Iemand met verstand van konijnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat leuk kleine konijntjes!!
    Ik heb er weinig tot geen verstand van.
    Maar wij hadden in feb 2 konijntjes gehaalt. Er was ons verteld dat het écht twee mannetjes waren.
    Nou mooi niet dus he!
    Ik zag opeens dat het vrouwtje een nestje aan het maken was,dit was in juni of juli geloof ik.
    De volgende middag had ze jongen gekregen.
    Maar helaas (volgens mijn oom die er veel verstand van heeft) was ons konijntje te jong voor jongen en daarom heeft ze er niet goed voor gezorgd.
    Hier was het ook zo dat er soms 1 vd jongen uit het nestje lag.
    Uiteindelijk zijn ze allemaal overleden, man wat heb ik gejankt. Ik vond het zó zielig. Maarja dat is dat natuur.
    We hebben ze in een doosje gedaan en bij mijn ouders in de achtertuin begraven.

2. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Hoe gaat het nu?

3. cappuccino

cappuccino Niet meer actief

Wij hebben ook een konijn en nestjes gehad. Ik heb ze altijd gewoon met de hand aangepakt. De moeder vond het niet erg en verstootte de kleintjes ook niet. Ik moet toch weten wat er in het nest zit.
    De jongen kunnen idd ineens aan de andere kant van het hok liggen, kan door de moeder komen maar ze kunnen het ook zelf doen!

Daarbij kun je op het internet vinden dat het ook niet erg is en dat je de konijntje al vroeg mag vastpakken (niet á la minute) want zo kunnen ze ook wennen aan mensen!

Hoe gaat het nu met ze?

Deel Deze Pagina