Via pinterest kwam ik deze geweldige tip tegen: stop met het vouwen van de was. The Laundry System that changed my life! - I Think We Could Be Friends Het idee is om de kast te verdelen met manden of dozen, deze te labelen en daar de spullen ongevouwen in te doen. Dus ik ga vandaag naar de action om mandjes te kopen. Hoop dat het me heel veel tijd gaat schelen. Zelfs mijn peuter kan zo de was opruimen.
Nou dan kunnen ze wel overal een andere doos voor hebben, ("sweatshirts and cardigans" "bottoms" "underwear" etc.) maar toch vind ik dat een zooitje hoor, zo ongevouwen bij elkaar gekwakt. Ik vouw dan liever de was en dat alles netjes geordend in de kasten ligt.
Het lijkt mij dat het een kreukelige bedoel gaat worden maar als jij je er fijn bij voelt wens ik je veel succes!
IK heb dat met ondergoed en de sokken die gaan per paar in mandjes en worden er ook maar ingestopt. Qua kleren lijkt het me eigenlijk wel super handig gezien het feit dat het bij dochter en vriend altijd een bende wordt. En laat hem ook vooral niet de was vouwen en/of wegleggen. Alleen lijkt het me zo kreukelen
Volgens de vrouw die dit schrijft, kreukelt het dus niet. Je moet het natuurlijk niet met overhemden doen bijv.
Dat zou ik niks vinden, dan heb je toch alles gekreukeld en zo? Ik heb het graag opgevouwen en zoveel werk vind ik het eerlijk gezegd niet om de was op te vouwen. Ik zorg gewoon dat ik niet teveel was ineens heb, verdeel het gewoon goed.
Maar hoe lukt dat dan? Want je gooit het als een fotsie in een mand met nog 15 t shirts... Of ben ik nou gek?
Nee dankje, dat blijft toch niet mooi?? Sokken en ondergoed worden hier in een mand gegooid. De rest wordt gewoon opgevouwen
Oh boy.. ik krijg daar opruimkriebels van. De was is echt niet mij hobby maar dit is niet echt mijn stijl (het zou wel tijd schelen!). Maar goed ik ben dus iemand die veel strijkt en een hekel heeft aan kreukels dus ik zou me in plaats van aan de was ergeren nog meer ergeren als we hier met kreukels rond zouden lopen. Ts laat je nog een foto zien als je het af hebt? Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk bevalt!
De 5 wasmachines was die ik was die splits ik in was voor de droger en was ophangen. Dat laatste doe ik uiteraard en vouw ik de dag er op op. De was uit de droger meteen wanneer die klaar is. Binnen 24 uur is al mijn was gewassen en ligt weer in de kast. We zijn maar met zijn drieën maar toch ... Ik ben de handig maar het lijkt me op deze manier gaan kreuken. Strijken doe ik niet aan dus ik hou het bij mijn manier.
Ik hark 's avonds altijd de wasmanden met schone was tevoorschijn en zet Netflix aan. Nog voordat ik op de helft ben van een serie die ik kijk, is de was opgevouwen. Dan rest het alleen nog om in de kast te leggen
Nee liever niet je bent bijna net zo snel klaar met in een mandje proppen als op opvouwen wat ik niet leuk vind om te doen is was opruimen. Opvouwen doe ik lekker voor de tv 😜
Het vouwen en strijken is geen hobby, maar savonds voor de tv vind ik het prima te doen. Een grote hekel heb ik aan kreukels en rommelige kasten. maar ik denk dat als je al niet veel strijkt en de rommelige kasten niet erg vind het best kan werken. Het scheelt iig tijd.
Ik zou er niet blij van worden.. Ik heb het liever netjes opgevouwen in de kast liggen en ik vind dat het altijd zomaar klaar is.. Maar als het voor je werkt dan is het ideaal!
Tuurlijk kreukt dat enorm. Laat je gedroogde was maar eens een dag in de wasmand liggen. Nee hoor dan vouw ik het liever gauw even op.