Mensen aan de deur.. - wat geef jij?

Discussion in 'De lounge' started by BellaLuna, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Hier wordt echt regelmatig aangebeld. Hartstichting, nierstichting, voetbalacties, heitje voor karweitje... En ga zo maar door. De bekende stichtingen geef ik meestal 1 tot 2 euro... Jullie?

Vorige week werd er hier aangebeld door een jong meisje. Die vroeg een donatie voor 'mensen die kinderen hebben maar ze niet willen'. Dat waren haar excacte woorden. Ik heb uiteraard niets gegeven, had achteraf graag naar boven willen lopen om een condoom te pakken, maar had bezoek van mijn familie en had er het lef niet voor.

En wat geven jullie aan het eind van het jaar aan de krantbezorgers?

2. Hoe jong was dat meisje dan ongeveer? :$

3. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Geen idee, ouder dan 15 was ze zeker niet geweest. Ze zag er ook niet echt moederig uit... Zwanger was ze ook niet denk ik.

4. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wat apart van dat meisje ik zou toch verder gevraagd hebben naar info en wat ze precies bedoelde.

(hier krijgt de kankerstichting 10 euro en de andere gemiddeld 2-5 euro afhankelijk van de stichting)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Aan de krantenbezorgers geef ik 50 cent ofzo, 9 van de 10 die langs komen heb ik nog nooit kranten zien bezorgen maar goed ..

Aan harstichting ed geef ik een 50 cent of een euro ofzo, maar moet zeggen dat ze hier vrijwel nooit komen .. Het is niet veel wat ik geef maar ja ik heb ook niet veel om te geven.. Ik koop wel altijd kinderpostzegels maar dat doe ik meer eigenlijk omdat onze buurmeisjes dat gewoon leuk vinden ...

En dat meisje vind ik maar vreemd hoor .. nog nooit van gehoord :(

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Huh? :( :$ das een heel raar verhaal van dat meisje.

Wij geven alle collectes 1 of 2 euro. Ligt er een beetje aan waarvoor het is en wat we aan kleingeld in huis hebben. Bijvoorbeeld Straatkinderen geef ik graag wat meer aan.

Ik stuur collectanten in ieder geval nooit weg, die mensen lopen ook niet voor hun lol en een kleinigheidje kan iedereen naar mijn mening wel missen. ;)

Ik zou een uitzondering maken voor dat meisje. Die kon meteen omkeren. ;)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wij hebben een potje op de bar staan. Iedere keer als we in een jas of tas wat kleingeld vinden, dan stop ik dat daar in. En als er dan een collectant langs komt, krijgt die wat er in het potje zit, tot een max van € 2,-

Gisteren kwamen ze van het Beatrixfonds. Helaas zat er maar 70 ct in het potje... Maar goed, zo doen wij dat dus.

8. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    het kankerfonds ben ik donateur van en dat zeg ik ook altijd vriendelijk tegen de collectante, ik betaal daar maandelijks 10 euro aan.

De rest, op Jantje beton na, geef ik 50 cent. Jantje beton heb ik zelf gewoon nare ervaringen mee en dat is nooit overgegaan. (klinkt raar)

Wat raar van dat meisje zeg...misschien haar ouders zwanger ongewenst? en dat ze dat heeft opgevangen?!?!

9. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,869
    5,142
    113
    Home
    meestal 2 of 3 euro maar ik geef altijd wat.

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

eh ik doe het bijna nooit
    ik word er gek van er komen wel per keer een stuk of aan de deur en dan ben ik dadelijk nog is bankroet
    de ene keer doe ik het wel en de ander keer gewoon niet
    ben het niet verplicht

11. Kovu

Kovu Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Collectanten van bijvoorbeeld de Nederlandse Hartstichting, de Nierstichting, het Reumafonds en KWF Kankerbestrijding krijgen tussen de 1 à 2 euro, afhankelijk van hetgeen nog in ons zogenaamde collectantenbakje zit. Verenigingen en dergelijke daar doen we niet aan, die hebben leden die maandelijks contributie betalen.

Wat betreft de krantbezorger hebben wij geen omkijken, want we hebben een Nee-Nee-sticker op de voordeur.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik koop dus wel vaak loten voor de sportvereniging, kinderpostzegels etc. Ligt er ook aan of ik contant geld in huis heb..

Collectanten.. tussen 0,00 en 2,00 euro..;) Ligt er aan welke stichting.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

de bekende krijgen tussen de 5 en 10 euro. overige krijgen 2 euro jantje beton krijgt niks waarom weet ik zelf niet maar bij ons thuis deden ze dat ook nooit.
    Wij willen niet vast zitten per maand aan een goed doel geven liever ''iedereen'' wat

14. Nouja, als ze echt nog erg jong was kan ik begrijpen dat ze geen betere uitleg heeft gekregen.. Als een meisje van 15/16 zoiets zegt vind ik 't wel belachelijk.. ;)

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Haha, ik denk dat dat meisje gewoon haar zakgeld wat probeerde aan te vullen! Toen ik klein was (echt klein, ik was 7 ofzo) heb ik ook een keer aan de deur gebeld voor de zielige zeehondjes en toen ging ik er snoepies van kopen! (schaam schaam)

Maar ik geef ook niet aan alles hoor! Wel aan kankerfonds, aidsfonds, reumastichting ed, maar ik woon in een grote flat, die heel populair is bij collectanten! De krantenbezorger krijgt 1 of 2 euro, want die levert alleen weekblaadjes en vaak nog niet eens de 2x in de week dat ie moet. En ik sluit me aan bij een voorganger: verenigingen hebben leden, dus daar geef ik niks aan!

16. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    als ik geld heb krijgen ze wat niet meer dan 1 euro

laatst stond er 1 aan de deur en ik zeg sorry heb geen klein geld ooh maakt niet uit mevrouw doe dan maar een briefje:$ ja daag heb toen de deur dicht gesmeten

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat meisje had vast ruzie met haar ouders omdat ze geld nodig had maar het niet kreeg. ;)

Hier komt niemand aan de deur, fijn he. :D We wonen in een flat en ik heb nog nooit een collectebus aan de deur gehad. Zie ze wel regelmatig door de wijk lopen, maar blijkbaar bellen ze hier niet aan om de flat in te komen.

18. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    whahahaha das wel heel erg brutaal zeg, die had ik ook nix meer gegeven:D

als ik toevallig geld in de knip heb geef ik meestal 1 euro....helaas heb ik bijna nooit kleingeld in huis...doe bijna alles met de pin8)

19. belin

belin Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    1,477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef meestal een euro maar aan de dierenbescherming geef ik altijd vijf euro en voor kanker tien euro

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben niet zo vrijgevig als de meeste van jullie!

Ik geef zo'n €0,50 tot een Euro...ligt er maar net aan wat er in mn portomonnaie zit!

en de folderbezorgers geef ik niets...ik krijg in december zoveel mensen aan de deur...van de supermarkt tot aan de bouwmarkt (die ik nooit krijg...maar in december ineens wel!)

De krantenjongen geef ik wel wat..maar wij hebben niet altijd de krant...wij hebben soms zo'n aanbieding..

Share This Page