Ervaring gezocht,auto theorie in 1dag

Discussie in 'De lounge' gestart door TanteTrien, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik zit eraan te denken om voor mn theorie alvast te gaan en daarna auto lessen te doen,
    Nu zit ik dus een beetje te googelen en kwam theorie in 1 dag tegen..
    Ben daar verder op gaan googelen maar nu wil ik graag weten of iemand hier daar ook ervaring meer heeft en of je dan in 1x geslaagd ben, en hoe het je is bevallen, en of je misschien al eerder een theorie examen heb gedaan of wat dan ook

Ik hoor het graag:)

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook gedaan, zaterdags de hele dag les en een proefexamen en maandags meteen het echte examen.
    Ik was wel in 1x geslaagd en met mij op 1 persoon na de hele klas.
    Bij het examen waren 50 mensen waarvan onze klas van 20 mensen. In totaal 26 geslaagd, dus ik raad het echt aan.

Succes :)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb het pas twee maanden voor mijn afrijddatum gedaan. Wilde niet dat ik bijvoorbeeld lang bezig zou zijn met lessen en ik mn theorie opnieuw moest doen omdat ie dan zou verlopen.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je theorie is 1,5 jaar geldig. Ik was niet bepaald een natuurtalent maar heb m'n rijbewijs toch makkelijk binnen die tijd kunnen halen.

Ik heb trouwens geen ervaring met een 1 dags cursus, ik heb gewoon thuis het boek een keer goed doorgenomen en daarna veel oefenexamens gedaan (op de website van Vekabest) en ben in 1 x geslaagd.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou je alleen niet aanraden dit te doen voordat je gaat lessen maar als je op de helft bent van je rijlessen. Je theorie is maar beperkt geldig en mocht je je eerste keer afrijden niet slagen kom je in de problemen.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    o vroeger was dat 1 jaar haha, ik heb mijn rijbewijs in 2004 gehaald dus ja.

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik kon binnen een jaar 4 x afrijden hoor. Als je maar met geld over de brug komt.

Geen ervaring. Heb het gewoon thuis uit het boek geleerd ging ook prima dus zou niet weten waarom niet in 1 dag. Is juist alles nog lekker vers.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja ik weet niet sinds wanneer het is maar het is nu 1,5 jaar :)
    Ik heb mijn rijbewijs dit jaar gehaald :p

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja jij misschien wel, maar je bent wel afhankelijk van de rijschool en de plaatsen die beschikbaar zijn bij het CBR. Ook niet onbelangrijk...... of je er gevoel voor hebt. Ik ken ook mensen die het moeilijk onder de knie krijgen en 1 uur per week lessen en er daardoor toch wel lang over doen om hun 1e keer op te mogen.

In mijn tijd was het maar 1 jaar geldig, ik hoor nu dat het 1,5 jaar is. Maar dan nog....als je het toch van plan bent het in 1 dag te halen, zou ik er voor gaan dit te doen wanneer je het autorijden een beetje onder de knie hebt.

10. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik heb mijn theorie ook gehaald voordat ik begon met lessen en ben de eerste keer gezakt met praktijk. Toch nog ruim voordat theorie verlopen was opnieuw af kunnen rijden en geslaagd (augustus theorie, februari rijbewijs gehaald).
    Ligt er wel aan hoe vaak je van plan bent te gaan lessen, ik had vaak 2 lessen per week (op 1 dag en dan dubbele les), maar dat moet je wel kunnen betalen natuurlijk.

Ik ken wel iemand die theorie over heeft moeten doen omdat het verlopen was, maar die heeft dan ook 7 of 8 keer praktijkexamen moeten doen.

Ik had alleen nog wel de oude theorie, zonder de gevaarherkeningsvragen, die zaten er wel bij als proef maar telde niet mee. Dan bedoel ik de vragen waarbij je moet kiezen of je gas los laat, remt of niks doet. Daarbij merkte ik dat ik echt de ervaring van het rijden miste om die goed te kunnen beantwoorden, ik had nog nooit in een auto gezeten dus geen flauw idee hoe langzaam/snel de auto afremde als je het gas los laat.
    Een stukje praktijkervaring kan je dus wel heel veel helpen voor je theorie examen.

Verder heb ik gewoon thuis geleerd, dus heb geen ervaring met theorieles in 1 dag.

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zie dat ik de OP niet goed had gelezen :)
    Ik ben wel pas aan mijn theorie begonnen toen ik al praktijk ervaring had.
    Nu mocht ik al na 9 lessen examen aanvragen en in die tussentijd (6 weken wachten tot examen) heb ik dus de theorie gedaan.
    Allebei in 1x gehaald.

12. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Bedankt alvast voor de reacties tot nu toe:)
    Ik heb wel al rij ervaring toen ik 17 was heb ik namelijk al een x aantal lessen gedaan, maar toen ben ik gestopt heel dom eigenlijk maarja..
    Dus als ik nu in de auto zou stappen is het even opfrissen en de rest bijleren;)
    Ik ga sowieso eerst met een rijschool in gesprek om te kijken hoe en wat
    Maar van mezelf weet ik dat ik moeite heb met leren van de theorie dus vandaar dat ik nu dus dacht als ik zo een 1dags cursus ga doen en dan gelijk de examen dan zit het allemaal nog vers in mn geheugen en dan kan het bijna niet fout gaat, het rijden zelf is geen probleem:)
    Misschien is het indd een goed idee om die theorie te gaan doen als ik al aan het lessen ben dan ben je toch alweer een stap dichter bij het roze pasje:)

Heb toen trouwens in amsterdam gereden dus hier in mn eigen buurt moet vast een makkie zijn:p:D

Deel Deze Pagina