Regenachtige trouwdag

Discussie in 'De lounge' gestart door troeliewoelie85, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Hallo allemaal

Wij gaan aanstaande maandag trouwen! :D En ik heb er echt super veel zin in en loop al dagen te stuiteren maar.....

Ze geven zulk slecht weer op :( de voorspellingen worden echt met de dag slechter en daar wordt ik echt een beetje verdrietig van :(

Heeft er iemand tips om een regenachtige bruiloft toch een hele mooie bruiloft te laten zijn?!

Ik had me zo verheugd om foto's te maken op de trappen van het stadhuis en om naar het park te gaan.... gelukkig maken we ook foto's op de feestlocatie binnen en is het daar ook heel mooi maar het is toch niet wat je ervan verwacht...

Ze voorspellen nu 80% kans op regen.... hopelijk draait het dit weekend nog bij....

Alvast bedankt!

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb geen ervaring met een regenachtige bruiloft maar op onze trouwdag hadden ze wel regen voorspelt. De dag ervoor werd er nog gezegd 85% kans op regen en het regende de dag ervoor ook (en de dag erna)
    Maar op onze trouwdag zelf was het stralend weer!
    Lekker warm, geen wolken, echt heerlijk

Ik wil hiermee maar zeggen: het blijven voorspellingen en het kan dus nog best lekker weer zijn :)
    Ik hoop echt dat je een superdag hebt!!

knuffel

3. Dana

Dana Niet meer actief

spannend!
    misschien kan je een mooie witte paraplu kopen morgen, je weet hoe het gaat in NL he? in het ene deel regent het niet en het andere deel staat blank dus wie weet heb je net geluk ;)

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    De kans dat het op je trouwdag de hele dag continu regent is toch wel klein. Meestal heb je wel genoeg momenten waarop het droog is. Dus ik duim voor je dat het juist droog is wanneer je foto´s gaat maken.

Op onze trouwdag hebben we ook een paar buitjes gehad, maar heeft ook de zon tussendoor geschenen. Op het einde van onze fotoshoot begon het een beetje te spetteren. Toch zie je het niet op de foto. Op een ander moment dat wel de zon scheen werd juist zoveel mogelijk de schaduw opgezocht om geen last te hebben van de zon op de foto ;).

Vooraf heb ik me trouwens ook wel druk gemaakt over veel regen. Maar achteraf heb ik er gewoon echt geen last van gehad!

Avast heel veel plezier maandag :D

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hebben ook (op de officiiele fotosessie na) de hele dag regen gehad. We hadden super mooie paraplus meegenomen, maar die hebben we maar even nodig gehad. Waren juist leuke foto's gasten die de paraplus ophielden zodat wij eronder door konden lopen haha!
    Heel veel plezier maandag! Spannend! :D

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op onze trouwdag stormde en regende het. We hebben een half uurtje droog foto's gemaakt en toen moesten we naar binnen..
    Aankomst stadhuis was droog maar vertrek regende het..

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet heel veel van mee heb gekregen, zag het pas op de film en foto's ;)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij zijn in november getrouwd en dan verwacht je het meer dan als je in juni trouwt. De voorspelling was 90% kans op regen en het is die dag geen seconde droog geweest. Ik heb de laatste week nog een binnenlocatie geregeld want ik wilde foto`s maken in het bos.

Achteraf kan ik zeggen dat ik blij was dat ik het van te voren wist, zodat ik er rekening mee kon houden en we hebben een geweldige dag gehad. Enige wat niet uit de verf kwam was bloemetjes strooien door de neefjes/nichtjes toen we uit het stadhuis kwamen, iedereen wilde zo snel mogelijk door naar het restaurant waar we de receptie hadden. Die roosjes had ik ook niet gedaan, maar dat had schoonmoeders verzonnen, persoonlijk had ik het geskipd want de foto`s zijn niet mooi (regen op de lens, mensen die weg vluchten ipv bleven staan, kijk zelf ook niet al te lief ;).

8. Bika

Bika Niet meer actief

Met motregen krijg je mooiere foto's dan met stralende zon. Wij hadden ook even wat motregen, vooral tijdens de fotosessie met familie, maar die foto's zijn super geworden en heb het zelf nauwelijks gemerkt.

Hoop dat mot het ergste is wat jullie krijgen, heel veel plezier maandag!!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    In sommige culturen is het zelfs zo dat regen op je trouwdag een gelukkig huwelijk zou voorspellen dus veel plezier en alvast gefeliciteerd! :D

10. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wij zijn midden in de zomer getrouwd. en jahoor wind en regen
    maar toch was het de mooiste dag van ons leven:D
    we hadden niet op tijd ingepland dus toen het even droog was zijn we de foto's gaan maken. en toen kwam de zon even door.

dus gewoon genieten meid! komt allemaal wel goed!

xxx sky

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij zijn pas ook getrouwd,
    de dagen ervoor prachtig warm weer!!! En op de dag zelf regen regen en nog is regen!!!

