De titel zegt het al: ik ben op zoek naar meiden die net als ik na een miskraam weer gaan starten met een nieuwe poging IVF/ICSI. Hier mijn verhaal: na een langdurig genetisch onderzoekstraject kregen we groen licht en zijn we gestopt met de pil in maart 2012. Na ruim een jaar proberen (o.a. m.b.v. ovulatietesten) zijn we in augustus 2013 naar het ziekenhuis doorverwezen voor onderzoek. Alles bleek prima in orde dus voor een jaar naar huis gestuurd. Toen het een jaar later nog niet gelukt was, opnieuw naar het ziekenhuis. HSG gehad en aansluitend gestart met IUI (hormoongestimuleerd met Puregon en Pregnyl). Helaas 6 mislukte pogingen. In augustus 2015 doorgestuurd voor IVF. In september gestart met de eerste poging (Gonal-f, Cetrotide, Pregnyl en Utrogestan). Rechts 6 follikels, waaruit 6 goede eicellen kwamen, links geen. 4 van de 6 raakten bevrucht en uiteindelijk 3 goede embryo's, waarvan een mooie 8-cellige werd teruggeplaatst. Helaas mislukte deze eerste terugplaatsing, ik werd op de testdag ongesteld en had tevens een negatieve test. Na rustmaand cyclus ingegaan voor cryo-terugplaatsing (in natuurlijke cyclus, alleen Pregnyl gebruikt). Helaas overleefde de eerste cryo het ontdooiproces niet, dus moest onze laatste cryo gebruikt worden (morula). Toen ik 2 weken na de eisprong nog niet ongesteld was (en het bruinverlies weer verdween), hebben we getest, positief. Op de officiële testdag (2 weken na tp) hadden we een knaller en een CB 2-3 weken. Wat waren we blij, een prachtig kerstcadeautje. Ik heb in het begin nog wat bloedverlies gehad, maar ook dat verdween gelukkig. Begin januari de 7 weken echo: een duidelijk, kloppend hartje! 2 weken later weer een echo (zou de laatste in het ziekenhuis zijn) en toen was het mis. Het hartje was gestopt met kloppen (pas net, waarschijnlijk bij 8 weken en 5 dagen). Wat een verdriet. We hebben gekozen voor het afwachten van een natuurlijke miskraam (wat half februari gebeurde). Helaas een lange nasleep gehad, pas half april zag de echo er eindelijk goed uit (cytotec had niet geholpen, Provera gelukkig wel). Half mei ongesteld geworden, dus mijn cyclus is weer goed. Nu kunnen we eindelijk vooruit kijken en willen we verder met IVF. Het betekent voor ons een hele nieuwe poging van vooraf aan starten. De afspraak om het behandelplan te bespreken staat op 6 juni. In die week moet ik in principe ook weer ongesteld worden, dus dan zouden we weer kunnen starten. Spannend...
Ik ben op dit moment niet bezig, maar ik heb van 4 terugplaatsingen 4x een mk gehad. De vijfde tp is mijn zoontje geworden. Houdt moed!
Dank voor je bemoedigende reactie Hilly! Fijn dat het bij jullie uiteindelijk toch gelukt is! Hopelijk is de weg naar een brusje minder moeilijk... Wij houden zeker moed, staan er inmiddels weer positief in en hebben goede hoop!
Na 2 gezonde kindjes. 2 miskramen, beide rond de 9 weken gestopt met groeien, bij beide hartjes al gezien. Ook dik verdriet hier, ik ben nu na 2 behandelingen en 2 cryo's weer zwanger, maar nog maar 6 weken dus nog geen succes verhaal, maar hoop dat wel te worden. Heel veel sterkte, het traject is zwaar en zwanger worden/zijn na een miskraam ook. Ik duim voor je.
Dank voor je lieve berichtje Kaaat! Ik las mee met het "IUI/IVF/ICSI en cryo in september/oktober"- forum (zonder zelf mee te kletsen, zat op dat moment al in een aantal andere groepjes) en heb toen langs zien komen van je tweede miskraam (vlak nadat wij zelf die 'slechte echo' hadden gehad)... Wat fijn om te lezen dat je weer zwanger bent! Ik hoop voor je op een voorspoedige zwangerschap, dat jullie eindelijk straks jullie derde wondertje mogen verwelkomen!