Geen was meer vouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Summer2012, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Via pinterest kwam ik deze geweldige tip tegen: stop met het vouwen van de was. The Laundry System that changed my life! - I Think We Could Be Friends

Het idee is om de kast te verdelen met manden of dozen, deze te labelen en daar de spullen ongevouwen in te doen.

Dus ik ga vandaag naar de action om mandjes te kopen. Hoop dat het me heel veel tijd gaat schelen. Zelfs mijn peuter kan zo de was opruimen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Nou dan kunnen ze wel overal een andere doos voor hebben, ("sweatshirts and cardigans" "bottoms" "underwear" etc.) maar toch vind ik dat een zooitje hoor, zo ongevouwen bij elkaar gekwakt. Ik vouw dan liever de was en dat alles netjes geordend in de kasten ligt.

3. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Wel snel opgeruimd... Maar dan alles moeten strijken als je het aan wilt trekken is ook niet alles

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het lijkt mij dat het een kreukelige bedoel gaat worden maar als jij je er fijn bij voelt wens ik je veel succes!

5. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    IK heb dat met ondergoed en de sokken die gaan per paar in mandjes en worden er ook maar ingestopt. Qua kleren lijkt het me eigenlijk wel super handig gezien het feit dat het bij dochter en vriend altijd een bende wordt.

En laat hem ook vooral niet de was vouwen en/of wegleggen.

Alleen lijkt het me zo kreukelen

6. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Volgens de vrouw die dit schrijft, kreukelt het dus niet. Je moet het natuurlijk niet met overhemden doen bijv.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat zou ik niks vinden, dan heb je toch alles gekreukeld en zo?
    Ik heb het graag opgevouwen en zoveel werk vind ik het eerlijk gezegd niet om de was op te vouwen.

Ik zorg gewoon dat ik niet teveel was ineens heb, verdeel het gewoon goed.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar hoe lukt dat dan? Want je gooit het als een fotsie in een mand met nog 15 t shirts...

Of ben ik nou gek?

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee dankje, dat blijft toch niet mooi??
    Sokken en ondergoed worden hier in een mand gegooid. De rest wordt gewoon opgevouwen

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oh boy.. ik krijg daar opruimkriebels van.
    De was is echt niet mij hobby maar dit is niet echt mijn stijl (het zou wel tijd schelen!).
    Maar goed ik ben dus iemand die veel strijkt en een hekel heeft aan kreukels dus ik zou me in plaats van aan de was ergeren nog meer ergeren als we hier met kreukels rond zouden lopen.

Ts laat je nog een foto zien als je het af hebt? Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk bevalt!

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    De 5 wasmachines was die ik was die splits ik in was voor de droger en was ophangen. Dat laatste doe ik uiteraard en vouw ik de dag er op op. De was uit de droger meteen wanneer die klaar is. Binnen 24 uur is al mijn was gewassen en ligt weer in de kast. We zijn maar met zijn drieën maar toch ... Ik ben de handig maar het lijkt me op deze manier gaan kreuken. Strijken doe ik niet aan dus ik hou het bij mijn manier.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ik moet niet alles strijken hoor, dat is meer iets wat je jezelf oplegt.

13. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

ik vind het niet heel veel werk. de was opvouwen. moet je kijken wat je in 10 min hebt opgevouwen

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik hark 's avonds altijd de wasmanden met schone was tevoorschijn en zet Netflix aan. Nog voordat ik op de helft ben van een serie die ik kijk, is de was opgevouwen. Dan rest het alleen nog om in de kast te leggen ;)

15. Doorenroosje

Doorenroosje Actief lid

13 jul 2013
    113
    7
    18
    Nee liever niet je bent bijna net zo snel klaar met in een mandje proppen als op opvouwen wat ik niet leuk vind om te doen is was opruimen. Opvouwen doe ik lekker voor de tv 😜

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zo doe ik het ook. Zoveel werk is het niet.

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ideaal voor mijn man misschien maar nee niet voor mij😁

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Het vouwen en strijken is geen hobby, maar savonds voor de tv vind ik het prima te doen. Een grote hekel heb ik aan kreukels en rommelige kasten.
    maar ik denk dat als je al niet veel strijkt en de rommelige kasten niet erg vind het best kan werken. Het scheelt iig tijd.

19. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik zou er niet blij van worden.. Ik heb het liever netjes opgevouwen in de kast liggen en ik vind dat het altijd zomaar klaar is.. Maar als het voor je werkt dan is het ideaal!

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Tuurlijk kreukt dat enorm. Laat je gedroogde was maar eens een dag in de wasmand liggen. Nee hoor dan vouw ik het liever gauw even op.

Deel Deze Pagina