook even gebeld en zij zeiden inderdaad ook dat het beter is om iemand mee te nemen al is het maar om weer terug naar huis te rijden. Gelukkig heeft mijn vriend kunnen regelen dat hij toch mee kan! Vind ikzelf toch ook een veel prettiger gevoel! Nou duimen dat de draaipoging gaat lukken en kleintje daarna ook goed blijft liggen.

9. Enya

Enya Lid

28 feb 2008
    74
    0
    0
    Heerhugowaard
    heel veel suc6 morgen en goed dat je vriend mee kan!

heb zelf een draai poging ondergaan en het was vooral pijnlijk....en helaas zonder suc6!

Groetjes

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Succes!
    Hoop voor je dat het lukt. Ik "mag" met een paar dagen ook voor een versie.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe is het gegaan vandaag?

12. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Vanmiddag in het zkh geweest, eerst echo laten maken en wat bleek: Ukkie was al vanzichzelf in de goede richting gedraaid, jippie. Dus ik kon gelijk weer naar huis toe. De gyn moest er even de verpleegster bij roepen want ze hadden vandaag twee versies en allebei de kindjes waren uitzichzelf gedraaid, gyn dacht dat de verpleegkudige het niet zou geloven.
    Nou maar hopen dat ie lekker met zijn/haar koppie naar beneden blijft liggen!

13. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Mijne lag gisteren nog steeds in een stuit, dus dat gaat spontaan niet meer lukken. Nu hopen dat de draaipoging slaagt..

14. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Succes ermee, ik zal duimen dat het lukt!

Liefs MClover

Deel Deze Pagina