Maar zijn er gewoon binnen foto´s gemaakt.

En het is toch een hele mooie dag geworden ondanks het weer

12. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hoi meid,

Geloof me vrij, dat zelfs regen je mooie dag niet zal kunnen verpesten :)
    En voor de foto's, trek morgen de stad in en ga kijken voor een paar leuke paraplu's, bvb verschillende kleuren enzoverder. Kan héél leuke effecten geven!

Alvast gefeliciteerd en geniet van je dag!

xoxox

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    morgen de stad in en op zoek naar witte paraplu's en het liefst een paar mooie witte regenlaarzen, dan kan je nog eens hele leuke foto's maken!!

misschien even afstappen van de standaard foto's maar met deze attributen kunnen hele mooie foto's gemaakt worden, ff googlen!

alvast een geweldige dag toegewenst!!

liefs

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ben in juni getrouwd en het regende de hele dag! Het is even aanpassen maar eigenlijk is het voor de foto's perfect geweest. Wij zijn naar een mooi museum gegaan en hebben daardoor hele bijzondere foto's gemaakt. En geloof mij, iedereen is behulpzaam als het om foto's ed gaat. Bij mij werd er zelfs een hal gesloten voor een half uur en we hebben niets betaald. Voor de rest hebben we voor iedere gast een witte paraplu gehaald en dit zag er ook super uit.

O en regen op je huwelijk brengt geluk!
    Veel plezier en succes

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op onze trouwdag hadden we een en al regen, maar de pret is er niet minder onder geweest. Ik moet zeggen dat wij wel een binnenlocatie hadden voor het maken van trouwfoto's.

Wij hadden gekozen voor een heemkundegebouw. Je moet je zoiets voorstellen als een soort van minimuseum, met oud-Hollands ingerichte hoekjes. Zo hebben wij foto's bij de smid, in de oude schoolbanken, bij de slager en de bedstee. Hele mooie foto's zijn het geworden. Misschien kan je dit weekend nog even kijken of je ook een geschikte binnenlocatie bij de hand hebt?

Overigens... de mooiste foto's maak je trouwens niet bij stralende zon ;).

Liefs,
    Josien

16. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wij zijn afgelopen vrijdag getrouwd en het weer bericht begon eerst met 40% kans op regen, toen 60 en eindigde met 80% kans op regen! De dag zelf was droog, maar toen we uit het stadhuis kwamen, regende het best hard...

Maar ons dag verpest? Wel nee! We hebben een topdag gehad en supermooie foto's gemaakt in een bioscoop!

Heel veel plezier en geniet!

17. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de leuke reacties! Dat geeft de burger moed hihi ;) Zo zie je dat eigenlijk toch nog wel veel mensen regen hebben op hun bruiloft maar eigenlijk hoor je er nooit iets over. Maarja wat wil je ook in nederland!

Wij gaan in een theater foto's maken dus dat moet ook heel erg mooi worden! Ik wil inderdaad morgen de stad in voor paraplu's en iets voor mijn dochtertje want die moet ook droog overkomen!

18. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Niks is zo veranderlijk als het weer.... Misschien valt het heel erg mee maandag!

Wij hadden op onze bruiloft eventjes een beetje miezerregen. Tip voor paraplu: koop een doorzichtige paraplu! Valt niet zo op en laat het licht gewoon door. Geen idee waar je deze kan kopen, wij hadden m van de bruidswinkel gekregen.

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    haiii als eerste wil ik je maandag een hele mooie dag wensen, of het nou regent of niet, je bruiloft gaat prachtig worden.

Ik ben (bruids)fotograaf en ik werk vaak met transparante / doorzichtige paraplus. Dat geeft echt superleuke effecten als de/jullie fotograaf ook een beetje creatief is natuurlijk ;)

Met of zonder regen, met of zonder paraplu's, geniet van jullie dag!

Groeten

20. lilsuz

lilsuz Actief lid

5 mrt 2011
    267
    0
    0
    telefonisch adviseur ABN Amro
    Noord-Brabant
    Wat een leuke tips zeg.. wij gaan in september trouwen .. nog verweg maar ik zit ook al te denken.. wat als.. hahahha
    maar met deze tips kan ik wat! vooral die witte laarzen vind ik een super idee!! dat past echt bij ons!

Deel Deze Pagina