Iemand die hier verstand van heeft? Mn man heeft vorig jaar veel medicijnen gehad ivm rugklachten. Is hiervoor ook geopereerd in januari. Ik hoor dat je de medicijnen die niet vergoed zijn kan aftrekken? Maar dit is toch een onderdeel van je eigen risico? Word er niet veel wijzer van. Een echt blondje dus haha
Als de verkregen medicatie verrekend is met zijn eigen risico dan kun je dit niet opgeven bij de belastingdienst Hier een overzichtje met aftrekbare kosten. Overzicht zorgkosten 2013-2015
Maar als het erbuiten valt wel? Top, thanks! Hij heeft in het ziekenhuis gelegen 1,5 week en is daarna geopereerd 100km verderop. Mag je dit ook aftrekken? Want zie wel iets over vervoer
Als het buiten het eigen risico valt, bijvoorbeeld omdat het niet wordt vergoed door de zorgverzekering, dan wel. Vervoer is ook aftrekbaar, zou eens de belastingdienst bellen, die kan je vast beter informeren.
reiskosten voor medisch bezoek, fysio etc kon je in ieder geval altijd aftrekken mits je aan het drempelbedrag kwam.
Ik zie nu dat je ook tandarstkosten af kunt trekken. Ik heb in 2014 een kroon gekregen. Heb alleen geen rekeningen bewaard. Ik had geen idee dat ik dit af kon trekken. Nu zal ik wel pech hebben toch?