Iemand met verstand van konijnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Natuur is hard, weet ik....maar vind het zooo zielig! Ik zal ze met rust laten en kijken wat er gebeurd. Maar ik heb het nestje dus eigenlijk nog niet een keer gecontroleerd. Kan dat geen kwaad dan? Wat als er wel een dood jong tussen ligt?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Veel succes met je kleintjes :D Het blijft mooi zo'n nestje

3. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ok, dan blijf ik eraf en laat ze met rust!

4. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dankje!! Ja is t ook, maar het was niet helemaal de bedoeling, omdat er al zoveel diertjes op zoek zijn naar een goed huisje...maar nu zijn ze er en zullen we er voor zorgen ook!!:)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Volgens mij haalt moeder hem er tussen uit, wat ik wel deed, en dat moet je echt niet te vaak doen, maar ik deed het wel eens 2 x in de week als het nestje onhandig lag, heel even met de zaklamp kijken, echt maar kort, liever niet aan het nest komen verder.

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ja dat heb ik ook gedaan, maar dan van een afstandje even erop geschenen kijken of er wat bewoog. Ik zal er verder niet meer aan komen dan.
    Maar nog even een vraagje.. over een week moeten ze de ogen open hebben toch? Maar als ik niet aan het nestje kan komen kan ik ook niet zien of ze open zijn en als dit niet het geval is moet je ze toch losweken met afgekookt water?!

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

goede vraag, dat zou ik niet weten, ik heb dat nooit gehad, ook even mijn man gevraagd, die heeft vroeger met konijnen gefokt en ook hij heeft daar nooit van gehoord. En ook hij zegt dat een dood jong er tussen uit wordt gehaald.

en idd uitkijken met die zwarte staafjes, ik weet zelf niet meer hoe ik dat deed eigenlijk hahaha,maar die kleintjes kunnen daar idd verstopt van raken en doodgaan.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hok verschonen deed ik ook pas na een week ongeveer, dan haalde in de voorkant eraf( uitkijken dat ze er niet uitvallen !!) en het grootste deel haalde ik er met schone handen (alleen water gewassen en weer door hooi en mest halen) eruit, dan deed ik er gewoon schoon hout en hooi in, en liet het nest verder intact, daar kwam ik niet aan en ook niet echt in de buurt. Dan was de boel alleen maar opgefrist zeg maar. Pas als ze echt kunnen lopen en springen en gek doen ;) gingen ze eruit met hun moeder om het hele hok te verschonen.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hebben wij ook gehad en eentje lag er ook buiten, terug gelegd, maar de volgende dag lag ie er weer buiten en was hij dood.

De rest is opgegroeit tot een heerlijk zooitje ongeregeld:)

10. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Maar verschoonde je dan ook waar het nest ligt? Ik zal het even iets beter uitleggen... Ik heb een hoekhok..Op de bovenverdieping zit mams met de kleintjes. Dit is in 3en verdeeld en in het middelst gedeelte, in de hoek dus zitten de kleintjes onder een wilgenbruggetje. Dit bruggetje staat tegen de achterkant, ik kan er dus maar van 1 kant in kijken. Als ik dit wil gaan verschonen moet ik dus het bruggetje optillen, waarbij de boel al een beetje uiteen valt en dan de rest nog. Dan verstoor ik het toch teveel of niet? Hieronder nog even een foto van het hok. Ze zitten dus zeg maar in de hoek boven. Het hok staat nu in de schuur.

Bijgevoegde bestanden:

• hok.jpg
      hok.jpg
      Bestandsgrootte:
      44,4 KB
      Weergaven:
      23
  11. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Je ziet hier onderin trouwens dat wilgenbruggetje staan

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee waar het nest ligt mag je absoluut niet verschonen, alleen er omheen, en dan ruim aanhouden hoor, dus echt wel 20cm vanaf het nest de boel eruit halen en alleen daar nieuw houtzaagsel en hooi.

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb ook niet verschoond, ma konijn deed dat uitstekend zelf. Heb echt het nest amper aangeraakt.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat een mooi hok heb jij trouwens ;)

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Een konijnenvilla!

16. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ok, top! Dan laat ik gewoon dat middelste gedeelte zitten.

17. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Toppie dankjewel!

18. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    hihi leuk he!:D

19. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Heeft er hier tenminste iemand een villa ;)

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha als je het zelf niet kunt betalen, dan maar een villa voor het konijn :D nee een heel mooi hok, lekker ruim.

Deel Deze Pagina