Baarmoedermond voelt zacht aan?! Hoort dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poetjuh27, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hallo dames,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
    Vanmiddag verloor ik erg veel vocht, dus ging met mn vinger voelen wat het was (urine of afscheiding ofzo). Dat vocht was gewoon wit, dus lijkt me dan afscheiding? Geen vruchtwater toch?

Maar ging ook even aan mn baarmoedermond voelen en die is superzacht!
    Heb voor ik zwanger was ook wel eens mn baarmoedermond gevoel en toen was ie hard en stak ie ook uit.
    Nu stak ie ook niet uit, moest moeite doen om erbij te komen..

Is dat normaal rond 25 weken zwangerschap of is het juist een slecht teken?

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Wees niet bang, dat is heel normaal in een zwangerschap hoor dat je veel vocht (afschijding) verliest!!
    En wb je baarmoedermond, ik zou dr niet teveel aan zitten als ik jou was, of ie nu met deze termijn nog hard moet zijn weet ik niet hoor, zou dat even vragen aan je VK..

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    is het je eerste kindje? of heb je al meer kinderen?

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn baarmoederhals is van week 18 t/m 26 en daarna nog een keer met ruim 29 weken bekeken. En hij hoort wel lang te zijn nog bij het termijn waarop jij bent. Mijn bmh was bij ruim 29 weken 3.6 cm en dat was goed. Hij mag niet korter zijn dan 3 cm volgens mijn gyn. Zou inderdaad niet teveel eraan zitten. Dat is onnodige prikkeling aangezien je toch niet weet hoe het hoort te zijn. Die prikkeling kan negatief uitwerken op je baarmoeder. En het maakt je alleen maar ongerust. Zou als ik jou was je vk morgen gewoon even bellen en je verhaal doen. Succes!

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou even de verloskundige bellen dat je bang bent dat je vruchtwater verloren bent. Niet mee wachten, wanneer je gerustgesteld bent slaap je toch een stuk beter.

De kans dat je baarmoeder nu verweekt is en je daardoor bijna gaat bevallen is miniem, 1/800. Geef wel even aan bij de verloskundige wat je gevoeld hebt, dan kan zij beoordelen of onderzoek nodig is.

6. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat het gewoon afscheiding was. Dat kan je met scheutjes verliezen. Verder lijkt het mij persoonlijk niet zo'n goed idee om aan je baarmoedermond te gaan zitten voelen.

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    wat ik me meteen afvroeg was, dat je daar uberhaupt nog bijkomt ;)
    Zou er ook niet teveel aan gaan zitten, zijn toch weer allemaal bacteriën die je naar binnen brengt.

8. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Bedankt voor de reacties allemaal!

@ Napoleon: Ja dit is mijn eerste kindje, eerste zwangerschap. Maakt dat ook nog wat uit? Sorry, ben beetje onwetend ;)

Maar ondertussen heb ik dat vochtverlies niet meer gehad, dus ik wacht wel even af of er verder nog wat gebeurd.
    Zal niet meer aan mn baarmoedermond komen, en zal bij de volgende afspraak met de VK het wel even aankaarten.
    Overigens heb ik helemaal nog geen harde buiken of iets gehad.
    Ja, misschien 3 ofzo in de hele zwangerschap.
    Dacht dat je altijd last van dat soort dingen zou hebben voordat er iets gebeurd daar beneden? Of zeg ik nu iets heel stoms? :p

9. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    verzorgende,eigen bedrijfje in kunstnagels
    den haag
    sorry dat ik het vraag hoor maar ik heb ook heel waterige afscheiding maar dat blijkt normaal te zijn ,ook zo dat mijn slip weleens nat is maar ik ben er op zich niet ongerust over maar mijn vraag is eigelijk waarom zit je aan je baarmoedermond?
    ik neem aan dat wij daar toch geen verstand van hebben en ik denk dat het wel mogelijk is dat je baarmoedermond al wat zachter word ter voorbereiding

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat vroeg ik me ook af. 

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Het is idd beter om er niet aan te komen wanneer het niet nodig is. Door extra prikkeling kan je wel dingen opwekken. En idd wij hebben er geen verstand van hoe het zou moeten voelen enzo. Ik weet er wel wat van omdat mijn baarmoederhals in de gaten werd gehouden en me er vanalles over verteld is.
    Je hoeft niet persee eerst harde buiken of pijn te hebben als je baarmoeder verkort. Bij mijn 1e ben ik met 27 weken bevallen en ik had geen harde buiken vooraf gehad.
    Groetjes

Deel Deze Pagina